Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@00:55:00 GMT

دعوت به صلح و آرامش ابدي از سوي فرمان فتحعليان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۳۹۹۷

خبرگزاري آريا - پنجمين جشنواره بين‌المللي «هنر براي صلح» عصر روز جمعه 24 شهريور ماه ميزبان کنسرت فرمان فتحعليان به همراه گروه ايليا بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، فرمان فتحعليان خواننده نام آشناي پاپ به همراه، شهرام پورميامين (کاخن و پرکاشن)، ميلاد عباسى (دف) و فرزاد رضايى (گيتار الکتريک)، اعضاي گروه موسيقى ايليا، جمعه 24 شهريورماه در چهارمين روز از پنجمين جشنواره بين‌المللي «هنر براي صلح» در فضاي باز خانه هنرمندان روي صحنه رفتند و به اجراي برنامه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين خواننده نام آشنا در اين کنسرت به اجراي قطعاتي از خاطره‌انگيزترين آثارش همچون؛ «بابا حيدر»، «ناجي»، «صلح ابدي»، «سفر عشق»، «فاني» و «مست و خراب» پرداخت که با استقبال خوبي از سوي مردم روبرو شد.
فرمان فتحعليان در حاشيه برگزاري پنجمين جشنواره «هنر براي صلح»، شرکت در اين برنامه را مايه خرسندي خواند و در اين‌باره گفت: بسيار خرسندم که به همراه گروه ايليا براي اجراي موسيقي به پنجمين جشنواره بين المللي «هنر براي صلح» دعوت شديم، چون معتقدم شرکت در چنين جشنواره‌هايي فرصت کوچکي است که سهم خودمان را به عنوان هنرمند نسبت به مردم ادا کنيم و آن‌ها را به صلح و آرامش دعوت کنيم.
اين هنرمند، جشنواره «هنر براي صلح» را گام مهمي در راستاي بهبود شرايط فرهنگي و اجتماعي جامعه خواند و اظهار کرد: گروه ايليا همواره در طول ساليان فعاليتش به عناوين مختلف با نهادهاي «مردم نهاد» و جشنواره‌هايي که رويکردي انسان دوستانه داشته‌اند همکاري داشته که البته اين همکاري‌ها تداوم خواهد داشت زيرا برگزاري اين جشنواره‌ها کمک مي‌کند تا شرايط اجتماعي و فرهنگي در کشور ما و جهان بهبود يابد.
فتحعليان درباره اجراي اين گروه در فضاي باز خانه هنرمندان گفت: در اين اجرا تلاش کردم که قطعاتي را انتخاب کنيم که مردم با آن خاطره‌سازي کرده‌اند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد البته در اين اجرا تمام اعضاي گروه هشت نفره ايليا حضور نداشتند.
وي ادامه داد: در گروه ايليا تلاش کرده‌ام اشعاري که از مفاهيم بالايي برخوردار هستند را انتخاب کنم تا بتوانيم با کمک شعر و موسيقي اين مفاهيم را به بيان هنري با مخاطبان‌مان در ميان بگذاريم. به همين خاطر صلح يکي از اين مفاهيمي است که همواره مورد توجه گروه ايليا بوده لذا قطعه «صلح ابدي» نيز با همين رويکرد ساخته شده که اتفاقا مخاطبان نيز همواره با اين قطعه ارتباط خوبي برقرار کرده‌اند.
لازم به يادآوري است، عصر روز جمعه 24 شهريورماه فرمان فتحعليان به همراه اعضاي گروه موسيقي ايليا همزمان با برگزاري پنجمين جشنواره بين‌المللي «هنر براي صلح» در فضاي باز خانه هنرمندان به اجراي برنامه پرداخت که اين اجرا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
پنجمين جشنواره بين‌المللي «هنر براي صلح» اين روزها در خانه هنرمندان برپاست. در اين رويداد هنري که تا 30 شهريورماه ادامه دارد همه روزه در بخش موسيقي اجراهاي متنوعي در محوطه باز خانه هنرمندان برگزار مي‌شود.
کنسرت دو نوازي سي‌تار و طبلا علي بروجردي و دارشان سينگ، تکنوازي گيتار پاپ شهريار طبري بر اساس ترانه‌هاي قديمي، کنسرت موسيقي تلفيقي گروه بنفش پيمان ابدالي با اشعار فارسي به زبان انگليسي و اجراي گروه کر نابينايان، ديگر اجراهايي است که در اين جشنواره براي عموم مردم اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی