Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در گسترش همکاری‌ها با پاکستان هیچ محدودیتی قائل نیست، گفت: جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای ارتقا سطح تبادلات اقتصادی با پاکستان را دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (یکشنبه ۱۵ مرداد ماه) با رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت: وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه کشور پاکستان، کشوری دوست و همسایه برای ایران است، گفت: به طور حتم امنیت و موفقیت پاکستان برای جمهوری اسلامی سعادت محسوب می‌شود، از این رو همواره در شرایط مختلف روابط دوستانه‌ای میان دو کشور وجود داشته است.

وی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی در مورد گسترش همکاری با پاکستان هیچ محدودیتی قائل نیست، افزود: ایران علاقه‌مند به بالا بردن سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز بحران‌های تروریستی در عرصه منطقه، گفت: متأسفانه امروز تروریسم به بلای کشور‌های اسلامی تبدیل شده، که یکی از دلایل بروز و تداوم این بحران، سیاست آمریکا و امپرالیسم در استفاده ابزاری از تروریست‌ها است.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی آماده همکاری نزدیک با پاکستان برای مبارزه با تروریسم است، افزود: کشور‌های منطقه باید همکاری جدی را برای مقابله و ریشه کنی تروریسم در عرصه منطقه‌ای صورت دهند.

وی بر لزوم تقویت همکاری‌های امنیتی میان ایران و پاکستان برای تقویت امنیت مرز‌ها و مقابله با اشرار و تروریست‌ها تأکید کرد و گفت: حل بحران‌های امنیتی نیازمند تقویت همکاری‌ها میان دو کشور است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان، افزود: یکی از محور‌های این همکاری ها، اجرای پروژه خط لوله گاز از ایران به این کشور است که امیدوارم هر چه سریع‌تر این پروژه از سوی دولت پاکستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی علاقه‌مند به روابط اقتصادی تنگاتنگ با کشور پاکستان است، به ویژه با توجه به ریشه‌های فرهنگی دو کشور، بستر‌های لازم برای تقویت همکاری‌های اقتصادی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گسترش همکاری‌های پارلمانی میان ایران و پاکستان را مفید و ضروری دانست و افزود: در شرایط کنونی رایزنی‌های پارلمانی دو کشور در سطح خوب و قابل قبولی وجود دارد و قطعا این روند باید گسترش یابد، از این رو انجام موافقت نامه‌های همکاری در پارلمان‌های دو کشور مثبت خواهد بود.

صهیونیست‌ها و امپریالیسم به دنبال نشان دادن وجهه‌ای خشن و افراطی از اسلام هستند

در ادامه دیدار، رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به روابط تاریخی دو کشور ایران و پاکستان، گفت: خوشبختانه عمق فرهنگی خاصی میان دو کشور وجود دارد و روابط تهران- اسلام آباد همواره در حال ارتقا و گسترش بوده است.

وی با اشاره به بروز بحران‌های تروریستی در پاکستان، گفت: کشور پاکستان همواره قربانی افراط گرایی و تروریسم بوده است و تروریست‌ها هیچ وقت از کشتار مردم این کشور دریغ نکرده اند، همچنین مردم پاکستان هم مانند مردم ایران، تحریم‌ها و ترور‌های عوامل امپریالیسم تحمل کردند.

ربانی ادامه داد: معتقدیم که اسلام، دین صلح، آرامش و محبت است، اما با توطئه صهیونیست‌ها و امپریالیسم، وجهه اسلام، خشن و افراطی معرفی می‌شود، بنابر این رهبران کشور‌های اسلامی باید جبهه مشترکی را برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند.

رئیس مجلس سنای پاکستان با بیان اینکه تعاملات اقتصادی، انرژی، امنیتی و همکاری‌های پارلمانی راه کار تحول در روابط و همکاری‌های میان ایران و پاکستان است، افزود: همکاری‌های پارلمانی، ظرفیت بسیار بزرگی برای تقویت روابط میان دو کشور است، از این رو دیپلماسی پارلمانی باید از سوی دو کشور پیگیری شود.

وی گفت: ایران همواره در دوران سختی و مشکلات مردم پاکستان، از کشورمان حمایت کرده است، از این رو اسلام آباد در کنار ایران در برابر اقدامات کشور‌های امپریالیستی ایستاده است.

ربانی با اشاره به بروز برخی مشکلات امنیتی در مرز‌های مشترک ایران و پاکستان، گفت: این تعهد راسخ ما است که تروریست‌ها و اشرار از خاک پاکستان به ایران وارد نشوند، از این رو دولت اسلام آباد برای مقابله با این مسئله، یک فرماندهی جدیدی را در مناطق مرزی ایجاد کرده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: متأسفانه برخی کشور‌ها به دنبال ایجاد اختلاف میان کشور‌های اسلامی هستند، از این رو بحران تروریسم با اقدامات و حمایت این کشور‌ها در آینده نزدیک حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.
دکتر مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.
نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.
وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی