Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:37:07 GMT

فعالیت 220 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در ایلام

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۴۲۲۷۳

  رئیس آموزش‌های آزاد و مشارکت‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: 220 آموزشگاه آزاد تحت نظارت فنی و حرفه استان درزمینهٔ های مختلف آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

«اسفندیار کرمی» با حضور در دفتر ایسنا، در خصوص وضعیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایت از بخش خصوصی و اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اجرای دستورالعمل‌های مربوطه به تعهدات آموزشی ابلاغ‌شده و به استان در بخش آموزشگاه‌های آزاد در استان ایلام انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تاکنون در استان ایلام تعداد 246 مورد مجوز آموزشگاه تاکنون صادرشده که از این تعداد 220 مورد فعال هستند، افزود: از تعداد آموزشگاه‌های فعال تعداد 110 آموزشگاه توانسته‌اند در سال جاری عملکرد آموزشی مطلوبی داشته باشند.

کرمی ادامه داد: در طی سه‌ماهه امسال آموزشگاه‌های آزاد سطح استان دارای عملکرد آموزشی معادل 330000 نفر ساعت به تعداد 1445 نفر دوره آموزش داده‌شده‌اند که در قالب 273 دوره آموزشی توسط 110 آموزشگاه آزاد تحت پوشش فنی و حرفه‌ای در 57 مهارت آموزشی انجام‌گرفته است.

رئیس آموزش‌های آزاد و مشارکت‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: در بخش آموزش مدیران در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت آنان نیز دارای عملکرد معادل 12000 هزار نفر ساعت در بخش آموزش مربیان عملکرد برابر با 2200 نفر ساعت محقق شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد نیز درمجموع تعداد 88 فقره بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد سطح استان فراگرفته است.

کرمی خاطرنشان کرد: در جهت حمایت، نظارت و پیگیری امور مرتبط با آموزشگاه‌های آزاد سطح استان از ابتدا تا پایان تیرماه امسال تعداد 4 جلسه هیئت نظارت استانی تشکیل‌شده که مجموعاً تعداد 127 مورد درخواست موردبررسی و تصویب قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه 90 درصد متقاضیان آموزش در آموزشگاه‌های فنی و حرفه منجر به اشتغال‌زایی و خود اشتغال می‌شوند تصریح کرد: تمام استانداردهای تعریف‌شده برای آموزش‌های آزاد توسط مسئولان و آموزشگاه رعایت می‌شود و به‌صورت مستمر بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و نهادها قرارداد منعقد می‌شود و هزینه آموزش‌ها دستگاه مربوطه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

او ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام