Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛محمدمهدی بنچاری روز شنبه گفت : در این حادثه که علت آن هنوز بطور دقیق مشخص نشده است 13 فروند لنج در آتش سوخت و 12 فروند قایق صیادی و تفریحی نیز غرق شد.

وی اضافه کرد: براساس بررسی های اولیه 80 درصد این حادثه مربوط به موضوع انضباطی است و برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی توجه به موارد ایمنی و دقت نظر در نگهداری از شناورها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: علت احتمالی وقوع حادثه آتش سوزی شناورها در اسکله کنگان در روز جمعه گذشته روشن ماندن پمپ تخلیه آب در موتورخانه یکی شناورها بوده است که باعث ایجاد جرقه و آتش سوزی شده است.

بنچاری ادامه داد: با این وجود بررسی های دقیق در زمینه مشخص شدن علت وقوع حادثه در دست پیگیری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورای تامین استان بوشهر از یکسال پیش به تمام تعاونیهای لنجداران و شناورها ابلاغ شده هیچ شناوری نباید بدون حضور نیروی انسانی در اسکله رها شود.

وی بیان کرد: اسکله های پهلوگیری شناورهای تجاری در استان بوشهر مجهز به سیستم آتش نشانی هستند و در حادثه روز گذشته در اسکله بندر کنگان پس از وقوع آتش سوزی شناور حادثه دیده از اسکله رها و در محدوده سیستم های آتش نشانی اداره بنادر و دریانوردی قرار می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به محض وقوع حادثه 2 شناورناجی از بندرهای دیر و عسلویه به محل حادثه اعزام شدند و افزون براین شرکتهای وابسته به نفت و شهرداری نیز اقدام به اعزام آتش نشانی کردند.

وی بیان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشت و به تاسیسات بندری موجود در شهرستان کنگان صدمه ای وارد نشد.

بنچاری یادآورشد: همچنین با توجه به مصوبه شورای تامین استان بوشهر هیچ شناوری بدون داشتن بیمه در این استان حق فعالیت ندارد که دراین حادثه 12 شناور بیمه و تنها یک فروند که فعالیت خاصی نداشته بیمه نبوده است.

وی در باره تجهیز اسکله های استان بوشهر به شناورهای آتش خوار گفت: این استان به شناورهایی نیاز دارد که در عمق کم بتوانند عملیات آتش خواری را انجام دهند و متناسب با وضعیت عمق آب اسکله های استان درخواست این شناورها به سازمان ارایه شده است.

وی تاکید کرد: در این ارتباط خرید 10 شناور چند منظوره در دستور کار قرار گرفته است.

بنچاری افزود: در زمان حاضر یک فروند شناور مجهز به سیستم آتش نشانی در بندر گناوه استان بوشهر وجود دارد که از اول سال جاری تاکنون توانسته سه مورد آتش سوزی در این بندر را با کمترین خسارت مهار کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به محض نهایی شدن بررسی ها، اگر کوتاهی در حادثه اسکله بندر کنگان ثابت شود عاملان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی یادآور شد: بنادر استان بوشهر از سمت خشکی به دریا از نظر امکانات ایمنی کامل هستند و مشکلی ندارند ولی ازطرف دریا نیازمند امکانات بیشتری برای کنترل آتش هستیم که تامین شناورهای چند منظوره برای بندرهای این استان ضروری است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا