Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:16:49 GMT

طلاب باید آثار فاخر و تخصصی تدوین کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۰۲۳۷

طلاب باید آثار فاخر و تخصصی تدوین کنند

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: تحقیق و پژوهش از حوزه علمیه و میان طلبه‌ها آغاز می‌شود و طلاب باید در این مسیر به نحوی فعالیت کنند که آثار فاخر و تخصصی را تدوین کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌ نژاد امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی اظهار داشت: این جشنواره کار خود را از اردیبهشت سال گذشته همزمان با پایان دوره قبل آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مساله پژوهش جدای از علم نیست و علم بدون تحقیق و پژوهش هم علم نیست، افزود: دانستن بدون تحقیق کردن ممکن نیست و برای اینکه بتوان بر یک امر علم پیدا کرد لازم است درباره آن تحقیق شود که از ابتدای طلبگی هم این امر را در کتب مختلف به ما آموزش داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه بدون تحقیق و تفکر نمی‌توان به علم دست یافت، بیان کرد: باید در یک موضوع مورد پژوهش تمام جهات را کنار یکدیگر گذاشت و نتیجه‌گیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند باید در حوزه علمیه مانند دانشگاه تحقیق و پژوهش داشت در حالی‌که تحقیق و پژوهش از حوزه علمیه و میان طلبه‌ها آغاز می‌شود و طلاب باید در این مسیر به نحوی فعالیت کنند که آثار فاخر و سنگین و تخصصی را تدوین کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کار بدون تحقیق زاینده علم نیست، اظهار داشت: علم یعنی آنچه به آن دست یافته‌اید نه آنچه شنیده‌ و خوانده‌اید، لازمه علم یافتن و تخصص یافتن بررسی همه جانبه مسائل است.

وی تصریح کرد: در درس خواندن مبنا نباید حفظ کردن اقوال دیگران باشد بلکه رسیدن به علم توسط تحقیق و تفحص مد نظر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به کاربرد علوم تخصصی و تحصیل علوم خاطر نشان کرد: طلاب باید ابتدا نیازسنجی کنند و متناسب با نیازها مقاله و کتاب بنویسند و در آن راستا تحقیق و پژوهش کنند.

وی با بیان اینکه هر کس برای این 4 مورد تحصیل علم نماید جایگاهی جز آتش ندارد، گفت: کسی که تحصیل علم کرده و کتاب نوشته تا با آن از استادان خود پیشی بگیرد و به آن‌ها فخر فروشی کند جایگاهش در آتش است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: شخصی که برای خودنمایی و برای اینکه خود را بین عوام عالم جلوه دهد و در امور حکومتی برای خود مقام و منزلتی یابد و توجهی به خدا نداشته باشد هم جایگاهی جز آتش ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق باید برای دست یافتن به شریعت اسلام باشد، بیان کرد: هدف عالم و پژوهشگر باید خارج کردن شیعیان و مردم از جهل دینی باشد یعنی او طریقه و روش مکتب را خوب بیاموزد تا بتواند مردم را از جهل به نور علمی که کسب کرده دعوت کند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه طلب علم باید خالصانه باشد، خاطر نشان کرد: تحقیق باید در تمام جوانب کار صورت گیرد و اگر کسی با خلوص نیت و برای رضای خدا در این مسیر تلاش کند احساس خستگی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است