Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید محمدجواد شرافت بعد از ظهر امروز در نشست مشترک شعرای شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس و تنی چند از شعرای آئینی کشور با امام جمعه گنبدکاووس، با اشاره به اینکه حضور این شعرای بزرگوار در شهرستان گنبدکاووس نخستین گام جشنواره بین‌المللی شعر حوزه موسوم به جشنواره «اشراق» است، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که میهمان مردم شهرستان گنبدکاووس هستیم و توانستیم با مردمان خون‌گرم و عزیز این دیار هنرمندپرور دیدار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حُسن مطلع حضورمان در گنبدکاووس نیز شرفی‌بابی به آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) بود، افزود: امیدواریم بتوانیم امروز در برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده شده است از شعرای خوب شیعه و سنی منطقه گنبدکاووس و جرجان زمین استفاده کنیم.

دبیر چهارمین کنگره بین المللی شعر حوزه با تاکید بر اینکه این جشنواره ویژه روحانیون و طلاب علوم دینی است، خاطرنشان کرد: در فراخوان این جشنواره زبان‌های عربی، اردو، اسپانیولی و ترکی نیز قرار داده شده است که امیدواریم بتوانیم بر برد بین‌المللی آن بیافزاییم.

شرافت با بیان اینکه در جشنواره بین‌المللی شعر اشراق قصد دارد در قالب شعر و با استفاده از ظرفیت بزرگ این هنر عظیم آموزه‌های دینی را ترویج کند، ادامه داد: برنامه مشابهی همچون جلسات در گنبدکاووس در شهرستان‌های قم، اهواز، تبریز و مشهد برگزار خواهد شد.

وی با تقدیر از امام جمعه گنبدکاووس به پاس حمایت از برگزاری نشست شعر طلاب در گنبدکاووس، تصریح کرد: حضور طلاب و روحانیون علوم دینی شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس در این نشست و شنیدن شعرهای ترکمنی که مشتاق آن بودیم موجب دلگرمی و امیدواری بیشتر ما به شعر آئینی در این منطقه و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌هایش شده است.

دبیر چهارمین کنگره بین‌المللی شعر حوزه، پیرامون همراهان کاروان اشراق که در گنبدکاووس حضور یافته‌اند نیز، گفت: امروز حجت‌الاسلام زمانی‌نژاد رئیس انجمن شعر طلاب که دبیر جلسه دیدار شعرای آئینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند به همراه حجت‌الاسلام اخلاقی از شعرای آئینی پیشکسوت و مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب در گنبدکاووس حضور دارند که ضمن شعرخوانی در محافل برنامه‌ریزی شده آمده‌اند تا با ظرفیت‌های این شهرستان آشنا شده و شعرهای زیبای مردمان این خطه به ویژه ترکمن‌ها را بشنوند.

گفتنی است در این نشست حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان یکی از میزبانان جشنواره شعر اشراق، تاکید کرد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان مهد و پایتخت وحدت و همدلی در کشور و گنجینه‌ای از اقوام و مذاهب اسلامی سرشار از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است که باید مورد توجه عموم مردم و مسوولان ایران اسلامی در راستای اعتلای فرهنگی غنی انقلاب قرار بگیرد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۲۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳ + تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳+ تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی