Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:31:47 GMT

ائمه جمعه زنجان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۶۴۲۱

ائمه جمعه زنجان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

در خطبه های نماز جمعه استان زنجان؛ائمه جمعه زنجان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر زنجان با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار، اظهار داشت: در حالی چنین جنایتی در جهان صورت می گیرد که مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به 17شهریور به عنوان قیام خونین مردم ایران، تصریح کرد: در ۱۷ شهریور مردم بی‌دفاع کشور در میدان لاله توسط رژیم منحوس طاغوت به خاک و خون کشیده شدند.

خطیب جمعه زنجان با تبریک عید غدیر خم،بیان داشت:غدیر خم یکی از اعیاد مهم مسلمین بوده و لازم است از سوی مسلمین به خصوص شیعیان این روز زنده نگه داشته شود.

حجت‎الاسلام موسوی با بیان اینکه غدیرخم روز اکمل دین اسلام است، افزود: غدیر،روزی است که به فرمان خداوند متعال امام علی (ع) با دست مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان ولی جامعه اسلامی معرفی شدند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه امام علی (ع) مظهر نور و توحید است،گفت: زمانی که تاریخ اسلام را به مطالعه می‌نشینیم به نور و هدایت بودن امام علی (ع) پی می‌بریم.

امام جمعه موقت زتحان با اشاره به ۱۹ شهریور به عنوان سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و وفات آیت‌الله محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران،گفت: ۲۰ شهریور نیز سالروز شهادت شهید مدنی امام جمعه تبریز و دومین شهید محراب به دست منافقین است.

وی با اشاره به سکوت مجامع حقوق بشر در برابر این کشتار،خاطرنشان کرد: باید همه ملت‎های آزاده نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

وی افزود: امروز باید جامعه را به سوی تقوا، عفاف و حجاب، پیروی از منویات مقام معظم رهبری، معنویت، پاکدامنی، گذشت و انفاق رهنمون کرد.

*عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است/استفاده ابزاری امریکا از حقوق بشر

به گزارش اشراق 24حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: غدیر خم تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه غدیر تاریخ سعادت بشریت است و یک پیمانی است برای ادامه راه انبیاء واوصیاء و دشمنان غدیر فقط دشمن علی علیه السلام نیستند بلکه دشمن هدایت و سعادت بشریتند.

وی افزود: روز غدیر روز اکمال دین است چون در این روز جانشین و خلافت پیامبر اکرم تثبیت شد و نه فقط حضرت علی علیه السلام به عنوان امام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله بلکه سلسله نوارنی امامت و ولایت به همه عالمیان معرفی شد و نعمت تمام شد به آن خاطر که حجت بر مردم تا روز قیامت تمام شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: غدیر هم باید مثل عاشورا جهانی شود اگر بیش از بیست میلیون مردم در اربعین جمع می‌شوند، باید برای غدیر هم چنین شوری در سراسر جهان ایجاد شود و عاشورا حاصل کنار گذاشتن فرهنگ غدیر است که اگر به غدیر عمل می شد عاشورائی به وجود نمی آید.

وی به ماجرای 11 سپتامبر؛ 20 شهریور نیز اشاره کرد و گفت: این ماجرا دستاویزی برای نابودی هویت اسلامی منطقه با شعار «مبارزه با تروریسم»پژوهش‏های حقیقت‏ یاب مستقل روز‏به ‏روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برج‏ها در 11 سپتامبر را به ‏سوی آنان (سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهیونیستی) متوجه می‏ کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: قضیه 20 شهریور، یعنی همان 11 سپتامبر که سالهای قبل اتفاق افتاد بهانه ‏ای برای مطامع خودشان قرار دادند، هدف آمریکا درست کردن خاورمیانه‏ای بر محور منافع اسرائیل است خاور میانه ای که پایتختش اسرائیل باشد تنها مانع بر سر راه این هدف شوم اسلام است لذا با به راه اندختن ماجرای 11 سپتامبر خواست اسلام حراسی و اسلام ستیزی را راه بیندازد و بهانه ای شد برای حمله به عراق و افغانستان و جرم و جنایات آمریکائیها در منطقه.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: این روز ها ما شاهد تکرار بازدید از مراکز نظامی ایران در ادبیات مسئولان آمریکایی هستیم و سناریوى آمریکا در مقابل ایران ۴ فاز داشته است،تعیلق هسته‏اى، محدودیت موشکى، عدم همراهى با مقاومت و در نهایت عدم دشمنى با رژیم صهیونیستى.

وی افزود:آمریکا تصور مى‏کند با برجام به اولى دست یافته و الان با اصرار بر بازدید از مراکز نظامی می خواهد به گمان خود به فاز دوم برسد و در صدد است که «مذاکرات مجدد برجامى» به ایران تحمیل نماید.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: براى فهم «روح برجام» از نظر آمریکایى‏ ها باید به تفسیر آقاى اوباما از این واژه در کنفرانس خبرى در فروردین سال ۱۳۹۵، پرداخت مراجعه کنیم با صراحت روح برجام را به «تغییر رفتار ایران» تفسیر کرد! روح برجام از نظر آمریکایى ‏ها، دست کشیدن ملت ایران و نظام اسلامى، از هویت اسلامى، انقلابى و ملى خویش است.

وی به کشتار مسلمانان میانمار نسل کشی واقعی اشاره کرد و گفت: از سازمانهاى بین‏ المللى و کشورهاى جهان می خواهیم تا نسبت به توقف اقدامات سبعانه رژیم آل خلیفه اقدام کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این روزها علیه مسلمانان در یمن و میانمار اقدامات فجیعی صورت می گیرد موج جدید خشونت‏ها توسط ارتش و افراطیون بودایى شروع شده است.

وی افزود: پشت صحنه این همه خشونت، خونریزى و قتل‏عام تحریک رژیم صهیونیستى است و امروز فریاد مظلومانه مسلمانان در کشور میانمار و یمن به یا للمسلمین بلند است، دنیاى اسلام باید در برابر کشتار مظلومان بپا خیزند و تمام تلاش خود را به‏کار گیرند تا مظلومیت مردم این منطقه را به گوش جهانیان برسانند با تحت فشار قرار دادن مجامع بین‏ المللى این جنایات هولناک را متوقف کنند،در غیر این صورت شریک در یکى از وحشیانه ‏ترین ‏جنایت‏هاى عصر جدید خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: غرب در راس آن آمریکا از مسئله حقوق بشر استفاده ابزاری می کند و در مقابل فجیع ترین نقض حقوق بشر در یمن و میانمار نه تنها سکوت مرگ بار اختیار می کند بلکه کمک می کند و به جای محکومیت آنها جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می سازد و آن را بهانه ای برای تحریم ایران قرار می دهد.

وی افزود: در ظاهر ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش تشکیل می دهد ولی در باطن به خدمت رسانی و تقویت داعش در منطقه می پردازد و زمانی که می بیند جان سر کرده های داعش در دیر الزور به خطر افتاده با عملیات هلی برن سرکرده های داعش را در معرکه خارج می کند و آنها را نجات می دهد .

امام جمعه قیدار ادامه داد: اما به حول قوه الهی صدای ناقوس مرگ تروریست‏هاى داعش که توسط کشورهاى عربى، به‏ ویژه عربستان، مصر، اردن و تونس پرورش‏یافته بودند و به‏ خوبى از سوى آمریکا و متحدانش حمایت و پشتیبانى شده است.

حجت الاسلام موسوی به رحلت آیت الله طالقانی نیز اشاره کرد و گفت: کارنامه زندگانی حضرت آیت‏ الله طالقانى سراسر مبارزه، زندان و تبعید است.

وی افزود: ایت اله طالقانی هیچ وقت در مقابل ظلم استبداد آرام نگرفت است و اولین زندانى سیاسى در زمان رضا شاه بود که به جرم دفاع از زن محجبه‏ اى که مأموران رضا شاه به وى توهین کرده، قصد برداشتن چادر وى را داشتند، دستگیر و زندانى شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد:‏ ایت الله طالقانى در همه مراحل انقلاب یار وفادار حضرت امام بود.

*مردم میانمار مظلومترین مسلمانان جهان هستند

به نقل از خبرنگار برگ زیتون، حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تبریک عید غدیرخم خدمت ملت شریف ایران اسلامی اظهار داشت: با وجود امامت و ولایت دین کامل شد اسلامی که منهای امامت و ولایت باشد خداوند متعال هم از آن راضی نیست.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) عیدغدیر را عید اکبر نامید و افزود: پیامبر اسلام در روز غدیر فرمود هرکس از این ۱۲۰ هزار نفر برود این واقعه عظیم را برای پدران، مادران و نزدیکان خود بازگو کند باید تا روز قیامت این واقعه گفته شود.

امام جمعه طارم با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان به اوضاع اسفناک مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۲ هزار نفر از این مسلمانان را بودایی ها سر بریدند بنابراین اینها مظلومترین مسلمانان دنیا هستند که ۸۰ درصد از آنها بیسواد و اجازه ساخت مسجد، مدرسه، حق افزایش جمعیت و استخدام را ندارند و تعداد ۳۰۰ هزار نفر هم در کشور بنگلادش آواره شدند.

حجت الإسلام صادقی پور از برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس در شهرستان طارم خبر داد و افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت این جشن روز پنج شنبه و جمعه در سطح این شهرستان برگزار می شود.

خطیب جمعه طارم ضمن ابراز تأسف از حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان نخبه استان فارس گفت: در این حادثه ۹ نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند که متأسفانه در تلفات جاده ای روزانه بیش از ۴۲ نفر و هفته ای ۳۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند بنابراین اگر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اجرا نشود مردم دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت عیدغدیر خم گفت: عید غدیر عامل وحدت مسلمانان است بنابراین برگزاری مجالس جشن، کاروان شادی و گردهمایی باعث می شود واقعه غدیر گرمتر شود.

صادقی پور روز جهانی مبارزه با بیسوادی را گرامیداشت و افزود: بسیار متأسفم برای آنهایی که با وجود نهضت سواد آموزی هنوز بیسواد مانده اند.

امام جمعه طارم ۱۷ شهریور ۵۷ سالروز جمعه سیاه را گرامیداشت و گفت: این روز بزرگ در تاریخ بنام جمعه سیاه نامگذاری شد و ارتش شاه در چنین روزی در میدان لاله بدستور آمریکایی ها بسیاری از انسانهای بی گناه را کشت که هنوز هم آمار شهدای ۱۷ شهریور معلوم نیست که این خود نمادی از وحشی گری دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به مناسبت ها سالروز رحلت آیت الله طالقانی، ولادت امام کاظم(ع)، شهادت شیخ محمد خیابانی و شهادت میثم تمار را گرامیداشت.

*فاجعه کشتار مسلمانان میانمار لکه ننگ مدعیان حقوق بشر است

به نقل از خبرنگار ایجرود خبر، حجت الاسلام محمد باقر مقدمی «امام جمعه ایجرود» در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره بر اینکه آمریکایی‌ها با طرح بازدید از مراکز نظامی ایران دنبال یک توطئه جدید علیه ملت ایران هستند، اظهار داشت: دشمن تصور می کند امنیت حاصل شده از خون شهدا از بین رفتنی است وامروز آمریکا طرح بازدید از مراکز نظامی ایران را مطرح می‌کند تا به خیال خود بتواند امنیت و آرامش کشور را بر هم زند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران و مقامات کشور اجازه بازدید بیگانگان را از مراکز نظامی نمی دهند، افزود: بازدید از مراکز نظامی توطئه جدید آمریکا علیه ملت ایران است.

امام جمعه ایجرود با بیان اینکه ملت ما هیچ اعتمادی به آمریکا و متحدانش ندارد چراکه آمریکا دشمنی خود با ملت ایران را بارها ثابت کرده است و در این مسئله جای هیچ شبهه و تردیدی نیست، ادامه داد: در هر کشوری مسائل نظامی و دفاعی جزو خطوط قرمز آن کشور محسوب می‌شود چرا که این مسئله با امنیت کشور و مردم در ارتباط است و لذا هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد به دست خودش امنیت کشور و مردمش را سلب نمی کند.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه فاجعه کشتار مسلمانان میانمار لکه ننگ دیگری بر پیشانی مدعیان حقوق بشر است که خود را به خواب خرگوشی زده اند، تصریح کرد: صحنه‌های دلخراش و تکان‌دهنده قتل مسلمانان بی دفاع میانمار آرام و قرار وجدان‌های بیدار را از بین برده است.

خطیب نماز جمعه ایجرود این فجایع خونبار و نسل‌کشی مسلمانان را به‌شدت محکوم کرده و همراهی آزادی‌خواهان جهان را در این زمینه لازمو ضروری خواند و گفت: سازمان بین‌الملل و حقوق بشر اقدامات لازم و قاطع را در این زمینه انجام دهد.

وی با اشاره بر اینکه 17 شهریورماه سالروز قیام ملت انقلابی در سال 1357 است، اضافه کرد: ملت شهید پرور در مقابل ظلم رژیم ستم شاهی ایستادند تا استقلال و آزادی را به مردم خود هدیه دهند.

امام جمعه ایجرود با بیان اینکه نوزدهم شهریور ماه سالروز رحلت آیت الله طالقانی است، عنوان کرد: آیت الله طالقانی اسوه استقامت، مجاهدت و صبر است که توانست با تحمل 14 سال سیاه چال ها و شکنجه های رژیم ستم شاهی گام موثری را در راه حق بردارد و هرگز با وجود شنکنجه ها و اسارت در سیاه چال ها از هدف از خود منحرف نشود.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر حادثه 11 سپتامبر که بهانه بزرگ امریکا برای سرکوب مسلمانان شد، گفت: تاسیس خاورمیانه جدید هدف اصلی آمریکا به بهانه حادثه 11 سپامبر بود که موفق به تاسیس آن نشد، چرا که توطئه دشمن همیشه به خود او باز می گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

جمعه یزد با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، گفت: نباید به کارگران ظلم شود بلکه باید با برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها، با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یا بیان اینکه خانواده‌ها و والدین باید در تربیت فرزندان خود به‌گونه‌ای عمل کنند که کودک از همان ابتدای تربیت دوستدار خدا و پیامبر خداوند باشد، اظهار کرد: در مدارس هم رفتار معلمان و مسئولان تربیتی مدارس باید در این راستا باشد، کودکان امانت خداوند هستند.

وی افزود: فضای مجازی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و فرزندان نقش مهمی دارد و همواره دشمنان و مستکبران خواستند که کودکان ما توان تفکر نداشته باشند و بر همین اساس است که اشاعه فرهنگ غرب در فضای مجازی را شاهد هستیم.

امام جمعه یزد گفت: شجاعت و ایستادگی امام خمینی (ره) الگو و اصل اساسی ما در ایستگاهی‌ها بود، تدبیرهای امام در بحران‌ها و خنثی کردن نقشه‌های دشمن، سبب شد با شجاعت، ایستادگی، توکل بر خدا (ره) نظام ما سرفراز و سربلند باشد.

آیت‌الله ناصری به توطئه‌هایی شرقی و غربی علیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان و تربیت‌شدگان مکتب امام خمینی (ره) هستند که همواره از این انقلاب محافظت کرده و اقتدار ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی با اشاره به وجود و گسترش دروغ‌ها و بی‌انصافی‌ها علیه انقلاب و امام راحل بیان کرد: این اقدام راهبرد دشمنان برای از بین بردن انقلاب و نظام است.

امام جمعه یزد ادامه داد: از شجاعت و صلابت مقام معظم رهبری و نیروهای سپاه پاسداران تشکر می‌کنیم چرا که دیدیم تاکنون هیچکدام از کشورها جرئت نداشتند که در برابر صهیونیست‌ها بایستند؛ اما ایران تنها کشوری است که در برابر ظلم آن‌ها ایستاد، کمک کرد و انسان‌دوستی را رواج داد.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: تمام دشمنان دنیا ایران ذلیل شدند، حرکتی که ایران در مقابل کشورهای مستکبر جهان و هم‌پیمانان خارجی انجام داد، به اراده خداوند ذلت و خواری دشمنان اسلام و ایران را رقم زد.

وی در ادامه به اهمیت مسئله حجاب اشاره نمود و گفت: قصد دشمن آلوده کردن و اسیر کردن فرزندان ایران در هوا و هوس و خواسته‌های نفسانی است تا اجازه ندهند تا نسل‌های امروزی ما همچون شهید احمدی روشنی‌ها اهل دین، علم و دانش باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه وقتی دشمنان نتوانند از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی به کشور ایران ضربه بزند دست به رخنه کردن در فرهنگ و رفتار دینی مردم می‌زنند، گفت: آن‌ها تلاش می‌کنند تا با ایجاد فساد جامعه را به تزلزل و فحشاء سوق دهند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، گفت: نباید به کارگران ظلم شود بلکه باید با برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها، با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.

وی ادامه داد: شکوفایی کارگران در صنعت به معنای توسعه صنعت است و نباید کارگران تا پایان عمر کاری خود تنها کارگر بمانند؛ جهش تولید یعنی استفاده از ظرفیت جوانان و کارفرماها و شکوفایی استعداد آن‌ها در راستای خودکفایی در تولید و جلوگیری از مونتاژکاری است.

کد خبر 748111

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند