Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است.

حیدری تصریح کرد: نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود.

وی گفت: سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد. نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم.

حیدری افزود: نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۶۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان