Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ مهدی شادنوش متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: برخی از مواد مورد نیاز در بدن ذخیره شده و در مواقعی که دریافتی آنها پایین باشد، بدن از ذخایر خود استفاده می کند.

وی افزود : برخی دیگر از مواد مورد نیاز بدن، قابلیت ذخیره شدن در بدنمان را نداشته و باید به صورت روزانه دریافت شوند؛ توجه به دریافت مواد غذایی به صورت روزانه و اطمینان از دریافت آنها اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گروه نان و غلات منبع کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند و مواد غذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند.

شادنوش ادامه داد: موادغذایی این گروه حاوی ویتامین های گروه B ، آهن و پروتئین بوده و میزان توصیه شده برای مصرف روزانه آنها 6 تا 11 سهم از این گروه است.

وی با اشاره به اینکه سبزی ها حاوی ویتامین ها ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند؛ اظهار کرد: سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C شامل گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، اسفناج ، سیب زمینی و کلم بروکلی و مواد غذایی غنی از ویتامین A شامل هویج، اسفناج ، سیب زمینی و سایر سبزی ها از جمله کرفس، بادمجان، کدو سبز، قارچ، پیاز و ... است.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی توصیه کرد: افراد در طول روز بهتر است از انواع سبزیجات در قالب سالاد ، سبزی خوردن ‌، سبزیجات آب پز یا بخار پز، استفاده کنند.

شادنوش مصرف گروه میوه ها را برای بدن ضروری دانست و گفت: این گروه شامل سبزیجات و میوه جات غنی از ویتامین C مانند مرکبات ، توت فرنگی و مواد غذایی غنی از ویتامین A مانند طالبی ، زردآلو ،آلو ، هلو ، موز ، انبه و همچنین سایر میوه ها از جمله سیب ، گلابی ، انواع توت ، گیلاس ، انگور ، هندوانه و خربزه و ... است.

وی بیان کرد : میوه ها حاوی انواع ویتامین ، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند که توصیه می شود روزانه از انواع میوه های فصل به صورت تازه استفاده شود.

وی به گروه لبنیات که شامل شیر، ماست، کشک و بستنی است اشاره کرد و گفت : با مصرف مواد غذایی انرژی زا این گروه بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مهم نظیر پروتئین ، کلسیم ، فسفر و بعضی از انواع ویتامین های گروه A و D تامین می شود.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی اظهار کرد : توصیه می شود افراد از محصولات کم چرب لبنیات استفاده کنند و مصرف بستنی به علت چربی و شیرینی زیاد و مواد افزودنی ، باید محدود شود.

شاد نوش به گروه گوشت، حبوبات، مغزها و تخم مرغ اشاره کرد و یاد آور شد: این گروه شامل موادی مانند گوشت های قرمز (گوسفند و گوساله )گوشت های سفید (مرغ، ماهی و پرندگان ) تخم مرغ، حبوبات( نخود لوبیا عدس باقلا لپه ماش ) ومغزها (گردو بادام فندوق پسته وانواع تخمه ) است که مواد مغذی مهم آنها شامل پروتئین،آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه B می شود و روزانه باید سهمی از دریافت پروتئین به پروتئین گیاهی یعنی حبوبات و آجیل اختصاص یابد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2921036326654980542 برچسب‌ها : مواد غذایی انرژی غذا این مواد غذایی انرژی شما را چند برابر می‌کنند لینک کوتاه : اخبار مرتبط 13 راه برای مصرف بیشتر سبزیجات یکشنبه 18 تیر 1396 06:30 خوراکی های ممنوعه 8 شب به بعد! سه شنبه 20 تیر 1396 08:47 نان ناسالم با بدن ما چه می کند؟ جمعه 23 تیر 1396 17:45

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها برادر رئیس جمهور دستگیر شد درگیری مرگبار در جنوب تهران +عکس عادت‌های اشتباه در شست‌و‌شوی صورت را بشناسید دوچرخه دزدیده شده‌اش را از دزد آن دزدید! +عکس غول آساترین ملخ ایران+عکس روش جدید پوست کندن هندوانه دلیل بوی بد دهان چیست؟ سنگ های داعشی (عکس) یک غریبه با فرزند شماست خودروی کینگ کونگ در تهران!+عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها مرتفع‌ترین آبشار ایران کجاست؟ تعیین تکلیف تابعیت فرزند میرزاخانی تا پایان این هفته/ استفساریه از معاونت قوانین مجلس جزئیات تیراندازی مرگبار پلیس در تهران طراحی بی‌نظیر دفتر کار نیسان+عکس راه جالب و آسان ‌تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو! +عکس همه خودروهای زرهی سران شوروی و روسیه +تصاویر مرگ ناگهانی کودک در مقابل چشم مادرش ویروسی جدید میلیون‌ها گوشی اندروید را آلوده کرده است فیلترینگ حدود ۳هزار کانال غیراخلاقی تلگرام در هفته انتشار تصاویر جدیدی منتسب به پنل جلویی گلکسی نوت 8 آخرین مطالب همه سایت 13:25 این مواد غذایی انرژی شما را چند برابر می‌کنند 13:03 ورود دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی و ریاضی چه پیش‌شرط‌هایی دارد؟ 13:01 دو رگه جدیدی که می تواند چشم کی روش را بگیرد +عکس 12:56 تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود 12:56 سلفی کمدین های خنداننده شو بعد از اعلام نتایج 12:55 مرتفع‌ترین آبشار ایران کجاست؟ 12:46 تعیین تکلیف تابعیت فرزند میرزاخانی تا پایان این هفته/ استفساریه از معاونت قوانین مجلس 12:39 جزئیات تیراندازی مرگبار پلیس در تهران 12:36 مادر قاتل آتنا: در خرابه‌های شهر به عزای پسر می‌نشینم 12:35 درآمدِ 70هزارمیلیارد تومانی عربستان از حج امسال فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید

به گزارش خبرآنلاین؛ احمد اسماعیل زاده روز شنبه در ششمین روز از هفته پویش تغذیه سالم با محوریت افزایش مصرف لبنیات، با تاکید بر مصرف لبنیات برای بهبود سلامتی بدن، اظهار کرد: ماست یکی از محبوب ترین غذاهای تخمیری در جهان به خصوص در خانواده های ایرانی است و به دلیل مزه و فواید سلامتی از مقبولیت گسترده ای در مصرف کنندگان برخوردار است و می توان از آن در کنار غذای اصلی و یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده کرد.

سلامت نیوز در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ماست منبع غنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین آ ، ویتامین ب ۲ و ویتامین ب ۱۲ به شمار می‌رود، افزود: ماست می تواند پروتئین های با ارزش بیولوژیکی بالا و اسیدهای چرب ضروری را نیز فراهم کند؛ بنابراین، ماست یک غذای مغذی و یک حامل پروبیوتیک عالی است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماست از تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری های زنده، معمولاً لاکتوباسیلوس بولگاریکوس و استرپتوکوک ترموفیلوس تولید می شوند، این فرآیند منجر به یک محصول لبنی با افزایش ماندگاری می شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت این باکتری ها منجر به افزایش فواید مغذی این ماده غذایی شده است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف ماست عملکرد سیستم ایمنی را از طریق وجود همین باکتری ها طی مکانیسم هایی در روده بهبود می بخشد، مواد فعال زیستی ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، سد روده و ایمونوسیت‌ها در روده و سایر بافت‌ها بر سیستم ایمنی تأثیر می‌ گذارند.

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهند که افزایش مصرف ماست با کاهش نشانگرهای زیستی در گردش التهاب مزمن مرتبط است. همچنین نشان می دهند مصرف ماست می تواند از عفونت جلوگیری کند و بیماری های گوارشی را بهبود بخشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه ماست های غنی شده با ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار هستند، گفت: ویتامین دی به دلیل پتانسیل آن برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مناسب است، لذا توصیه می شود، در کنار وعده های غذایی خود ماست مصرف کنید تا به تقویت سیستم ایمنی خود و سلامت دستگاه گوارش کمک کنید.

پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف آگاهی بخشی آحاد جامعه درخصوص مصرف نمک تصفیه شده یُددار و افزایش مصرف لبنیات با شعار "انتخاب همه، نمک کم اما تصفیه شده یُد دار" برای هفته اول و شعار "از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی" برای هفته دوم، از تاریخ ۱ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903981

دیگر خبرها

  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم