Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه ؛رشیدی میزان مصرف قند و شکر در حد اعتدال برای افرادی که مبتلا به دیابت نیستند را لازم دانست و گفت: حتی این افراد نیز باید در میزان مصرف قند و شکر دقت داشته باشند زیرا که یکی از راه هایی که قند زیادی به بدن ورود پیدا می کند نوشیدن مکرر چای در طول روز است که نه تنها در متابولیسم بدن فرد اختلال ایجاد می کند بلکه موجب پوسیدگی دندان ها نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تغذیه با تأکید بر اینکه افراد باید در مصرف میزان قند و شکر روزانه خود دقت داشته باشند، چاقی مفرط ، پوسیدگی دندان ها ، اختلال در متابولیسم مواد مغذی ، احتمال افزایش بیماری دیابت بزرگسالی و اختلال در رشدکودکان را از جمله مضرات مصرف زیاد از حد قندو شکر دانست.

رشیدی عادت کردن به شیرین کننده های مصنوعی را نیز برای افراد دیابتی بسیار مضر دانست و با بیان اینکه این شیرین کننده ها انواع متفاوتی دارند گفت: باید دقت شود زیرا بعضی از آنها در اثر حرارت مضر هستند بنابراین نباید در پخت انواع شیرینی از این انواع استفاده کرد.

وی مصرف 3 تا 5 واحد میوه در طول روز را برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت نیستند توصیه کرد و گفت : قند موجود در 100 گرم کشمش بیشتر از 100 گرم انگور است بنابراین با خوردن کشمش نسبت به انگور قند بیشتری وارد بدن خواهد شد لذا کشمش می تواند میان وعده خوبی برای افراد سالم باشد.

این کارشناس تغذیه شیر مادر را تا سن 6 ماهگی بهترین غذا برای کودکان دانست و دادن آب قند به آنان را منع کرد و گفت: یکی از مکانیسم های گرسنگی پائین آمدن قند خون است بنابر این دادن آب قند به کودکان موجب سیری کاذب ، بی میلی به خوردن شیر و چاقی مفرط خواهد شد که در نهایت در رشد کودک اختلال ایجاد کرده و تأثیرات بدی در رشد آنان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی مقالات علمی مصرف زیاد قند و شکر را موجب احتمال بیماری های قلبی در بزرگسالی می دانند گفت: مادران هیچگاه نباید برای عوض کردن طعم غذاها و یا بهبود در کیفیت آن به غذای کودک شکر اضافه کنند.

انتهای پیام/ز

مصرف قند موجب بروز بیماری های قلبی می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۹۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است