Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز گذشته، 17 شهریور در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به اهمیت غدیر در اسلام، اظهار کرد: غدیر مسئله کوچکی نیست و همه جنایات و آدمکشی ها علیه مسلمانان جهان نتیجه بی توجهی به مسئله غدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امام را مجری احکام الهی و مدافع اسلام خواند و افزود: ولایت تداوم رسالت پیامبر(ص) و کلید اجرای احکام الهی و حقایق دین است و لذا امام محمدباقر(ع) فرمود «بنای اسلام بر نماز، زکات، خمس، حج و ولایت است و ولایت بر دیگر موضوع‌ها اولویت دارد».

این کارشناس دینی شهید حججی را تربیت یافته مکتب غدیر دانست و افزود: شهید حججی برای دفاع از حریم اسلام و ولایت از جان خود گذشت لذا تنها اظهار محبت نسبت به امام علی(ع) کافی نیست و باید مدافع حریم ولایت و امامت باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به کشتار مردم بی گناه یمن در برابر سکوت سازمان های دفاع از حقوق بشر، تصریح کرد: برخی از کشورهای مسلمان غدیر را فراموش کرده اند و برادران دینی خود را حتی در ماه های حرام به شهادت می رسانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز بیش از یک میلیون مسلمان میانماری بی گناه کشته می شوند، تصریح کرد: سازمان ملل و کشورهای اسلامی نسبت به این جنایات بی تفاوت هستند و صدایشان درنمی آید. جمهوری اسلامی ایران کشتار مردم میانمار را به ‌خوبی به‌ نمایش گذاشته است و از سازمان ملل درخواست کمک کرده و امیدواریم این نسل کشی به پایان برسد.

امام جمعه رشت همچنین به تدبیر سرلشکر باقری مبنی بر مهارت‌آموزی سربازان در دوران خدمت سربازی اشاره کرد و یادآور شد: مهارت‌آموزی سالانه 150 هزار نفر سرباز موجب ایجاد اشتغال توسط این نیروها پس از خدمت سربازی می‌شود.

وی در واکنش به انتخاب شهردار غیر بومی برای شهر رشت، خاطرنشان کرد: در دیدار با اعضای شورای شهر رشت بر انتخاب شهردار بومی تاکید داشتم، اما متاسفانه شهردار غیر بومی انتخاب شده است.

آیت الله قربانی انتخاب شهردار غیر بومی توسط اعضای شورای شهر را بی‌تفاوتی نسبت به غیرت همشهری‌گری و شهروندان این شهر خواند و تاکید کرد: انتخاب شهردار غیر بومی به اتفاق آرای اعضای شورای شهر رشت تمسخر به آرای شهروندان است. این در حالی است که در استان گیلان 20 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند لذا باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوانان نخبه گیلانی از علم و تخصص خود استفاده کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ضدصهیونیست، ضدیهودیت نیست، این‌ها بخشی از شعار یهودیان آمریکایی است که در جریان تظاهرات علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه سرمی دادند.این گروه از یهودیان پارچه نوشته‌هایی را به دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود «اسرائیل،‌ نماینده یهودیان جهان نیست» و «کل فلسطین به حاکمیت فلسطینیان بازمی‌گردد» و «خاخام‌های اصیل، مخالف صهیونیسم هستند».این معترضان شعار می‌دادند «یهودیت...آری...صهیونیست...خیر..کشور اسرائیل باید برود».

از اوایل هفته گذشته، دانشجویان در سراسر آمریکا در محوطه‌های دانشگاه، در اعتراض به جنگ غزه و کشتار فلسطینیان، چادرهایی را برپا کردند و خواستار قطع انواع کمک‌ها به تل‌آویو شدند.نیروهای پلیس آمریکا با یورش به دانشگاههای ایالات متحده، تلاش دارد تا این اعتراضات را خاموش کند اما نه تنها اوضاع وخیم‌تر شده است، بلکه دانشجویان دانشگاهی در پاریس پایتخت فرانسه نیز در اعتراض به جنایات غزه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر 847536 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن فلسطین

دیگر خبرها

  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد