Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل ۱۹۰۰ پرونده و پرداخت ۳۶۱ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض ویژه بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در برنامه گفتگوی ویژه گفت : زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان های بجنورد ومانهوسملقان در ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری موجب واردن شدن خسارات به بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شده است و از این رو مسئولان ارشد استان به منظور نظارت بر روند رسیدگی به مشکلات مناطق زلزله زده و احصاء میزان خسارات وارده و همچنین ارائه گزاراشات لازم به وزارت کشور جهت دریافت تسهیلات و کمک های بلاعوض اقداماتی موثر داشتند و در ۲۸ تیر ماه مصوبه دولت به منظور پرداخت ۷۸ میلیارد تومان کمک های بلاعوض و ۲۸۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین علی نیا افزود: با استفاده از منابع دراختیار بنیاد مسکن و دیگر منابع داخلی تلاش شده است تا حد امکان، وقفه ای در روند کارها پیش نیاید و اقدامات دیگری هم مثل تقاضای استمهال 2 ساله برای بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی بانک مسکن انجام و تایید شده است.

معاون استاندار همچنین گفت : تا کنون 850 پرونده به بانک معرفی و از این تعداد700 مورد منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات شده است.

معاون استاندار در خصوص میزان زیاد خسارات وارده در منطقه گلستانشهر بجنورد گفت : این میزان خسارت به علت رعایت نشدن استانداردها و مشخصات فنی لازم برای ساختمان سازی است و به منظور رسیدگی به وضعیت گلستان شهر از دو سال گذشته تیم کارشناسی با عضویت 2 کارشناس دادگستری برای بررسی موارد فنی و مالی واحدهای مسکونی گلستان شهر توسط استان تشکیل شده است.

در این برنامه مطرح شد منازلی که با رعایت شرایط فنی و اصولی ساخته شده‌اند خسارتی ندیده‌ اند بر این اساس نیاز است تا به مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستاییان اقدام شود و این فرهنگ در شهرها نیز بیشتر از گذشته رواج یابد.



دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران اظهار کرد: در این جلسه از کاهش تورم استان و بهبود رتبه استان در این شاخص از رتبه ۴ به ۲۱ خبر دادم.

وی در ادامه افزود: از کاهش عدم برخورداری خراسان شمالی در آسفالت راه‌های استان از ۱۲ درصد به ۸ درصد نیز گفتم و افزودم: در این دولت گازرسانی به روستاها از ۹۶/۴ به ۱۰۰ درصد رسیده و همه روستاهای دارای سکنه در استان گازرسانی شدند.

استاندار خراسان شمالی تکمیل علاج بخشی سد بیدواز دولت سیزدهم و رساندن سد گلمندره به مرحله آبگیری را نیز از دستاوردهای مهم مطرح کردم.

حسین‌نژاد، پیشرفت سریع پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و رهاسازی چاه‌های آب پلنگ دره برای انتقال آب آنها به بجنورد برای شرب، پس از سفر نخست رئیس جمهوری به خراسان شمالی را نیز به عنوان بخش دیگری از صحبت‌ها در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح کرد و گفت: تصفیه خانه شیروان نیز از پروژه‌هایی است که در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی به هدف‌گذاری برای تکمیل سیزده زنجیره ارزش در استان اشاره کرد و گفت: در ادامه این نشست به سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومانی در این زنجیره‌ها اشاره کردم و گفتم برای توسعه و تکمیل این زنجیره‌های ارزش، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیاز داریم.

حسین‌نژاد نسبت مصارف بانکی به منابع بانکی خراسان شمالی را نزدیک به ۲ دانست و خواستار خط اعتباری ویژه برای استان‌هایی شد که منابع کافی برای پیشبرد برنامه‌ها ندارند.

وی درخواست حذف تعهد ارزی برای صادر کنندگان خراسان شمالی را نیز به عنوان درخواست دیگر مطرح کردم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد، قریب‌الوقوع بودن سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان را نیز مورد توجه قرار دادم و درخواست کردم در این سفر بازگشایی گذر مرزی و بازارچه مرزی در محدوده مرز ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان مطرح و پیگیری شود.

کد خبر 6097698

دیگر خبرها

  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند