Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@02:37:21 GMT

بررسی وضعیت کیفیت «نان» در شورای شهر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۲۲۹۶

صدای ایران- رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی وضعیت کیفیت «نان» پایتخت در شورای شهر خبر داد.

ناهید خداکرمیرییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت کیفیت نان در تهران با بیان اینکه در هفته گذشته به‌عنوان نائب ریس کمیسیون سلامت در جلسه شورای آرد و نان تهران شرکت داشتم، گفت: شورای شهر تهران درحوزه بهبود کیفیت آرد و نان عزم جدی دارد و به جد به دنبال آن هستیم که مشکل موجود در کیفیت نان که قوت اصلی مردم است، حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه طی جلسه هفته آتی با اتحادیه نانوایان به بررسی مشکل اصلی آنها و بازنگری در ساختار ناتوانی های پایتخت خواهیم پرداخت گفت: در مورد کیفیت نان مشکلاتی وجود دارد و لازم است تا مسایل موجود را از زبان تولیدکنندگان و نانوایان بشنویم تا بتوانیم در پیمودن برنامه‌هایی که برای افزایش کیفیت نان طراحی خواهد شد موفق عمل کنیم.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: وقتی با تهیه و تولیدکنندگان نان صحبت می‌کنیم آنها عنوان می‌کنند اگر جوش شیرین به نان نزنند کیفیت نان کاهش یافته و قوام لازم را نخواهد داشت و باید چاره‌ای اندیشید که از جایگزین‌های جوش شیرین در نان استفاده شود و این مساله نیاز به بحث و تبادل نظر با مسوولان مرتبط دارد. کمیته سلامت شورای شهر تهران این موضوع را که نان بدون افزودنی مضر تولید شود و در عین حال کیفیت بالایی نیز داشته باشد را دنبال خواهد کرد.

خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر مکمل‌هایی همچون آهن و اسیدفولیک به آرد اضافه می‌کنند، گفت: این در حالی است که لازم نیست که در همه مناطق این مکمل‌ها به آرد اضافه شود چراکه فقر آهن در برخی محلات تهران بیشتر است و در برخی مناطق به دلیل سبک زندگی و تغذیه، کمتر است و با توجه به اینکه افزودنی و مکمل‌ها می تواند بر کیفیت نان تاثیر بگذارد ، بنابراین لازم است از افزودنی‌ها و مکمل‌ها بطور منطقی و مبتنی بر مستندات علمی استفاده شود.


رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه پس از جلسه شورای آرد و نان و شنیدن چالش های موجود از زبان نمایندگان سازمان های ذیربط، تصمیم گرفته شد که با هر یک از اعضای شورای آرد و نان در محل شورای شهر تهران جلسه‌ای جداگانه برگزار کنیم، گفت: در این جلسات رودربایستی و پنهان کاری‌ها، تا حد امکان کاهش می‌یابد و اطلاعات مربوط به سلامت مواد خوراکی و نان در اختیار عموم مردم قرار داده خواهد شد؛ چراکه حق مردم است که از سلامتی آنچه می‌خورند باخبر باشند و از مسوولان مطالبه کنند که مواد غذایی با کیفیت در اختیار آنها قرار دهند.

پ/

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس