Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم معارفه خود با تشکر از وزیر راه و شهرسازی برای اعتماد به وی اظهار داشت: ‌امیدوارم بتوانیم با عملکرد خود پاسخ مناسبی به اعتماد آقای آخوندی بدهیم.

وی همچنین با تقدیر از عملکرد محسن نریمان برای چهار سال گذشته ادامه داد: امیدوارم در مسئولیت جدید منشا خیر برای دولت ، وزارت راه و شهرسازی و مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرخانی با بیان اینکه شروع ایجاد شهرهای جدید در ایران بوروکراتیک بوده گفت: در حال حاضر 16 شهر جدید در سطح کشور وجود دارد که جمعیت آ‌ن به 770 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه توفیق 35 درصدی در افزایش جمعیت شهرهای جدید داشتیم، اظهار داشت: با توجه به این رشد جمعیت پذیری نه می‌توان نسبت به ادامه روند ناامید بود و نه می‌توان گفت عملکرد بدی داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفت شهر از شهرهای جدید به جمعیت 100 هزار نفری رسیده‌اند اظهار داشت: وقتی جمعیت شهرها به این رقم می‌ر سد می‌توان نسبت به صرفه‌های حاصل از مقیاس این جمعیت‌ها امیدوار بود و از لحاظ استراتژیک رسیدن به این رقم امیدوارکننده است.

طاهرخانی با بیان اینکه این هفت شهر جزو شهرهای میانی محسوب می‌شوند و دیگر شهر جدید محسوب نمی‌شوند ادامه داد: نرخ رشد جمعیت در شهرهای جدید سرعت گرفته و به نزدیک هشت برابر رسیده است.

طاهرخانی افزود: در حال حاضر در شرکت عمران شهرهای جدید با دو موضوع مواجه هستیم که یکی ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای موجود و دیگری پیگیری سیاست‌های نسل نوی شهرهای جدید ا ست قطعا به دنبال شهرهایی خواهیم بود که زمینه‌ساز رشد باشند به همین دلیل جنوب کشور در اولویت جانمایی‌ها قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه با شش مفهوم کلیدی در حوزه شهرهای جدید مواجه هستیم اظهار داشت: اولین موضوع خلاقیت و نوآوری در این شهرها است و به دنبال نوآوری در تامین مالی شهرهای جدید هستیم و معتقد هستم که فروش زمین و شهرفروشی سیاست اشتباهی بود که دنبال می‌شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در تامین مالی به سمت سرمایه‌گذاری‌های خارجی فاینانس مدیریت منابع و دارایی‌ها حرکت خواهیم کرد، گفت: نباید اشتباهات گذشته در شهرهای جدید تکرار شود و باید با نوآوری در ساختمان‌سازی و تامین منابع مالی به سمت صرفه‌جویی منابع حرکت کنیم.

وی تاکید کرد:‌ موضوع دیگر در شرکت عمران شهرهای جدید حمل و نقل است اظهار داشت: اگر امروز شهر جدید هشتگرد از توسعه عقب مانده به دلیل مشکلات مربوط به حمل و نقل است و توسعه انواع شقوق حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی را در شهر جدید مدنظر داریم

طاهرخانی افزود: اولویت دیگر در شهرهای جدید ارتقای کیفیت زندگی و تامین خدمات است همچنین پس از آن هویت سازی از دیگر اولویت‌های ما در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هویت سازی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک فرآیند است، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید می‌تواند روند طی این فرآیند را تسهیل کند.

طاهرخانی با بیان اینکه مفهوم دیگر در توسعه شهرهای جدید مصرف بهینه منابع است، گفت: برای این موضوع نیاز به برنامه‌های جامع داریم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر تصدی‌گری است که سعی می‌کنیم وارد تصدی‌گری در شهرهای جدید نشویم و برای این موضوع نیازمند قوانین پشتیبان هستیم. تجربه ثابت کرده است که وقتی بخش خصوصی در راس امور قرار گیرد به دلیل توجه آن به بازدهی سرمایه، بهتر از دولتی‌ها تصمیم می‌گیرند بنابراین باید از ورود به تصدی‌گری‌ها بپرهیزیم.

طاهرخانی با بیان اینکه نقطه بحرانی شهرهای جدید پروژه مسکن مهر است، اظهار داشت: معتقدم یک تا یک و نیم سال دیگر باید بر روی مسکن مهر شهرهای جدید کار شود و برای تکمیل این پروژه نیاز به ابزارهایی مانند اسناد خزانه اسلامی داریم.

وی افزود: برای اولین بار با کمک وزیر راه و شهرسازی 200 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه مسکن مهر هزینه شد و مطالبه ما ا ز دولت ادامه این روند است اما از نوآوری‌ها در حوزه تامین مالی غافل نخواهیم بود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت

توکیو، دهلی، داکا، سائوپائولو و قاهره بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مناطق شهری نیوآرک نیویورک، بوستون-پراویدنس، توکیو، آتلانتا و شیکاگو بزرگ‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس تراکم جمعیتی ساکن در مناطق شهری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حدود هشت میلیارد نفر در سیاره زمین زندگی می‌کنند که افزایش قابل‌توجهی نسبت به جمعیت جهان در سال ۱۹۵۰ با ۲.۵ میلیارد نفر محسوب می‌شود. با این حال سازمان ملل تخمین می‌زند که نرخ رشد در حال کاهش است و تقریباً ۱۵ سال طول می‌کشد تا به ۹ میلیارد نفر برسد.

بر اساس برآوردهای اخیر سرشماری ایالات‌متحده، حدود ۳۳۵ میلیون نفر از جمعیت جهان در ایالات متحده زندگی می‌کنند، با این وجود در حالی که ایالات متحده یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است، جمعیت آن در مقایسه با هند و چین که هر کدام بیش از ۱.۴ میلیارد نفر دارند، بسیار ناچیز است.

بزرگ‌ترین شهرهای جهان از نظر جمعیت در سال ۲۰۲۴

توکیو، ژاپن - ۳۷.۱ میلیون نفر

دهلی، هند - ۳۳.۸ میلیون نفر

شانگهای، چین - ۲۹.۸ میلیون نفر

داکا، بنگلادش - ۲۳.۹ میلیون نفر

سائوپائولو، برزیل - ۲۲.۸ میلیون نفر

قاهره، مصر - ۲۲.۶ نفر

مکزیکو سیتی، مکزیک - ۲۲.۵ میلیون نفر

پکن، چین - ۲۲.۱ میلیون نفر

بمبئی، هند - ۲۱.۶ میلیون نفر

اوزاکا، ژاپن - ۱۸.۹ میلیون نفر

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری

هر کشور، مفهوم شهر را به‌طور متفاوتی تعریف می‌کند، بنابراین تعیین یک اندازه‌گیری استاندارد برای بزرگ‌ترین شهرها بر اساس منطقه و مساحت دشوارتر از بررسی‌های جمعیتی است. برای مبارزه با ناهماهنگی در بین کشورها روشی موسوم به مناطق شهری ایجاد شده است که یک روش استاندارد برای اندازه‌گیری شهرها بر اساس تراکم جمعیت است. با استفاده از منطقه شهری به‌عنوان یک شکل اندازه‌گیری، شهرها و مناطق با هم گروه‌بندی می‌شوند، بنابراین بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مناطق شهری، شهرهای جداگانه نیستند، بلکه گروه‌هایی از شهرها در مجاورت یکدیگر هستند.

نیویورک- نیوآرک ایالات متحده - ۱۲ هزار و ۹۳ کیلومتر مربع

بوستون-پراویدنس، ایالات متحده - ۹,۵۳۸ کیلومتر مربع

توکیو-یوکوهاما - ۸۲۳۰ کیلومتر مربع / ۳۱۷۸ مایل مربع

آتلانتا، ایالات متحده -۷۴۰۰ کیلومتر مربع

شیکاگو، ایالات متحده - ۷۰۰۶ کیلومتر مربع

لس‌آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده - ۶۳۵۱ کیلومتر مربع

مسکو، روسیه - ۴۶۶۲ کیلومتر مربع

واشنگتن-بالتیمور، ایالات متحده - ۵,۵۰۰ کیلومتر مربع

فیلادلفیا، ایالات متحده - ۵,۴۳۰ کیلومتر مربع

دالاس-فورث، تگزاس، ایالات متحده - ۵,۲۷۹ کیلومتر مربع

بزرگ‌ترین شهرهای جهان بر اساس مساحت کلی

بزرگ‌ترین شهر جهان از نظر مساحت کلی سرمرسوق در گرینلند، تشکیل‌شده از پنج شهرداری کوچک‌تر است که بیش از ۵۳۱ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت و تنها ۲۳ هزار و ۱۲۳ نفر جمعیت دارد. به همین دلیل، تراکم جمعیت سرمرسوق ۰.۰۴۳ نفر در کیلومتر مربع است.

دومین شهر بزرگ جهان از نظر مساحت نیز در گرینلند واقع شده است. آواناتا با ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر جمعیت دارد و تراکم جمعیت آن حتی کمتر از سرمرسوق است (۰.۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع).

چین بیشترین تعداد شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را دارد و سومین، چهارمین، پنجمین و ششمین شهرهای بزرگ جهان از نظر مساحت را در خود جای داده است که شامل ناگچو، هولنبیر، جیوکوآن و شیگاتسه می‌شود.

ناگچو شهری با ۴۵۰ هزار و ۵۳۷ کیلومتر مربع مساحت، شامل ۸۹ شهرستان، ۲۵ شهر و ۱۲۸۳ روستا است. هولنبیر با مساحت ۲۶۳ هزار و ۹۵۳ کیلومتر مربع ۲.۵۴۹ میلیون نفر جمعیت دارد، جمعیت جیوکوان با مساحتی در حدود ۱۹۱ هزار و ۳۴۲ کیلومتر مربع، ۱.۰۹۵ میلیون نفر است و شیگاتسه، با مساحت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بیش از ۷۰۳ هزار نفری دارد.

کد خبر 748611

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس