Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور با تشریح شرایط زمانی حادثه عاشورا تأکید کرد که حضرت ابا عبدالله (ع) و یاران با وفای ایشان تابلویی از آزادگی و فداکاری آفریدند که راهنما و چراغ هدایت بشریت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: در زمان امام حسین (ع) جامعه اسلامی با شرایطی کاملاً استثنایی مواجه بود که در آن حاکم به فسق و فجور و حتی زیر پا گذاشتن احکام الهی تظاهر می‌کرد و از طرف دیگر موروثی شدن حکومت اسلامی هم بدعتی بود که سابقه نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه والای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به عنوان تنها بازمانده خاندان رسالت و تعابیر رسول اکرم (ص) در خصوص امام، ادامه داد: سیاست‌های حکومت فاجر، تلاش برای مجبور کردن امام (ع) به بیعت بود و شرایطی فراهم آمد که سیدالشهدا (ع) راهی جز حرکت به سمت مکه و سپس کوفه نداشتند و نهایتاً در انتخاب بین ذلت تسلیم و ایستادگی، دومی را انتخاب کرده و فرمودند: «هیهات من الذله».

روحانی افزود: قیام و حرکت امام حسین (ع) نشان داد که در جامعه اسلامی ممکن است شرایطی پیش آید که برای مردم انتخابی جز تسلیم در برابر دشمن و یا ایستادگی و مقاومت و حتی شهادت باقی نماند.

رییس جمهور نقش کربلا و فرهنگ عاشورا در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ممتاز دانست و ادامه داد: روز‌ها و رخداد‌های مهم نهضت اسلامی با تاسوعا، عاشورا و محرم حسینی گره خورده است. چنانچه سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در عصر روز عاشورا و در مدرسه فیضیه نقش برجسته‌ای در جهش نیرو‌های انقلابی داشت و حادثه عظیم ۱۵ خرداد ۴۲ نیز در مقطع سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله (ع) بوقوع پیوست.

روحانی افزود: اینکه عشق به امام حسین (ع) روز به روز در ایران و جهان گسترده‌تر می‌شود، نشانه محکمی از جاری و ساری بودن فرهنگ عاشورا و روح آزادگی در کالبد تاریخ و بشریت است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در این جلسه گزارشی از اجلاس اخیر سران سازمان‌های همکاری‌های اسلامی در حوزه علم و فناوری که در آستانه قزاقستان برگزار شد، ارایه نمود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار لیست امنا برای دور دوم انتخابات، برخی از اعضای حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما) نسبت به حضور برخی از اعضای این حزب در لیست امنا اعتراض داشته و لیست ۱۶ نفره‌ای مجزا از لیست ائتلافی رزما و امنا منتشر کردند.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن اطلاعیه اعتراضی این افراد به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم
برادران و خواهران عضو حزب رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی (رزما)

با توجه به اینکه لیست امنا با همکاری برخی اعضای رزما اعلام شده و در لیست ارائه شده تعدادی افراد که در دوره نمایندگی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شائبه تخلفات مالی درباره آنان مطرح است و به همین دلیل غیر انقلابی و با هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات موجب خدشه در نام و پیشینه پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس شده‌اند، ما برخی از اعضای شورای مرکزی رزما نسبت به ائتلاف با امنا اعتراض خود را اعلام و لیست شانزده نفره خود را برای دور دوم انتخابات حوزه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس منتشر و از مردم انقلابی خصوصا پیشکسوتان دفاع مقدس و جریانات حزب اللهی درخواست می‌کنیم به نمایندگان اصلح و انقلابی اعتماد و رای خود را جهت اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به لیست پیوست بدهند.

محمد سراج
بیژن نوباوه
علیرضا سلیمی
غلامحسین رضوانی
زهره سادات لاجوردی
حسین صمصامی
زهره طبیب زاده
مجتبی زارعی
حسین نجابت
مجتبی رحماندوست
پیمان فلسفی
ابوالفضل ظهره‌وند
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
حسن خجسته باقرزاده
مهدی عسگری
علی اصغر پورمحمدی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903415

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست
  • محمد حسین صفار هرندی: اختلاف داخلی زمینه‌ساز نفوذ دشمن است
  • سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها ظلم بزرگ به بشریت است
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا