Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان سوری است، داعش روز یکشنبه کنترل کامل شهر القریتین در جنوب شرقی حمص در اطراف بادیه سوریه را در دست گرفت.

به گزارش ایسنا، شهر القریتین و کیلومترها از مناطق اطراف آن مدتهاست از وجود عناصر داعش پاکسازی شده و تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص نیست عناصر داعش از چه راهی خود را به این شهر رسانده‌اند اما احتمال می‌رود در دسته‌های کوچک و با پوشیدن لباس نظامیان سوری به شهر نزدیک شده باشند.

دیدبان حقوق بشر می‌گوید در پی حمله غافلگیرکننده داعش به نیروهای نظام سوریه در این شهر، درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد و نیروهای نظام اکنون تروریست‌ها را در این شهر تحت محاصره دارند.

نیروهای دولتی سوریه اوایل آوریل 2016 کنترل شهر القریتین را در دست گرفته بودند. داعش در طول مدت اشغال این شهر آثار باستانی آن را منهدم کرد و دو کلیسای‌ آن را به آتش کشید. داعش همچنین ده‌ها مسیحی شهر را ربود اما بعد از چند هفته آن‌ها را آزاد کرده بود.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی بین دو طرف در محورهای بادیه السخنه رخ داد و داعش توانست کنترل شهر و ارتفاعات استراتژیک آن را که بر جاده مواصلاتی دمشق به بادیه سوریه مشرف است، در دست بگیرد.

ده‌ها کیلومتر ان طرف طر و در شرق حمص هم دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید حملات داعش به ایست‌های بازرسی نظام سوریه و حامیان آن در جنوب شهر السخنه از روز پنجشنبه تاکنون به کشته شدن ده‌ها نیروی دولتی سوریه و 90 تروریست انجامیده است.

عبدالرحمن گفت: داعش که خسارت‌های میدانی زیادی در چندین جبهه دیده است تلاش می‌کند از طریق حملات غافلگیر کننده به افکار عمومی جهان ثابت کند که همچنان قدرتمند است.

این حملات بعد از آن آغاز شد که یک فایل صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش منتشر شد که وی در آن حامیانش را به "صبر و ثبات علیه کفار" فرا خوانده بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت امور خارجه مصر، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط ارتش اسرائیل واکنش نشان داد.

منابع اسرائیلی، صبح امروز، تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد تانک‌های اسرائیلی وارد گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه شده‌اند. ارتش اسرائیل دقایقی بعد از انتشار این گزارش در رسانه‌ها اعلام کرد که این گذرگاه را اشغال کرده است.

وزارت خارجه مصر در واکنش به این اقدام گفت: عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح فلسطین و تسلط بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم می‌کند.

ارتش اسرائیل از روز گذشته حملات به شرق منطقه رفح را آغاز کرده است. این حملات در حالی آغاز شدند که مذاکرات آتش‌بس در غزه همچنان ادامه داشت و به پایان نرسیده بود.

وزارت خارجه مصر در ادامه اضافه کرد که این اقدام را عملی تنش‌زا و خطرناک می‌داند که حیات بیش از یک میلیون فلسطینی مستقر در رفح را که این گذرگاه نقشی اساسی در زندگی‌شان دارد، به خطر می‌اندازد. قاهره در ادامه از اسرائیل خواست که از سیاست رفتن تا لبه پرتگاه دست بردارد چراکه این اقدام می‌تواند سرنوشت تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس پایدار در نوار غزه را به خطر بیندازد. رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که بیش از یک میلیون فلسطینی در آنجا اسکان دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه