Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعیین تکلیف مدیریت ورزش برای چهار سال آینده، نایب قهرمانی بسکتبال و فرنگی کاران و ادامه ناکامی استقلال مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفت روز ورزش بیشتر از هر تیم و فردی برای استقلال بد بود وسرمربی این تیم که متحمل سومین باخت در پنج هفته لیگ برتر شدند و همین مسئله صحبت ها پیرامون آبی ها و تغییر هدایت آنها را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هفت روز ورزش گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش از مجلس رای اعتماد گرفت، فرنگی کاران در مسابقات جهانی نایب قهرمان شدند وتیم ملی بسکتبال هم در کاپ آسیا به این عنوان دست یافت،پرسپولیس که در لیگ برتر صدرنشین است در لیگ قهرمانان بازی باخته برابر الاهلی را به تساوی کشاند و ....

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال جراحی شد
حشمت مهاجرانی که به دلیل نارسایی از ناحیه معدهدربیمارستان ایرانیان دوبی بستری شده بود، یکشنبه گذشته در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. حال عمومی وی بعد از جراحی مساعد است. مهارجانیدر نقش مربی افتخارات کم نظیری را برای فوتبال کشورمان به ارمغان آورده که صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه، صعود به بازیهای المپیک ۱۹۷۶ مونترال، قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان در رقابتهای جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۷۶ ، قهرمانی با تیم ملی در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ و کسب مقام نخست در رقابتهای جوانان آسیا از آن جمله است.

توقف پرسپولیس و استقلال در هفته چهارم لیگ برتر
دیدارهای هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر طی سه روز برگزار شد. بعد از تساوی یک بر یک دو تیم پرسپولیس و سیاه جامگان که به عنوان تنها دیدار روز نخست، چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، چهار دیدار در قالب دومین روز این هفته برگزار شد که طی آن استقلال با یک گل مغلوب سایپا شد. سپاهان در دربی اصفهان با دو گل ذوب آهن را شکست داد. دو تیم پارس جنوبی جم و تراکتورسازی هم با نتیجه مشابه 2 بر یک به ترتیب مقابل نفت آبادان و نفت تهران صاحب برتری شدند.

سومین و آخرین روز دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر جمعه برگزار شد که طی آن فولاد خوزستان 2 بر یک گسترش فولاد را از پیش رو برداشت. پیکان در مصاف با سپید رودبا یک متحمل شکست شد و دیدار تیم های پدیده و استقلال خوزستان هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

ممنوعیت فعالیت رشته MMA از طرف وزارت ورزش
وزارت ورزش با ارسال نامه ای، فعالیت های مرتبط با رشته MMA را ممنوع اعلام کرد. بر این اساس در نامه ای که داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی به فدراسیون های تکواندو، ووشو، کاراته و ورزشهای رزمی ارسال کرده، هرگونه فعالیت داخلی و برون مرزی مربوط به«MMA» را ممنوع اعلام کرده است.این ممنوعیت در واقع واکنش وزارت ورزش به جنجالهای است که از سال گذشته بعد از مبارزات نوجوانان ایران داخل قفس آغاز و مدتی قبل هم ادامه پیدا کرد. در واقعوزارت ورزش به جای اتخاذ یک تصمیم مناسب کلا صورت مسئله را پاک کرد و فعالیت در این رشته را ممنوع اعلام کرد.

نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در کاپ آسیا
فینال مسابقات بسکتبال کاپ آسیا یکشنبه شب در بیروت و میان دو تیم ایران و استرالیا برگزار شد. در این دیدار ملی پوشان کشورمان که بدون باخت و با غلبه بر تمام حریفان آسیایی خود راهی به فینال رسیده بودند، مقابل حریف خود شکست خوردند و به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند. هند، سوریه، اردن (مرحله مقدماتی)، لبنان (یک چهارم) و کره جنوبی (نیمه نهایی) تیم هایی بودند که ملی پوشان بسکتبال ایران برای رسیدن به فینال آن ها را از پیش رو برداشتند.

حدادی؛ ارزشمندترین بازیکن بسکتبال آسیا
در پایان این رقابت ها از سوی کمیته برگزارکننده مسابقات، ٥ بازیکن برتر جام معرفی شدند. محمد جمشیدی و حامد حدادی به ترتیب به عنوان بهترین بازیکن پست ٢ و ٥ مسابقات معرفی شدند.در ترکیب ٥ بازیکن برتر کاپ آسیا، شیا ایلی از نیوزلند به عنوان بهترین بازیکن پست یک معرفی شد ضمن اینکه عنوان بهترین بازیکن پستسه و چهار هم به ترتیب به فوادی الخطیب از لبنان و او سیکون از کره جنوبی رسید.همچنین از سوی کمیته برگزاری کاپ آسیا، حامد حدادی به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شد. این برای چهارمین بار است که حامد حدادی عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب می کند.

سلطانی فر وزیر ورزش در دولت دوازدهم شد
جلسه رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای به وزاری پیشنهادی کابینه دولت دوازدهمیکشنبه پس از بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی نیرو و ورزش برگزار شد و طی آن مسعود سلطانی فر موفق به کسب اکثریت آرا برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان شد.برای سلطانی فر ۲۸۸ رای به صندوق انداخته شد که از میان آنها ۲۲۵ رای موافق، ۳۹رای مخالف، ۲۰ رای ممتنع و ۴ رای باطل بود.

نایب قهرمانی فرنگی کاران در جهان
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه با حضور ۵۴ تیم در شهر پاریس فرانسه برگزار شد که در پایان تیم ایران پس از تیم روسیه با کسب ۳ مدال برنز توسط محمدعلی گرایی، سعید عبدولی و حسین نوری در اوزان ۷۱، ۷۵ و ۸۵ کیلوگرم و یک مقام پنجمی توسط محمد الیاسی در وزن ۶۶ کیلوگرم و با ۳۶ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید.

اعلام اسامی اردونشینان تیم ملی فوتبال بدون لژیونرها
کارلوس کی‌روشاسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران را برای حضور در اردوی پیش از دو دیدار با کره‌جنوبی و سوریه اعلام کرد. بر این اساسعلیرضا بیرانوند از پرسپولیس، حامد ل، سید جلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی، امید نورافکن، وریا غفوری، روزبه چشمی، سعید آقایی و مهدی ترابی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال هستند. اسامیبازیکنان لژیونر نیز روز 5 شهریور ماه از سوی سرمربی تیم ملی اعلام خواهد شد.

پرسپولیس بازی باخته را مساوی کرد
در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شامگاه سه شنبه تیم فوتبال پرسپولیس ایران در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط عمان میزبان الاهلی عربستان بود که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. شجاع خلیل زاده (۷۱) و گادوین منشا(۸۳) برای پرسپولیس و عمرالسوما(۲) و داسیلوا دسوزا(۵۸) برای الاهلی گل زدند. پرسپولیس در حالی این بازی را با نتیجه تساوی به پایان رساند که 2 بر صفر از حریف عقب بود.

منصوریان روی لبه تیغ
ضعیف ترین شروع فصل استقلال در لیگ هفدهم بحرانی ترین شرایط را برای این تیم ایجاد کرده تا جایی که هواداران این تیم به شدت عرصه را بر مدیریت برای تغییرات روی نیمکت تنگ کرده اند. متزلزل ترین شرایط برای علیرضا منصوریان از بدو حضورش در این تیم برای او پیش آمده تا جایی که هیچ کس با جرات نمی تواند ضمانت بقای او روی نیمکت آبی پوشان را بدهد. از گزینه های خارجی بعنوان جانشینان احتمالی منصوریان در استقلال یاد می شود که نزدیک ترین گزینه خارجی به نیمکت آبی پوشان زلاتکو دالیچ، مربی صربستانی است که تجربه حضور در فوتبال خاور میانه را هم دارد.

مدال آوری ورزشکاران یران در یونیورسیاد دانشجویان جهان
مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تایپه در جریان است. طی این هفت روز ورزش، ورزشکاران کشورمان در رشته های مختلف این رقابت ها به مصاف حریفان خود رفتند و بعضا مدال آور شدند. مدال آوران ایران در این رقابت ها به این شرح هستند:
مدال طلا: آرمین هادی پور (تکواندو)
مدال نقره: تیم کامپوند مردان
مدال برنز: فاطمه حسام (پومسه)، مهدی جمالی (پومسه)، محمد فتوحی (شمشیربازی)، محمد رهبری (شمشیربازی)، تیم پومسه پسران، پومسه میکس

لیگ برتر با شکست استقلال وارد هفته پنجم شد
مسابقات فوتبال لیگ برتر چهارشنبه با برگزاری چهارمدیدار وارد هفته پنجم شد. در این روز از رقابت ها استقلال در ورزشگاه آزادی با دو گل مغلوب پدیده شد. دیدار دو تیم سپاهان و سپیدرود رشت با تساوی بدون گل به پایان رسید. نفت آبادان و ذوب آهن به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند ضمن اینکه تراکتورسازی هم با 2 گل سایپا را در خانه اش شکست داد.

سه دیدار این هفته از مسابقات نیز پنجشنبه برگزار شد که طی آن سیاه جامگان و نفت تهران به تساوی یک به یک دست پیدا کردند. تیم فوتبال پیکان نیز با نتیجه یک بر صفر فولاد را شکست داد و پارس جم نیز با یک گل تیم استقلال خوزستان را شکست داد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۰۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا