Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع>سفر - همشهری آنلاین:
چهارمین قطار ریل باس به ناوگان جابه جایی مسافر از پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر به راه‌آهن شمال اضافه شد.

به گزارش ایسنا، چهارمین قطار ریل باس به ناوگان جابه جایی مسافر از پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر در ایستگاه راه‌آهن پل سفید افتتاح شد.

«مهدی قمری‌نژاد» مدیرکل راه‌آهن کشور در حاشیه افتتاح چهارمین ریل باس در ایستگاه راه‌آهن پل سفید با بیان این‌که راه‌آهن ریلی از سال ۹۲ اقدام جدی در زمینه توسعه قطارهای حومه‌ای در دستور کار خود قرار داد، اظهار کرد: از سال ۹۲ تعداد ظرفیت جابه‌جایی مسافران در مسیر ریلی پل سفید به گرگان ۲۵۰ هزار نفر بود که با اضافه شدن این قطارها این ظرفیت به بیش از 9000 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری که از سال ۹۲ برای ناوگان ریلی انجام شده بیش از 100 میلیارد تومان است، تصریح کرد: از نگاه اقتصادی این نوع حمل و نقل ریلی سودآور نیست و درآمد حاصل آن کمتر از ۲۰ درصد هزینه‌هاست.

مدیرکل راه‌آهن کشور خاطرنشان کرد: آنچه که موجب شده راه‌آهن این نوع خدمات‌رسانی را انجام دهد مسئولیتی است که در سطح کشور دارد و منافع ملی که از حمل و نقل ریلی حومه‌ای کشور به دست می‌آید.

قمری‌نژاد یادآور شد: این نوع خدمات ریلی موجب صرفه‌جویی در زمینه سوخت و زیست محیطی شده و با توجه به صدماتی که در زمینه تصادفات جاده‌ای ایجاد می‌شود این خدمات می‌تواند کاهش‌دهنده باشد.

وی با اشاره به این‌که برای جذب مسافران بیشتر باید در این زمینه تلاش کرد،گفت: اگر اقدامات مؤثری مانند راه‌اندازی قطارها و نظم سفر و کاهش تأخیر انجام شود مسافران فراوانی جذب می‌شوند.

قمری‌نژاد تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در شهرها برای راه‌آهن موضوع مهمی است که مدیران شهری باید به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: موضوع حمل و نقل مکمل و دسترسی آسان مردم به ایستگاه‌ها باید در دستور کار قرار داده شود.

به گزارش ایسنا، «یوسف گران‌پاشا» مدیرکل راه‌آهن شمال نیز در مراسم افتتاحیه چهارمین ریل باس حومه پل سفید به گرگان در ایستگاه راه‌آهن پل سفید با بیان این‌که این قطار چهارمین قطار ریل باس که به ناوگان جابجایی مسافر از سمت پل سفید به گرگان با ظرفیت ۳۵۰ نفر اضافه شد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴ ریل باس با قیمت ۲۵ میلیارد تومان خریداری شد، فعال است.

وی با بیان این‌که در دو ماه گذشته یک ریل باس نو جایگزین و دومین ریل باس نیز امروز وارد عرصه فعالیت می‌شود، تصریح کرد: در روز 5000 مسافر در استان مازندران از طریق ریلی جابه‌جا می‌کند و روزانه ۷۰۰ مسافر را افزایش می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن شمال، یادآور شد: در منطقه سوادکوه که جاده‌ آن به طور کامل تعریض نشده است، حمل و نقل ریلی راهکار مناسبی برای جابجایی مسافران است.

وی با اشاره به این‌که امیدوارم به مردم بتوان خدمات بهتری انجام داد، یادآور شد: هر چند مردم برای حرکت از پل سفید به ساری و قائم‌شهر می‌توانند از ماشین و وسایل نقلیه استفاده کنند اما جابه‌جایی از پل سفید به فیروزکوه بسیار مشکل است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد

 معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین، ۲۱ رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود ۴۰ درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد.

اله‌بخش ریگی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: لزوم توجه به پیوست‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌‌گذاری در منطقه است احساس می ‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: در سامانه بارشی رخ داده در اواخر فروردین‌ماه، 21 رکورد جدید بارشی در استان ثبت و حدود 40 درصد بارش یک ساله زراعی دریافت شد. علاوه بر شهرهای ساحلی، شهرهای مرکزی استان نیز رکوردهای بارشی ثبت کردند. بیشترین بارش در مناطق ساحلی استان در کنارک و زرآباد ثبت شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی مناطق تحت تاثیر سیل، گفت: بیشتر آنها از کشاورزی و صیادی و باغات موز در مناطقی مانند زرآباد امرار معاش می‌‌کنند. بارش‌های اخیر برای فعالیت‌‌های تجاری و گردشگری منطقه مشکل‌‌زا شد.

ریگی تاکید کرد: با توجه به تجربه سیل اخیر، لزوم توجه به پیوست‌‌های اقلیمی برای دولت و بخش خصوصی که در حال سرمایه‌گذاری در منطقه است احساس می‌‌شود چرا که با استفاده از پیوست‌‌های اقلیمی می‌‌توان تهدیدهای ناشی از مخاطرات و بلایای طبیعی را کنترل و مدیریت کرد. در این شرایط لزوم احداث سایت رادار در منطقه نیز احساس می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • حاشیه بازی نساجی و پرسپولیس| چهارمین گل اورنووف به نماینده مازندران/ برخورد گرم الهامی و پیروانی
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد