Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : بعد از توافقنامه هسته ای و رفع تحریم های ظالمانه فضای بین المللی این فرصت را به شرکت های ایرانی داد تا با شرکت های ذیصلاح جهان وارد همکاری شوند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک ایدرو، شرکت پرتو نگین ناصح و گروه خودروسازی رنو افزود: از اولویت وزارت صنعت و دولت توسعه همکاری های بین المللی در کنار توسعه توان صنعتی و خارجی و قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برغم رکود در سالهای اخیر بخش خصوصی موفق به شکل دادن مشارکت هایی
شد و سیاست ما قراردادهای استراتژیک بود و در کمتر از دو سال 200 قرارداد در بخش صنعت و معدن منعقد شد که بخشی اجرایی شده است.
نعمت زاده افزود: برغم نیم قرن سابقه در تولید خودرو عمدتا بخاطر مونتاژ و واردات ؛ صنعت خودرو قدرت نگرفته است ، گسستگی از بازارهای بین المللی هم باعث شرایط فعلی صنعت خودرو شده است.
وی گفت: در طراحی خودروی جدید علایق قاره های مختلف بررسی و خودرو بر آن اساس طراحی و تولید می شود که این کار نیازمند همکاری بین المللی است.
نعمت زاده افزود: ما خوشحالیم که یکی از قراردادهای خوب امروز منعقد می شود، علت طولانی شدن انعقاد قرارداد لزوم ایجاد مرکز توانمند تحقیق و توسعه و اتصال آن به مراکز تحقیق و توسعه رنو در دنیاست و مرکز فنی مهندسی پررنگ دیده شده است که هم برای کشور و هم بازار بین المللی خدمات ارائه می کند.
وی گفت: با توجه به وجود نیروی جوان تحصیلکرده امکان اشتغال آنها در این مراکز فراهم می شود که به نفع طرفین است.
نعمت زاده افزود: ایجاد خط مستقل تولید موتور در قرارداد که بسیار مدرن خواهد بود با مشارکت قطعه سازان ایرانی دیده شده است.
وی گفت: قرارگرفتن قطعه سازان ما در شبکه جهانی رنو و دریافت سفارش تولید از بازارهای رنو نیازمند مشارکت فعال قطعه سازان است تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی ؛ صادرات هم داشته باشند.
نعمت زاده افزود: به خاطر شریک ایرانی ایدرو مورد اعتراض برخی اندیشمندان قرار گرفتیم که شرکت ناصح با توجه به سابقه تجاری و به موجب اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی وارد قرارداد مشارکت شد، با توجه به اینکه ناصح وارد کننده محصولات رنو بود، ایدرو و رنو پذیرفتند با مشارکت 20 درصد وارد این قرارداد شوند که مفید خواهد بود.
وی گفت: این مشارکت باید مورد حمایت قرار گیرد تا با سرعت حرکت کند و قرار شد یکی از مجموعه های خودروسازی که استفاده نمی شود ، خریداری شود که توافق نهایی شده است و امیدواریم بزودی تولید شروع شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از شناسایی ظرفیت‌های متعدد در زنجیره‌های مرکبات، کیوی و گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه برنامه‌های راهبردی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیره‌های ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب‌ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید می‌شود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در این استان هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 748545

دیگر خبرها

  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران