Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ششمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران از ۲۹ آذر تا اول دی ماه ۹۶ به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدتقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، گفت: این کنگره علمی توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو روانپزشکی تهران، ‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، ‌انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هدف از برگزاری این کنگره را ساخت یک پل ارتباطی میان دانشمندان علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف کشف طرز کار مغز، درمان بیماری های نورولوژی، و چگونگی استفاده از فن آوری های نوین در این حوزه دانست و گفت: این کنگره با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از اندیشمندان، پژوهشگران و درمانگران حوزه علوم اعصاب و با شرکت ۱۰ سخنران برجسته بین المللی برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تاکید کرد: مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، نورورادیولوژی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.

رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می شود. همچنین امسال برای دومین بار بخشهای جشنواره عکس و فیلم، و تقدیر از برترین مقاله و برترین پایان نامه در حوزه علوم اعصاب به کنگره افزوده شده است.

همچنین انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در نظر دارد در این کنگره از تعدادی از پژوهشگران جوان حوزه های علوم اعصاب (زیر ۳۵ سال) با اهدای جوایز «اهوازی» تقدیر نماید. این جایزه که به یاد پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه اهوازی نامگذاری شده است به تعدادی از سخنرانان و ارائه دهندگان پوستر اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۳۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد