Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:54:30 GMT

کرمانشاه برگزیده نخستین جشنواره ملی فانوس شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۶۳۹۹۵

کرمانشاه برگزیده نخستین جشنواره ملی فانوس شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه برگزیده اول، نخستین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس (فانوس) شد.

سرهنگ مرادعلی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه در بخش مستند برگزیده اول، نخستین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس (فانوس) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: هنرمندان کرمانشاه در این جشنواره موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی مقام اول در بخش مستند شدند.

محمدی عنوان کرد: این مستند با نام مسیر طلوع کار مشترکی از آقایان پوریا عساکره، مصطفی اخلاقی، حجت الله مردانی و احسان آبشینه و به تهیه‌کنندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه بود.

وی با اشاره به اینکه داوری آثار جشنواره در سه بخش فیلم‌نامه نویسی ، فیلمهای مستند، تلویزیونی، سینمایی افزود: این داوری به عهده جمال شورچه، جواد اردکانی و انسیه شاه حسینی از هنرمندان و کارگردانان مطرح کشور بوده است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان کرد: جشنواره ملی فانوس با هدف معرفی برترین آثار تولیدی ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استانها در حوزه های مختلف هنری دفاع مقدس با همت و تلاش سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی فانوس از تاریخ 20 تا 22 تیرماه سال جاری به میزبانی استان مازندران در شهر ساری برگزار شد بیان کرد: به گفته دبیر اجرایی این جشنواره در سالهای آینده نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R41380/P4001/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر