Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله واحدپور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکار طرح گازرسانی به دهکده حیران، کند کار می کند و در هفت ماه گذشته بیش از یک هفته کار نکرده و رها ماندن حفاری های خط انتقال گاز به روستا، تردد اهالی را نیز مشکل کرده است.
وی اظهار کرد: 90 درصد اهالی روستای حیران، غیربومی و ویلانشین، اما اهالی روستاهای صعب العبور و سردسیر ونه بین و حاجی امیر بومی هستند و مسئولان باید با توجه به سرمای زودرس، به فکر تامین سوخت آنها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خطوط انتقال گاز به روستاها وارد و چند خانوار را از نعمت گاز برخوردار کرده است اما مردم به علت تکمیل نشدن شبکه توزیع گاز، با مشکل مواجه هستند.
واحدپور بیان کرد: دمای هوا در ونه بین و حاجی امیر همواره 2 تا سه درجه سردتر از روستای حیران است و اگر سوخت اهالی این روستاها به موقع تامین نشود، در محاصره سرما به خطر خواهند افتاد.
رئیس اداره گاز آستارا نیز در این خصوص گفت: وصل جریان گاز خانوارهای یاد شده در روستاهای حیران، حاجی امیر و ونه بین به علت برخی مشکلات فنی به تعویق افتاده و بهتر است تا زمان رفع مشکل، سهمیه نفت آنها مطابق سال های گذشته برقرار شود.
محمدرضا صدقکار افزود: پیمانکار متولی گازرسانی به دهکده حیران مربوط به اداره گاز آستارا نیست و زیر نظر اداره کل گاز استان گیلان کار می کند.
محمدرضا مرزآبادی رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی آستارا نیز بیان کرد: اگر فهرست خانوارهایی که به امید گازدار شدن خانه هایشان، از سهمیه نفت بی بهره شده اند توسط اداره تعاون روستایی تهیه و بعد از تایید اداره گاز آستارا در اختیار این شرکت قرار گیرد، سهمیه نفت آنها برقرار خواهد شد.
بابک باستانی بخشدار مرکزی آستارا نیز در خصوص پیگیری و رفع این مشکل قول مساعد داد.
دهکده حیران در ارتفاعات گردنه حیران محور آستارا به اردبیل از مناطق سردسیر شهرستان آستاراست و طرح گازرسانی به روستاهای حیران، ونه بین و حاجی امیر این شهرستان در دوم خرداد ماه امسال به بهره برداری رسیده بود.
دمای هوا در آستارا 14 درجه سانتیگراد و میزان بارش 24 ساعت گذشته در آن 100 میلیمتر است و سرمای زودرس، اهالی را به استفاده از وسایل گرمازا و لباس های زمستانی وادار کرده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!
  • الکلاسیکوی ایران، جنگ سپاهانی های پرسپولیس با رانده شدهای گل محمدی!
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده