Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@02:25:32 GMT

اعزام نيروهاي جديد «قسد» به شهر رقه سوريه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۴۰۸۲۵

خبرگزاري آريا - منابع سوريه از اعزام نيروهاي جديد «نيروهاي دموکراتيک سوريه» (قوات سوريا الديموقراطية = قسد) به شهر رقه، مرکز داعش در اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل جام نيـوز به نقل از فارس. منابع سوريه از اعزام نيروهاي جديد «نيروهاي دموکراتيک سوريه» (قوات سوريا الديموقراطية = قسد) به شهر رقه، مرکز داعش در اين کشور خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گزارش وبگاه خبري «عنب» که وابسته به مخالفان دولت سوريه است، اين نيروها که اغلب آن‌ها از کردهاي سوريه هستند، نيروهاي جديدي جهت تقويت مواضع خود در رقه، به اطراف اين شهر اعزام کرده‌اند.

هم زمان با محاصره شهر رقه و ورود نيروهاي دموکراتيک سوريه به اين شهر، داعش اقدام به بايکوت اخبار مربوط به اين شهر کرده است.

نيروهاي کرد دموکرايتک سوريه طي ماه‌هاي گذشته با حمايت هوايي و تسليحاتي آمريکا، عملياتي تحت عنوان «خشم فرات» جهت سيطره بر شهر رقه و آزادسازي آن از داعش شروع کرده‌اند.

ترکيه نسبت به تسليح کردهاي سوريه از طرف آمريکا بارها اعتراض کرده و معتقد است نيروهاي قسد و شاخه نظامي آن «يگان‌هاي مدافع خلق» (ي‌پ‌گ)، شاخه سوري گروهک تروريستي حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

با اين حال آمريکا براي آرام کردن ترکيه قول داده است بعد از نبرد رقه، همه تسليحاتي را که در اختيار کردها گذاشته، پس خواهد گرفت

شهر رقه مرکز خلافت خود خوانده داعش در سوريه بوده و 26 محله دارد. نيروهاي دموکراتيک سوريه چندين محله اين شهر را توانسته‌اند از داعش پس بگيرند.
512


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۴۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • داعش در افغانستان از بین رفته است