Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی در امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: مصوبات شصت وهشتمین نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی در 12 بند توسط دبیرخانه شورا به مراجع ذی‌ربط ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، دین پرست در باره مصوبات شصت وهشتمین نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اجرای دقیق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص اخذ نظرات تشکل‌های غیردولتی اقتصادی درکلیه بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی مصوب دستگاه‌های دولتی، تشکیل کارگروهی در راستای ساماندهی ایجاد و ثبت تشکل‌های اقتصادی فعال توسط اتاق‌ها وتدوین پیشنهادات برای صدور نظام‌مند مجوز ایجاد تشکل‌های اقتصادی، ارتقای پایگاه اطلاع‌رسانی مناقصات به پایگاه اطلاع‌رسانی جامع معاملات بخش عمومی توسط سازمان برنامه وبودجه کشور، برگزاری حداقل یک جلسه سالیانه شورا درسطح ملی و با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور و نیز برگزاری نشست مشترک استانداران، رؤسای اتاق‌های بازرگانی،‌ صنایع، معادن وکشاورزی استان‌ها با سفرای کشورهای همسایه و نیزسفرای ایران در این کشورها از اهم مصوبات نشست یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و اتاق‌های بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن وکشاورزی، اصناف وتعاون، به منظور تدوین فرایند ارسال مصوبات شورا به هیأت وزیران، فراهم‌سازی زمینه ورود اشخاص حقیقی وحقوقی به فرآیند واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، ‌نیمه‌تمام وتکمیل‌شده به بخش غیردولتی از سوی شوراهای گفتگوی دولت وبخش خصوصی و تقدیر از اعضای شوراهای استانی توسط معاون اول رئیس جمهور که درطول سال پنج مورد پیشنهاد حذف، ‌اصلاح و یا وضع قانون،‌آیین‌نامه، ‌مقررات ودستورالعمل درسطح ملی ارائه و در جلسات شورا مصوب شود، به عنوان دیگر مصوبات شصت وهشتمین نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی نام برد.

معاون هماهنگی در امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: فراهم نمودن زمینه لازم برای ایجاد وحدت رویه در راستای افزایش نقش شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، به منظورشناسایی عوامل وموانع مخلّ تولید وسرمایه‌گذاری در دوسطح ملی واستانی از اهداف برگزاری شصت وهشتمین نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور، تعدادی از وزرا، استانداران سراسرکشور، ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق‌های بازرگانی،صنایع، معادن وکشاورزی استان ها، روسای اتاق های تعاون و اصناف کشور و برخی مدیران بخش خصوصی عضو شورا درمحل وزارت کشور بود وکلیه شرکت گنندگان بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار و جایگاه شوراهای موصوف به عنوان عصاره بخش خصوصی در نیل به بهبود محیط کسب و کار تأکید داشتند.

در جلسه هماهنگی بین دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و شافعی رئیس اتاق ایران، فرآیند اجرایی شدن مصوبات نشست بررسی شد و تا تحقق کامل مصوبات پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به کار و کارگر، تاکید کرد: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تاکید شده تا جایی که پیامبر (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت مقام کارگر به خصوص در چرخاندن چرخ اقتصاد و تولید کشور، گفت: «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی امروز جامعه هستند.

امام جمعه موقت شاهرود ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران بیان کرد: گذاشتن دست کارگر در دست کارفرما و حل مشکلات تولید و قشر کارگر و کارفرما از سوی دولتمردان یکی از راه‌های رونق تولید است.

نظری به سند تحویل آموزش و پرورش و همچنین هفته معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری هم اشاره کرد و گفت: معلم محور تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش است چرا که همه تحولات از تلاش معلمان امکان پذیر می‌شود.

وی در ادامه به سفر هفته گذشته هیأت دولت به استان سمنان و همچنین حضور رئیس جمهور در شهرستان شاهرود اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان مصوبات و اعتبارات این سفر را برای مردم بیان کنند.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که یک سوم مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان سهم شهرستان شاهرود بوده است، بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستانی برای تحقق این مصوبات گام‌های اساسی برداشته و پیگیری خوبی را انجام دهند.

نظری گفت: مسئولان همچنین مردم را در جریان پیگیری‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور آگاه کنند زیرا این امر به امید افزایی منجر می‌شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان به خصوص آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به ترویج فرهنگ پهلوانی و باستانی شد و افزود: ورزش باستانی باید از مدارس معرفی و ترویج شود.

کد خبر 6089182

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند