Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:12:23 GMT

رودبارجنوب، عطر و بوی رضوی به خود گرفت+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۴۱۹۶۹

رودبارجنوب، عطر و بوی رضوی به خود گرفت+ تصاویر

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه سفر خود در دهه کرامت صبح امروز وارد شهرستان رودبارجنوب شده و این شهر را غرق در عطر و بوی رضوی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام رئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام، خادمان حرم مطهر رضوی همراه با بیرق متبرک حضرت امام رضا(ع) صبح امروز به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم، خانواده شهیدان، مسئولان محلی وارد شهرستان رودبارجنوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیران ثامن الحجج(ع) بعد از ورود به دیارنخل و آفتاب، به مزار شهدای گمنام رودبارجنوب در پارک کشاورز عزیمت نموده و با نثار فاتحه به روح شهدا، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

اکنون دیگر نوبت مردمی بود که با تجمع در مسجد حضرت ابو الفضل (ع) و با چشمانی اشکبار از ساعت ها قبل انتظار ورود کاروان زیر سایه خورشید را می کشیدند تا پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را زیارت کنند.

دراین استقبال باشکوه که نشان از ارادت مردم مومن رودبارجنوب به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت داشت؛ حضور کودکان و خردسالان در آغوش والدین و پیرزن و پیردمردهایی دست به عصا و با چشمانی اشک آلود و عصا بدست آمده بودند بسیار تماشایی بود.

کاروان زیر سایه خورشید حامل برکات معنوی و مادی امام رضا (ع) است

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی در دیدار خدام حرم رضوی گفت: کاروان زیر سایه خورشید که از بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) آمده است حامل برکات معنوی و مادی امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: برخی از محرومان این منطقه هنوز توفیق زیارت امام رضا (ع )نصیبشان نشده است.

ارشادهای معصومین باعث می شود انسان به سوی حیات طیبه برود

غفوریان روحانی کاروان زیر سایه ی خورشید در شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: شهدا به گردن ما حق دارند آنها زنده اند و حیات واقعی دارند.


وی ادامه داد: هرکسی عمل صالح انجام دهد خداوند ان را به سوی حیات طیبه هدایت می کند.

روحانی کاروان زیر سایه ی خورشید در شهرستان رودبار جنوب خاطر نشان کرد: جاری شدن و ارشادهای معصومین باعث می شود انسان به سوی حیات طیبه برود.

غفوری گفت: پرچم حرم امام رضا (ع) مانند داستان پیراهن یوسف که در قرآن آمده است که چشمهای نابینای پیغمبر را شفا داد، می باشد.

وی در پایان افزود: ما میهمان پرچم امام رضا (ع )هستیم چشمان گنهکار خود را بمالیم به پرچم متبرک به حرم رضوی تا سبک زندگی ما رضوی شود.

مردم خداجو و عاشق ولایت در شهرستان رودبارجنوب میزبان پرچم متبرک آستان مقدس امام هشتم (ع) شدند و به نیت تبرک و استشفاء آنرا به سر و صورت کشیدند و بوسیدند تا زیارتی از راه دور بر آن امام همام داشته باشند.

در این روز چشم های عاشقان امام رضا(ع) فرسنگها دورتر از حرم مطهر رضوی و به واسطه بیرق متبرک و عطراگین حرم حضرت رضا(ع) خیس و بارانی شد، زیر لب زمزمه هایی با امام خود کردند ، حاجت هایشان را مرور کرده و از امام مهربانی برای گشایش و رفع مشکلات کمک طلبیدند، دل های شکسته ای که امروز میزبان پرچم مطهر بود، عاشقانه از راه دور با امام رضا(ع) صحبت کردند.

خدام رضوی در مسجد ابوالفضل(ع) شهرستان رودبارجنوب با اجرای برنامه های مذهبی , صلوات خاص امام هشتم و مدیحه سرایی کردند.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) فضایی معنوی را در این مکان مقدس حاکم کرده بود و زمینه را برای زیارت از راه دور مردم فراهم ساخته بود.

در پایان این مراسم، مردم، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و بسته های متبرک حرم رضوی نیز در بین مردم پخش شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۴۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است