Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@21:47:45 GMT

کیفیت "نان" در شورای شهر بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۴۶۰۹۱

کیفیت 'نان' در شورای شهر بررسی می‌شود

شهر>شورای شهر - همشهری آنلاین:
کیفیت پایین پخت نان در تهران آنقدر گسترده شده است که رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از بررسی وضعیت کیفیت «نان» پایتخت در شورای شهر خبر داد.

به گزارش ايسنا، ناهید خداکرمی با اشاره به وضعیت کیفیت نان در تهران با بیان اینکه در هفته گذشته به‌عنوان نائب ریس کمیسیون سلامت در جلسه شورای آرد و نان تهران شرکت داشتم، گفت: شورای شهر تهران درحوزه بهبود کیفیت آرد و نان عزم جدی دارد و به جد به دنبال آن هستیم که مشکل موجود در کیفیت نان که قوت اصلی مردم است، حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی جلسه هفته آتی با اتحادیه نانوایان به بررسی مشکل اصلی آنها و بازنگری در ساختار ناتوانی های پایتخت خواهیم پرداخت گفت: در مورد کیفیت نان مشکلاتی وجود دارد و لازم است تا مسایل موجود را از زبان تولیدکنندگان و نانوایان بشنویم تا بتوانیم در پیمودن برنامه‌هایی که برای افزایش کیفیت نان طراحی خواهد شد موفق عمل کنیم.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: وقتی با تهیه و تولیدکنندگان نان صحبت می‌کنیم آنها عنوان می‌کنند اگر جوش شیرین به نان نزنند کیفیت نان کاهش یافته و قوام لازم را نخواهد داشت و باید چاره‌ای اندیشید که از جایگزین‌های جوش شیرین در نان استفاده شود و این مساله نیاز به بحث و تبادل نظر با مسوولان مرتبط دارد. کمیته سلامت شورای شهر تهران این موضوع را که نان بدون افزودنی مضر تولید شود و در عین حال کیفیت بالایی نیز داشته باشد را دنبال خواهد کرد.

خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر مکمل‌هایی همچون آهن و اسیدفولیک به آرد اضافه می‌کنند، گفت: این در حالی است که لازم نیست که در همه مناطق این مکمل‌ها به آرد اضافه شود چراکه فقر آهن در برخی محلات تهران بیشتر است و در برخی مناطق به دلیل سبک زندگی و تغذیه، کمتر است و با توجه به اینکه افزودنی و مکمل‌ها می تواند بر کیفیت نان تاثیر بگذارد ، بنابراین لازم است از افزودنی‌ها و مکمل‌ها بطور منطقی و مبتنی بر مستندات علمی استفاده شود.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه پس از جلسه شورای آرد و نان و شنیدن چالش های موجود از زبان نمایندگان سازمان های ذیربط، تصمیم گرفته شد که با هر یک از اعضای شورای آرد و نان در محل شورای شهر تهران جلسه‌ای جداگانه برگزار کنیم، گفت: در این جلسات رودربایستی و پنهان کاری‌ها، تا حد امکان کاهش می‌یابد و اطلاعات مربوط به سلامت مواد خوراکی و نان در اختیار عموم مردم قرار داده خواهد شد؛ چراکه حق مردم است که از سلامتی آنچه می‌خورند باخبر باشند و از مسوولان مطالبه کنند که مواد غذایی با کیفیت در اختیار آنها قرار دهند.

در همین زمینه: جوهرقند نان‌های سنتی پایتخت بالاست پخت رایگان ۳۰ نانوایی، هدیه برجامی نانوایان به مردم استفاده از جوهر قند در نان تخلف است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۴۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر كه تهیه كنندگی برنامه فراسو را به عهده دارد بیان می كند: برنامه فراسو از شنبه تا سه شنبه ساعت هشت و پنج دقیقه صبح روانه آنتن رادیو سلامت می شود. این برنامه از تولیدات گروه بهداشت و تندرستی این شبكه رادیویی است و فردا روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه موضوع ایمنی در محیط کار را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه می دهد: مجری كارشناس برنامه لیلا علوی است. در برنامه فردا کارشناس مجری برنامه دکتر محسن انصاری، عضو هیات علمی دانشگاه قزوین و دکترای بهداشت حضور دارد و به ابعاد مختلف موضوع ایمنی در محیط کار می پردازد و پاسخگوی سئوالات شنوندگان خواهد شد. همچنین در این برنامه آیتمی با همین محوریت روانه آنتن رادیو سلامت می شود.

این تهیه كننده درباره دغدغه هایی كه در این برنامه دنبال می كند، توضیح می دهد: برنامه فراسو اختصاص به پیشگیری از بیماری ها چه جسمی و چه روانی دارد و ما تلاش داریم سبك زندگی سالم را به مردم آموزش بدهیم.

 

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳