Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – سخنگوي رسمي دولت اردن سه شنبه شب ضمن ابراز نگراني أمان از همه پرسي صورت گرفته در اقليم کردستان عراق، تصريح کرد: امنيت، ثبات و تماميت اراضي عراق يکي از ارکان اصلي ثبات و امنيت منطقه است.

به گزارش خبرگزاري رسمي اردن (پترا)، «محمد المؤمني» وزير اطلاع رساني اين کشور در ادامه نيز افزود: اردن با دوستان عراقي خود در جنگ عليه تروريسم ايستاده است و أمان پيروزي عليه گروه هاي تروريستي داعش را پيروزي منطقه و جهان مي داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


المؤمني بارديگر بر حمايت کشورش از دولت مرکزي عراق در برقراري امنيت، ثبات و ايجاد کشوري بر مبناي قانون اساسي و برابري در بين همه گروه هاي اين کشور تاکيد دارد.
وزير اطلاع رساني اردن بر دوري گزيدن از تشديد بحران و حل و فصل اختلاف از طريق گفت و گو از جمله پايبندي به قانون اساسي عراق، حفظ يکپارچگي، اتحاد همه گروه هاي اين کشور در داخل مرزهاي سرزميني کشوري متحد را خواستار شد.
وي همچنين ابراز اميدواري کرد که روند گفت و گو بين اربيل و بغداد براساس قانون اساسي عراق آغاز گردد، اقدامي که دستآوردهاي ملي عراق را حفظ مي کند و از وارد شدن اين کشور به بحران جديد در دوره اي که دولت بغداد توانسته است پيروزي هاي درخشاني را در مبارزه با تروريسم به دست آورد، جلوگيري مي کند.
المؤمني گفت: نبايد دست به اقدامات يکجانبه اي زد که اتحاد و تماميت ارضي عراق را تهديد مي کند و مي تواند دستآوردهاي سياسي را به خطر بيندازد که «حيدر العبادي» نخست وزير براي حفظ منافع کشور، برقراري آشتي ملي و حل چالش هاي پيش رو در اين کشور صورت داده است.
همه پرسي جدايي اقليم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (25 سپتامبر) با وجود مخالفت هاي بين المللي، منطقه اي و دولت مرکزي عراق و مغايرت آشکار با قانون اساسي اين کشور و قوانين بين المللي، در مناطقي از شمال عراق شامل استان هاي اربيل، سليمانيه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقين برگزار شد.
دولت مرکزي عراق در پي برگزاري يک جانبه همه پرسي اقليم کردستان عراق، با ممنوع کردن تمامي پروازهاي بين المللي به اربيل و سليمانيه خواهان تحويل فرودگاهها و معابر مرزي به دولت مرکزي شده است.
**9363*1488*شبس *مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: بهمن بامداد**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • گام عملی برای جهش تولید
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق