Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ عین الله جهانی افزود: یکی از مشکلات و مسایل مهم وسایل نقلیه موتوری بخصوص موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالث است.
وی افزود: در راستای حل این مشکل طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی از ابتدای تیرماه آغاز شد که این طرح تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس مالکان موتورسیکلت‌ها در صورتی که تا پایان تیر ماه نسبت به بیمه کردن شخص ثالث موتورسیکلت خود اقدام کنند تنها هزینه بیمه نامه را پرداخت می‌کنند و جریمه آنها بخشوده می‌شود.
به گفته وی هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها 230 هزار تومان است که با هماهنگی بیمه مرکزی با بیمه‌ها، امکان پرداخت اقساطی این رقم نیز فراهم است.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود 10 میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها فاقد بیمه شخص ثالث هستند.
وی با اشاره به این که 24 درصد جانباختگان حوادث رانندگی را موتورسیکلت سواران تشکیل می‌دهند، گفت: بیمه شخص ثالث بر اساس قانون جزو الزامات قانونی است و بر اساس قانون پلیس مکلف است ضمن جریمه 50 هزار تومانی وسیله نقلیه، نسبت به توقیف آن تا ارایه بیمه معتبر شخص ثالث اقدام کند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که مالکان موتورسیکلت‌های فاقد بیمه در حوادث رانندگی سهیم هستند حتی اگر خودشان راکب نباشند تصریح کرد: بر اساس قانون در صورتی که خودرو، فاقد بیمه نامه شخص ثالث بوده و وسیله نقلیه با اذن مالک در اختیار راننده مسبب حادثه قرار گرفته باشد، در صورتی که مالک، شخص حقوقی باشد، به جزای نقدی معادل 20 درصد و در صورتی که مالک شخص حقیقی باشد به جزای نقدی معادل 10 درصد مجموع خسارات بدنی واردشده محکوم می‌شود.
وی با اشاره به این که مالکان موتورسیکلت‌ها با روزی 600 تومان می‌توانند بیمه شخص ثالث دریافت کنند، گفت: قطعا مالک موتورسیکلتی که حاضر نیست روزی 600 تومان برای بیمه شخص ثالث بپردازد در صورت بروز حادثه چگونه می‌خواهد دیه 280 میلیون تومانی را در ماه‌های حرام بپردازد؟
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از تمام مالکان موتورسیکلت‌ها خواست در مهلت باقیمانده از این تسهیلات استفاده کرده و نسبت به بیمه کردن موتورسیکلت خود اقدام کنند.
اجتمام9105**1569
تنظیم:معصومه نیکنام ** انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۸۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟