Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ماه‌ها معطل ماندن پروژه ساخت سد بختیاری به خاطر تأمین مالی کره‌ای‌ها، یک بانک ژاپنی با پیوستن به این طرح، قرار است ۶۰۰ میلیون دلار در ساخت سدبختیاری سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که هشتم فروردین 92 کلنگ سد بختیاری با ارتفاع 325 متر به عنوان بلندترین سد بتنی جهان با حضور رئیس جمهور سابق به زمین خورد و قرار بود این سد با توانمندی کاملاً ایرانی احداث شود؛ در دولت یازدهم ابتدا ساخت این سد متوقف شد، سپس ارتفاع این سد مورد تعدیل قرار گرفت و اردیبهشت ماه سال گذشته مقرر شد این سد با ارتفاعی حدود 270 متر توسط شرکت کره ای Daelim ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از یک سال است که این پروژه در مرحله تأمین مالی کره ای ها معطل مانده؛ اما خبرهای جدید از پیوستن بانک های ژاپنی به این پروژه حکایت دارد.

«هوشنگ بازوند» استاندار لرستان با اشاره به اینکه فاینانس سد بختیاری را بانک‌های کره‌ای تقبل کرده اند، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: خوشبختانه مشکل قرارگاه خاتم برای قرارداد ساخت این سد نیز برطرف شده است .

وی افزود: همچنین قرار است یکی از بانک‌های ژاپنی برای ساخت این سد 600 میلیون دلار اعتبار تامین کند .

استاندار لرستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون دلار معادل 70 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

* تأثیر حیاتی احداث سد بختیاری برای پایین دست

تأخیرهای متعدد در مطالعات و روند اجرای پروژه سد بختیاری موجب شده که سد دز در آستانه خارج شدن از مدار بهره برداری قرار گیرد. در واقع اگر در سالهای پیش رو، ورود رسوبات به مخزن سد دز با همین روند ادامه یابد، ابتدا نیروگاه این سد از مدار خارج خواهد شد و سپس آورد سالانه 8 میلیارد مترمکعبی رودخانه دز که تاکنون با مخزن 2 میلیارد مترمکعبی سد دز، بخشی از آن برای مصارف شرب و کشاورزی منطقه مدیریت می شد، تماماً رهاسازی شده و بدون استفاده به خلیج فارس میریزد.

به عبارت دیگر مخزن سد دز دیگر توان ذخیره و مدیریت آب را نخواهد داشت و این مسئله در شرایطی که کشورمان در نقاط مختلف با تنش های تأمین آب مواجه است، فاجعه ای خواهد بود که تأخیرهای اجرای سد بختیاری به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

R32317/P36447/S7,80/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی