Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:51:56 GMT

میزان باسوادی در خراسان شمالی بیش از ۹۸ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۲۶۲۳۱

میزان باسوادی در خراسان شمالی بیش از ۹۸ درصد است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراین با ۹۶.۸ درصد بیشترین میزان باسوادی در رده سنی ۶ تا ۹ سال و شهرستان گرمه با ۹۹.۵ درصد بیشترین میزان باسوادی را در رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال دارا هستند.

مهدی مودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬در زمینه برنامه‌های سوادآموزی در سال تحصیلی جدیداظهار داشت: در برنامه سال تحصیلی جدید مقرر شده است٬ لیست بی‌سوادان گروه 10 تا 49 سال خراسان‌شمالی٬ طبق سرشماری سال 95 توسط سازمان برنامه و بودجه استان پیگیری و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش برای پالایش و جذب و آموزش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این پس در هر جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان٬ از فرماندار٬ رئیس آموزش و پرورش و رئیس سوادآموزی یک شهرستان دعوت کرده تا در آن جلسه نسبت به گزارش وضعیت سواد آموزی و برنامه‌های شهرستان اقدام و در خصوص شتاب بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های شهرستان تصمیم‌گیری شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورشدر ادامه با اشاره به تصویب تشکیل یک مرکز یادگیری محلی در زندان بجنورد برای سال 96 ازسازمان نهضت سوادآموزی افزود: بنا شده است تا جلسه ویژه جهت بررسی موانع و مشکلات سواد آموزی زندانیان و برنامه‌ریزی برای سال جدید٬ حداکثر تا پایان خردادماه برگزار شود.

مودی تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌هایی که مخاطب بی سواد و کم سواد دارند در عمل شناسایی، جذب و آموزش آن‌ها اقدامکنند وبرون سپاری فعالیت‌های سواد آموزی به نهادها و موسسات آموزشی واجد شرایط برابر مقررات محول می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شد به منظور انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی٬ لیست ورودی‌های واجد شرایط که بایددر سال تحصیلی 97_96 در کلاس اول ثبت نام کنند در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار داشت: از دیگر برنامه های سال تحصیلی جدید٬ مد نظر قرار دادن نحوه همکاری با سواد آموزی در ارزشیابی و ارزیابی دهیاران است که متاسفانه در این خصوص هنوز گزارشی دریافت نشده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش بیان داشت: مقرر شدتبلیغ و فرهنگ‌سازی برای بیان فواید باسوادی٬ با استفاده از روش‌های مختلف در سال 96 برنامه‌ریزی و جلسه مشترک در این زمینه برنامه‌ریزی شود که شهرستان‌های اسفراین و فاروج جلسات خوب و منظمی را برگزار کردند اما متاسفانه شهرستان جاجرم اصلاً ورود پیدا نکرده است. شهرستان اسفراین با 96.8 درصد بیشترین میزان باسوادی در رده سنی 6 تا 9 سال و شهرستان گرمه با 99.5 درصد بیشترین میزان باسوادی را در رده سنی 10 تا 19 سال دارا هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به سرشماری سال 95 درصد باسوادی استان در رده‌سنی 10 تا 19 سال، 98.98 است ولی 16.5 درصد از زنان استان از تحصیل محروم هستند.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه آی‌فیلم و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه، ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژد‌ها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان