Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند بیان کرد: حتما باید یک بازنگری اساسی در بحث عملکرد شهرداری صورت بگیرد اگر اگرهمین سبک و سیاق در شهرداری باشد قطعا مشکلات شهرداری هنوز خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اکبری، سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: تجربه ای که در بحث شهرداری بیرجند دارم این است که شهر بیرجند هم از لحاظ منابع محدودی که دارد و هم از لحاظ تردد و حجم زیاد پرسنلی که آن جا هستند، مباحث هزینه ای پرسنلی بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم چنین شاکله ی شهر بیرجند براساس این‌که خیلی درست چیده شده است و مردم، شهر بیرجند را به عنوان یک شهر پاک و تمیزی می‌دانند؛ حفظ و نگه داشت آن خیلی مهم بوده چراکه گرداندن خود شهرداری چرخه ی بسیار سنگینی است.

وی اذعان کرد: مسئله ای که احساس می کنم شهردار جدید باید به آن توجه کند تغییر مدیریت شهری است که باعث شده شهرداری در خیلی از امور سلیقه ای عمل کند.

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند بیان کرد: از دیدگاه شخصی من، شهرداری که برای بیرجند انتخاب می شود باید نگاهش فوق العاده کلان نگر باشد؛ یعنی ریز دیدن مباحث شهری در شهر بیرجند خودش آفت است، برنامه خوب، کلی و مدونی باید برای مجموعه شهری داشته باشد.

اکبری ادامه داد: از سویی به لحاظ تردد دانشگاهی در شهر بیرجند، بار فرهنگی زیادی بر دوش این شهر است؛از سویی دیگر در مباحث نظامی، مرکز آموزشی 04 وجود دارد و هم چنین شهر مهاجرپذیری است و به منزلی شهر سیال هم می شود گفت که باید همه مباحث و منظرهای شهری را در نظر گرفت و به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: شهردار جدید حتما باید در بحث جاذبه ای و گردشگری بیرجند خوب توجه داشته باشد چرا که در ادوار گذشته این مهم مغفول مانده است.

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند اظهار کرد: مورد دیگری که باید شهردار جدید به آن توجه کند؛ بحث سیاه منظر شهری بیرجند است که هنوز با توجه به وجود درخت های کاج و رنگ خاکستری شهر، با توجه به روحیات مردم باید رنگ و لعاب، تنوع رنگی متنوع و متعددی به خود مجموعه شهری، داده شود.

اکبری اضافه کرد: باید شهردار بیرجند یک مطالبات کامل زیربنایی برای مجموعه شهر بیرجند داشته باشد و به آن توجه کند که بهتر است حتما در این بخش کار کرده باشد.

وی افزود: شهردار جدید باید در کنار این که به اطلاعات شهرداری آشنا باشد، جسارت ورود به خیلی از امور را داشته باشد.

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند با اشاره به این‌که درست است از لحاظ قانون، مدیریت واحد شهری برای شهرداری هنوز اعمال نشده اما باید عملا این بار را به دوش بکشد، گفت: شهر بیرجند به لحاظ مخاطرات زمین شناسی شهر خطرپذیری است اما این نگاهش هم باید جامع نگر باشد در این خصوص برنامه هایی که تدوین می کنند این ملاحظات را نیز در آن ببینند.

اکبری با بیان این‌که کار شهرداری بیرجند کار فوق العاده سنگینی است، افزود: توقعی که مردم از پیش داشته اند و کم کم این توقع ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای قبلی که انجام شد کارهای خوبی بود که نباید این زحمات را نادیده گرفت اما کسی که قرار است به این مجموعه بیاید با نگاه به کارهای مثبت انجام شده‌ی قبلی و کم و کاستی های فعلی که گفته شده می تواند مجموعه شهری را به خوبی اداره کند.

وی اضافه کرد: از یک طرف به لحاظ مرکز استان بودن و از طرفی توقع مردم بیرجند به لحاظ اینکه که بیرجند به عنوان یک شهر پاک نشان داده شده است، وظیفه ی شهرداری خیلی سنگین است که هم از لحاظ هزینه ای بتواند پاسخگو باشد و بتواند بدنه شهرداری و مجموعه شهر را بچرخاند و به خصوص در سه بخش حوزه های مختلف خدماتی، گردشگری و بحث سیاه منظر شهر بتواند به خوبی فعالیت کند.

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند بیان کرد: احساس می شود در مقطع کنونی نیاز خواهد بود که حتما از نیروهای کارآمد بیرون در بدنه ی شهرداری استفاده شود.

اکبری با بیان این‌که به نظرم شهردار بومی می تواند برای مجموعه شهری بیرجند بهتر باشد، افزود: اگر چه بیشتر مطالبات و خواسته های مردم بیرجند این بوده که شهردار غیربومی را پذیرش کردند اما به نظرم کسی خوب است که شهردار بیرجند شود که کاملا در مجموعه شهربیرجند زندگی کرده و کاملا خلق و خوی و خواسته هایشان را بداند که به چه شکلی است، بهتر می تواند برنامه هایش را گزینش و انتخاب کند.

وی ادامه داد: اگر فرد بومی به عنوان شهردار انتخاب شود حتما می تواند از تجربیات و تخصص غیر بومی به صورت مشاوره استفاده کرده و این خیلی می تواند به او کمک کند نه این که به همان وضعیت قبلی محدود شود و به عنوان یک رویه ای که قبلا بوده آن را ادامه دهد.

سرپرست سابق معاونت اجرایی شهرداری بیرجند با تأکید بر این که حتما باید یک بازنگری اساسی در بحث عملکرد شهرداری صورت بگیرد، گفت: اگرهمین سبک و سیاق در شهرداری باشد قطعا مشکلات شهرداری هنوز خواهد بود و به سمت رفتن منابع درآمدی پایدار، استفاده از نظر و ایده های جدید، اوراق مشارکت، جذب سرمایه گذار در بدنه شهربیرجند اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: دل ما برای مجموعه شهر بیرجند می سوزد، امیدواریم تمام زحماتی که کشیده می شود منتج به این شود که ذهن مردم به سمت و سوی خوبی هدایت شود تا شهرداری که انتخاب می شود بهترین گزینه از هر لحاظی برای شهر بیرجند باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز