Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری زوددویچه سایتونگ در تیتری جالب نوشته است: ریاضیدان هنرمند فوت کرد. بااین وجود رسانه‌های آلمانی به تفصیل به زندگینامه و موفقیت‌های مرحوم میرزاخانی پرداختند.

خبرگزاری فارس: هفته گذشته دنیا یکی از نابغه‌های علم ریاضیات را از دست داد. خبرگزاری‌های آلمان نیز مانند سایر خبرگزاری‌های مهم دنیا به خبر فوت ریاضیدان مشهور ایرانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری دی ولت آلمان در یک مقاله به این موضوع پرداخت و نوشت: ایرانی ها او را گوهر ارزشمند علمی، نابغه و یا افتخار ملت نامیدند و با این القاب با وی خداحافظی کردند. قبل از او هیچ زن دیگری موفق به کسب مدال فیلدز نشده بود. مرحوم میرزاخانی صاحب نشان ریاضیات نیز بود.

این خبر در ادامه به واکنش‌های شخصیت‌ها و رسانه‌های ایرانی اشاره کرده است؛ رئیس جمهور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما یک نابغه از دست دادیم. در ادامه به چند تیتر رسانه‌های ایران اشاره شده: ملکه اعداد فوت کرد، چراغی که خاموش شد، گوهر ارزشمند علمی‌مان از بین ما رفت.

این خبر در ادامه به نقش ویژه این دانشمند زن ایرانی اشاره کرده است و چنین آورده: اعطای مدال فیلدز به میرزاخانی به عنوان اولین زن، گام مهمی بود برای تمام زن‌های دنیا. رئیس دانشگاه فعلی این عالم ریاضیدان در خصوص فوت او گفت: مریم خیلی زود از بین ما رفت. اما برای هزاران زنی که از او الهام و تأثیر گرفتند و به علوم پایه و طبیعی علاقه‌مندند، میراث بزرگی به یادگار مانده است. علاوه بر دی ولت، بسیاری از خبرگزاری های دیگر آلمانی در طی این چند روز به این خبر پرداختند و در بین آنها تعدادی این خبر را دو بار بازتاب دادند. از بین این خبرگزاری‌ها می‌توان به تاگس اشپیگل، اشپیگل آنلاین، زوددویچه سایتونگ، فرانکفورتر آلگماینه و غیره اشاره داشت.

خبرگزاری زوددویچه سایتونگ در تیتری جالب نوشته بود: ریاضیدان هنرمند فوت کرد. این رسانه‌ها به تفصیل به زندگینامه و موفقیت‌های مرحوم میرزاخانی پرداختند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی با اشاره به این که مرحله اول کنکور ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که سهم آذربایجان غربی از این تعداد ۵۲ هزار داوطلب است گفت:  ۶۰ درصد شرکت کنندگان را خانم ها و ۴۰ درصد را نیز آقایان تشکیل می دهند.

آقای چهرگانی افزود: صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه داوطلبان گروه های انسانی و ریاضی، بعد از ظهر پنج شنبه داوطلبان رشته های فرعی هنر و زبان های خارجی و صبح روز جمعه نیز داوطلبان رشته علوم تجربی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد:در این آزمون  ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در رشته علوم تجربی ، ۱۹ هزار داوطلب در رشته علوم انسانی و ۲۵۰۰ داوطلب در رشته علوم ریاضی و فیزیک به رقابت پرداختند.

نماینده سازمان سنجش در استان همچنین از برگزاری مرحله دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تاریخ ۷ و ۸ تیر ماه در ۱۶ شهرستان استان خبر داد.

 

 

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • بازتاب تظاهرات دانشجویان در جهان
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!