Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جعفر سطوتی، سرپرست دفتر فرهنگی وزارت ورزش وجوانان به مناسبت روز 17 شوال، که به موجب مصوبه شورای فرهنگی عمومی کشور به عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی در تقویم کشور قرار گرفته است، بر لزوم گفتمان‌سازی در خصوص ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه ورزش کشور تأکید نموده و گفت: قبل از اینکه بتوانیم شاهد رفتارهای پهلوان¬منشانه و جوانمردانه توأم با اخلاق مداری، انصاف، عدالت، دیانت، صداقت، احسان، و مروت در میان ورزشکاران کشور باشیم باید بتوانیم ترویج فرهنگ پهلوانی را به گفتمان غالب در جامعه ورزشی تبدیل کنیم به گونه ای که تمامی مدیران و مسئولان مرتبط با ورزش چه در دولت و دستگاه¬های اجرایی و چه در خارج دولت و در فدراسیونها و باشگاههای ورزشی دغدغه ترویج فرهنگ و روحیه پهلوانی را داشته باشند و برای نیل به چنین هدفی برنامه ریزی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری الگوها و اسوه‌هایی همچون امیر المؤمنین علی (ع) و پهلوانانی همچون پوریای ولی و جهان پهلوان تختی بر این نکته تأکید کرد که باید فرهنگ پهلوانی فراگیر شود و تمامی ورزشکاران در رشته¬های مختلف ورزشی با تقویت اوصافی همچون جوانمردی، انصاف، صدق و صفا، حق‌طلبی وحق‌گرایی، مردم داری و احسان به دیگران بتوانند روحیه و منش پهلوانی را در خود تقویت نموده و به مثابه الگوهای مثبت و اثربخش برای نسل جوان کشور عمل نمایند.

سرپرست دفتر فرهنگی وزارت ورزش از اقداماتی که توسط ادارت کل ورزش وجوانان استان‌ها، فدراسیون‌های ورزشی و بالاخص فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی برای بزرگداشت این روز صورت گرفته است تشکر و قدردانی نمود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ جمعی از باستانی کاران نوجوان،در پردیس به مناسبتِ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای،در محوطه مصلای نماز جمعه این شهرستان،توان و هنر خود را به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم، هدایایی هم به این نوجوانان و تعدادی از پیشکسوتان باستانی کار اهدا شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس