Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «اشتاک» در این دیدار با اشاره به همکاریهای خوب و نزدیک با اینترپلِ ایران در زمینه های تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بر نقش مهم کشورمان در مبارزه با جرایم بین‌المللی مذکور تاکید و استفاده از تجربیات ارزشمند ایران در موضوعات مورد اشاره توسط اینترپل را ارزشمند ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری های نزدیک پلیس ایران و سازمان اینترپل، از آمادگی وزارت امور خارجه برای کمک به توسعه همکاری های دو طرف در این زمینه خبر داد. وی با اشاره به اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با دو معضل جهانی قاچاق مواد مخدر و تروریسم قرار دارد افزود: این دو مشکل تهدیدات بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه و کلیه کشورها بوده و مبارزه با این تهدیدات نیازمند همکاری های بین المللی و استفاده از ظرفیت های اینترپل است. وی با اشاره به سیاسی شدن برخی از موضوعات از جمله پرونده اعلان های قرمز علیه چند نفر از مقامات ایرانی، عدم حل و فصل این پرونده را به دلیل ورود دست های آشکار و پنهان که دارای اغراض و منافع سیاسی خاص بوده دانست و با اشاره به حسن نیت طرف ایرانی و آمادگی برای همکاری های دو جانبه با اینترپل و طرف آرژانتینی، بر نقش سازنده اینترپل در این میان و در حل و فصل مناسب آن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس