Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره دوستی حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این ماهواره حدود شش ماه است که در نوبت پرتاب قرار داد و پیش بینی می کنیم حداکثر تا هفته دولت پرتاب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهرامی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت ماهواره های در نوبت پرتاب سازمان فضایی ایران گفت: هم اکنون شش ماه است که ماهواره سنجش از دور در نوبت پرتاب قرار دارد اما فرآیند پرتاب در اختیار سازمان فضایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: امیدواریم که قبل از هفته جهانی فضا که در مهرماه است و حتی زودتر از آن بتوانیم این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: مشکلات اجرایی در پرتاب این ماهواره وجود دارد و مشکل فنی خاصی برای آن نیست. به همین دلیل تا زمان پرتاب ما مجبوریم هر دو هفته یک بار این ماهواره را کنترل کنیم تا آمادگی خود را همچنان حفظ کنیم.

پرتاب «مصباح» از دستور کار خارج نشد

بهرامی در مورد ماهواره مصباح که پیش از این گفته بود این ماهواره به موزه می رود و اظهارات جدید وزیر ارتباطات که این موضوع را نفی می کند تأکید کرد: هر ماهواره از زمان تصویب تا زمان پرتاب آن نیازمند تصمیم گیری های متفاوتی است و از آنجا که ماهواره مصباح از سال 85 آماده پرتاب بود تصمیم برای پرتاب آن پس از 11 سال نیازمند بررسی های بیشتری است.

وی با بیان اینکه به موزه فرستادن این ماهواره تصمیم نهایی نبوده گفت: ما معتقدیم ماهواره مصباح از نظر فنی ماهواره خوبی است و توانمندی دارد اما تصمیم نهایی برای پرتاب آن پس از جمع آوری اطلاعات و بازپس گیری این ماهواره بلوکه شده صورت می گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: پرتاب این ماهواره از دستور کار خارج نشده اما برای پرتاب نهایی آن باید به یک جمع بندی نهایی برسیم.

به گفته وی اشکالات بین‌المللی و پیچیدگی های اجرایی و سیاسی مانع پرتاب این ماهواره و نیز بازپس گیری آن شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در پرتاب مصباح مسئله فنی مطرح نیست و درگیر گرفتاری سیاسی بین‌المللی است و در صورتی که تصمیم به پرتاب آن گرفته شود می توانیم آن را با پرتابگر داخلی و یا پرتابگر خارجی پرتاب کنیم.

به گفته بهرامی هم اکنون مذاکراتی با دو پرتابگر خارجی انجام شده است که آنها به حرف آمادگی خود را برای پرتاب این ماهواره اعلام کرده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۱۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امدادونجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ٤ تا ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ گفت: ١٢ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد) و ۵۶ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر، در ۸۷ عملیات شرکت کردند، ۱۹۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۲ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ٢٥ دستگاه چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6089469

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند