Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج حیدریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود آب در تمامی شهرستان های این استان محسوس است و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای صرفه جویی این منابع خدادادی ضروری است.
وی اظهارداشت : بیش از 10 روستای دامغان، هشت شهرستان گرمسار و 15 روستا در شهرستان های شاهرود و میامی در شرایط فرابحرانی کمبود آب آشامیدنی قرار دارند که باید با تامین و تولید آب برای رفع این چالش تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد : کمبود آب در مهاجرت از مناطق روستایی و راه اندازی نشدن بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر در سمنان بسیار تاثیرگذار بوده است.
حیدریان یادآور شد : حفرچاه در طولانی مدت می تواند به روند تنش بیابانزایی در نقاط مختلف کشور تاثیرگذار باشد و بنابراین طرح های دیگری باید برای تولیدآب مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : انتقال آب از حوزه های مختلف به سمنان اقدامی ارزشمند است که باید در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.
حیدریان تصریح کرد : شرکت آب منطقه ای سمنان همچنان مذاکرات فشرده ای را با سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود و آب دریای خزر به سمنان درحال انجام است و در آینده ای نزدیک مهم ترین دستاورد این نشست ها به مردم اطلاع رسانی می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد : رفع کمبود آب در این استان را می توان با مدیریت و فرهنگ سازی مصرف برطرف کرد و واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر باید به امر صرفه جویی توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر

مردم روستای کالدشت بالا از توابع شهرستان دماوند استان تهران مدتهاست از کمبود امکانات رفاهی رنجیده خاطر هستند. جوی آب در این منطقه لایروبی و پاکسازی انجام نمی‌شود و اینکه برخی از مناطق این روستا فاقد جوی آب است همچنین روکش آسفالت فرسوده‌ای دارد. این مشکلات موجب گشت تا اهالی علت را جویا شوند و در پاسخ نبود بودجه کافی دریافت کردند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد