Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده و کارگردان پرحاشیه سینما گفت: فیلم «خانه پدری» از نظر من ارزنده است. منتها متحجرین جلو آن را می‌گیرند. یادم می‌آید زمان صدارت آقای شمقدری به ما فیلم را نشان دادند و نظر ما را جویا شدند که گفتم فیلم خوبی است و باید مجسمه سازنده آن را طلا گرفت و جلوی سردر وزارت ارشاد نصب کرد! برخی از مسئولان ما لیاقت ندارند که تشخیص دهند فیلمی مثل «خانه پدری» فیلم خوبی است که باید ساخته و اکران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرویس فرهنگی فردا: محمدحسین فرح‌بخش که در طی سال‌های اخیر با ساخت فیلم‌هایی چون «خصوصی» و «مستانه» بارها سعی کرده بود تا به خط قرمزهای عرفی جامعه نزدیک شود، به تازگی فیلم سینمایی «پاتو تو کفش من نکن» را روانه پرده سینماها کرده است.فیلمی که پیش از آغاز اکران خود به واسطه محتوای غیراخلاقی خود با اعتراض بسیاری از رسانه‌ها روبرو شد و حتی لقب «50 کیلو آلبالو دوم» به آن داده شد که سرانجام آن عذرخواهی وزیر ارشاد از مراجع بابت نمایش آن شده بود.
فرح بخش که مدتی پیش در گفت‌وگویی طرح این موضوعات درباره اثر جدیدش را کار خناسان معرفی کرده بود؛ به تازگی و به بهانه اختصاص درجه بندی به فیلم جدیدش با روزنامه شرق گفت‌وگو کرده و از نمایش عمومی خانه پدری حمایت کرده و حتی مدعی شده که باید مجسمه سازنده آن را طلا گرفت و جلوی سردر وزارت ارشاد نصب کرد.
وی در این گفت‌وگو در ارتباط با اختصاص درجه بندی سنی ١٢+ به فیلم «پاتو تو کفش من نکن» گفت: «واقعیت این است که از نظر من این فیلم را بچه زیر پنج سال هم می‌تواند ببیند، اما درنهایت با این عنوان که «برای کودکان زیر ١٢ سال توصیه نمی‌شود و نه‌اینکه ممنوع است» توانست اکران شود. هرچند که من می‌دانم ریشه این بحث به کجاها برمی‌گردد! بااین‌حال خوشحالم که از همان ابتدا مردم از آن استقبال کرده‌اند. البته پیش از این هم برخی از فیلم‌ها همچون «مصائب شیرین»، به کارگردانی علیرضا داوودنژاد با درجه‌بندی ١٨+ در سینما‌ها اکران شده بود.»
کارگردان فیلم «آب‌نبات چوبی» درباره تفاوت درجه‌بندی ١٢+ با ١٨+ به «شرق» گفت: «اگر تفاوت این مورد را فهمیدید، به من هم بگویید! من خودم نمی‌دانم اینها چه فرقی دارند.»
این تهیه‌کننده و کارگردان سینما که سابقه تولید آثار فاخری! همچون «آس و پاس»، «شانس، عشق، تصادف»، «دختر شاه پریون» و «شارلاتان» را دارد، در ادامه این گفت‌وگو با دفاع از آثاری که خود در تولید آن‌ها نقش داشته است و در برابر این پرسش که «برخی‌ها معترض هستند که چرا فیلمی مثل خانه پدری نمی‌تواند اکران شود، درحالی‌که فیلم‌های فرح‌بخش همیشه شرایط اکران‌شدن را دارند» اظهار کرد: «اول اینکه مگر فیلم «پاتو تو کفش من نکن» چه اشکالی دارد که نباید پخش شود؟ معنی‌اش این است که هر فیلمی که فرحبخش می‌سازد، ‌نباید پخش شود؟! من می‌دانم که متحجرین با این نوع سینما مخالف هستند. متأسفانه باید بگویم که همواره چوب لای چرخ ما گذاشته‌اند، اما ما تنها بخش خصوصی مستمری از ابتدای انقلاب هستیم که همواره و به‌طور مستمر کار می‌کنیم، اما نه وامی به ما تعلق گرفته و نه حمایتی از ما شده. منتها این بخش خصوصی همواره به خدا توکل کرده است».
فرح‌بخش در ادامه با اشاره به فیلم توقیفی خانه پدری که آن نیز قرار است با اعمال درجه بندی سنی در سینماها به نمایش درآید، گفت: فیلم «خانه پدری» از نظر من ارزنده است. منتها متحجرین جلو آن را می‌گیرند. یادم می‌آید زمان صدارت آقای شمقدری به ما فیلم را نشان دادند و نظر ما را جویا شدند که گفتم فیلم خوبی است و باید مجسمه سازنده آن را طلا گرفت و جلوی سردر وزارت ارشاد نصب کرد. این فیلم یک واقعیت تلخ این فرهنگ مملکت را به تصویر کشیده که باید از آن حمایت کرد. منتها برخی از مسئولان ما لیاقت ندارند که تشخیص دهند فیلمی مثل «خانه پدری» فیلم خوبی است که باید ساخته و اکران شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما حساب کاربری شبکه ای بی سی نیوز در فضای مجازی ایکس، تصاویری از پدری منتشر کرد که دخترش در دانشگاهی در جنوب کالیفرنیا تحصن کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی گفت: من برای حمایت از دخترم اینجا هستم. او اینجا تحصیل می‌کند و علیه کشتار جمعی اعتراض کرده است. من هم با کشتار جمعی مخالف هستم. خانواده ام هم با کشتار جمعی مخالف است. به نظر ما هیچ کودکی نباید کشته بشود. 

پدر دانشجوی آمریکایی افزود: دخترم تصمیم درست را گرفته است. اگه تصمیم بگیرد که بخاطر فلسطین در معرض بازداشت قرار بگیرد، من پدر خوشبختی هستم. من چند تا بچه از جمله یه پسرهفت ساله دارم و تصور میکنم که پدری در فلسطین هستم و فرزندم را میبینم که به دست اسرائیل کشته شده است.

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • بازگشت بهروز افخمی کارگردان پرحاشیه ایران به آنتن تلویزیون
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد