Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها راهکار حل گره بحران آب در سامان اعطای اعتبارات ملی است چرا که مشکل آب شرب مردم سامان به صورت مقطعی بر طرف نخواهد شد بلکه یک راهکار اساسی نیاز مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسامان ما، شهر سامان در استان چهارمحال و بختیاری با توجه بر اینکه در سطح استان و کشور به عنوان یکی از شهر های پر آب استان شناخته شده اما در حال حاضر مردم این شهر با مشکل جدی کم آب روبه رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم این شهر در بعضی از مناطق از صبح تا شب و در بعضی مناطق از عصر تا صبح روز بعد با مشکل بی آبی سر می کنند. در این شهر شاهد افت شدید دبی آب چاه های زیر زمینی هستیم و این موضوع روز به روز با گرم شدن هوا روبه افزایش است.

یکی از مواردی که موجب کم آبی در این شهر شده حضور مسافران و گردشگران در این شهر است که افزایش جمعیت این شهر را درپی داشته است. اما با تلاش های شبانه روزی در راستای تامین آب مردم شهر سامان تاکنون مشکل کم آبی در بعضی از نقاط این شهر جدی و بحرانی است.

تنها راه حل مشکل کم آبی در شهر سامان راه اندازی تصفیه خانه آب در این شهر است که این موضوع هم همت مسئولین کشوری و استانی را می طلبد.

سرانه مصرفی هر فرد در کشور در 24 ساعت شبانه روز 150 لیتر است، به علت افزایش ورود گردشگر به این شهرستان و به مراتب افزایش مصرف آب، مصرف سرانه هر فرد در این شهرستان به 250 لیتر در روز رسیده‌است.

تنها راهکار حل مشکل آب در شهر سامان راه اندازی تصفیه خانه شهر سامان است که با اعطای بو.دجه های قطره ای مشکل از درد این مردم دوا نخواهد شد چرا که ردیف اعتباری تصفیه خانه آب شرب سامان از ردیف های استان است و برای حل بحران آب نیاز است که نماینده مرد شهر سامان ، بن و شهرکرد در مجلس تلاش خود را در زمینه تغییر ردیف این پروژه داشته باشند چرا که مردم این شهر در این چند ماه اخیر با مشکلات شدید کم آبی روبه رو بودند .

عملیات اجرایی تصفیه خانه آب سامان سال 89 آغاز شده است و پیش بینی شده بود که تا سال 92 تصفیه خانه به بهره برداری برسد اما با توجه به تزریق بودجه های کم این پروژه در بخش ابنیه 80 درصد و تاسیسات 20 درصد پیشرفت داشته است .

این پروژه نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد تا تکمیل شود و بحران آب در این شهر تورریستی و گردشگری بر طرف شود و برای جذب اعتبار باید این پروژه توسط مسئولین در ریف های ملی قرار گیرد .

اگر تصفیه خانه با 120 لیتر در ثانیه راه اندازی شود تامین آب شرب مردم شهر سامان تا 20 سال آینده بر طرف می شود .

آب شرب سامان در وضعیت بحرانی و نامطلوب قرار دارد

امام جمعه شهر سامان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و اساسی این روز های شهر سامان قطعی مکرر آب در طی ماه مبارک رمضان و ادامه داشتن این موضوع است، بیان داشت: در شهرستان سامان در حال حاضر مسئله آب تبدیل به یک بحران اساسی شده است.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با تاکید بر اینکه با توجه به کم آبی در شهر باید مصرف آب توسط شهروندان مدیریت شود ، بیان داشت: استفاده نامناسب از آب با توجه به این شرایط که در بعضی از نقاط شهر آب وجود ندارد حق الناس است.

ملک پور با بیان اینکه باید از سوی مسئولین استانی راهکار اصولی در زمینه آب شرب شهر سامان در نظر گرفته شود ، بیان داشت: نگرش مقطعی مشکل را حل نمی کند و آب شرب سامان در وضعیت قرمز و بحرانی و نامطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شبکه آبرسانی شهر فرسوده و بهداشت و کیفیت آب نیز نامطلوب است ، بیان داشت: در ماه مبارک رمان من واقعا شرمنده این مردم بوده و هستم.

ملک پور با بیان اینکه باید مشکل مردم به صورت ریشه بر طرف شود ، عنوان کرد: مردم شهر سامان در کنار رودخانه زاینده رود خروشان هستند و بی آب و وای به حال مردمی که رودخانه زاینده رود را ندارند و مشکلاتشان از مردم شهر سامان بیشتر است.

وی با تاکید براینکه مشکل آب یک مشکل مدیریتی استانی است ، عنوان کرد: مدیریت آب استان دست اصفهان است و دلیل اینکه مهاجرت در شهرستان زیاد است به دلیل این چنین مشکلات است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه مردم شهر سامان در جهت رفع مشکل آب در شهر باید الگو مصرف را رعایت کنند ، بیان داشت: مصرف سرانه استاندارد آب در شهر سامان 150 لیتر در روز است اما این در حالی است که سرانه مصرف آب 320 لیتر و متوسط سرانه 220 لیتر است .

باقری با بیان اینکه تنها خواسته ی ما از مردم شهر سامان رعایت الگوی مصرف آب است ، عنوان کرد: تنها راهکار حل بحران آب در شهر سامان رعایت الگوی مصرف و راه اندازی تصفیه خانه آب شرب سامان است .

فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه میزان کل آب تولیدی 65 لیتر در ثانیه است بیان داشت: میزان آب مورد نیاز جهت شهروندان (مشترکین) 40 لیتر در ثانیه است.

سعید صالحی با بیان اینکه آب تولیدی 65 لیتری جمعیتی بالغ بر 23 هزار نفر را جوابگو می باشد ، بیان داشت: از شهروندان سامانی خواهشمندین الگوی مصرف را رعایت کند .

صالحی افزود: میزان آب تصفیه شده 35 لیتر در ثانیه است و میزان آب ورودی به تصفیه خانه 45 لیتر در ثانیه است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۰۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی