Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از پنج سال از شهرستان شدن خوسف می‌گذرد اماکمبود و عدم برخی امکانات در شبکه بهداشت صدای اعتراض پرسنل را درآورد.

به گزارش خبرنگار تسنیم در بیرجند، یکی از مشکلات اصلی در استان خراسان جنوبی وجود جاده‌های نا ایمن و بدون زیرساخت است که هر از گاهی خبر تصادفات تیتر اول رسانه‌های استانی می‌شود جاده‌هایی که جان تعدادی از هم وطنان را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال واگونی یک دستگاه پراید در محور خوسف - بیرجند در محدوده اورژانس خوسف و ماموریت نیروهای اورژانس خوسف در بخش جلگه ماژان، کمبود نیرو در این مرکز نتوانست این حادثه را پوشش دهد که از مرکز استان آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که پس از اطلاع فرماندار بازدید سرزده‌ای از مرکز اورژانس و شبکه بهداشت و درمان خوسف انجام شد.

در حاشیه بازدید یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های زیاد مردم نسبت به نبود زیرساخت‌ها در شهرستان و نداشتن اختیارات برخی دستگاه‌ها، مردم مجبورند بعضی از مشکلات و مسائل خود را از طریق استان پیگیری کنند پس شهرستان شدن چه نفعی برای ما دارد از جمله شبانه‌روزی نبودن و تعطیلی در ایام تعطیلات رسمی تنها داروخانه شهرستان، نبود بخش تزریقات شبانه‌روزی، کمبود امکانات و نیروی متخصص در مرکز بهداشت که برای کوچکترین بیماری و حتی زدن آمپول باید به مرکز استان مراجعه کرد.

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که ثانیه‌ها برای رساندن مصدومان به بیمارستان حیاتی است این سوال پیش می‌آید که تامین نیرو جهت خدمت رسانی به مردم در مواقع ضروری بر عهده چه کسی است؟

اکبری افزود: اگر این حادثه واژگونی پراید برای یکی از مسئولان و یا خانواده آنها پیش آید چه می‌کنند؟ آن لحظه‌ای که خانواده مصدوم سر فرزند و یا همسر را بر زانو گذاشته و هر ثانیه برای او یک ساعت می‌باشد و منتظر رسیدن ماشین اورژانس است چه کسی برای دیر رسیدن آمبولانس پاسخگو است. پس امروز که ما مسئول هستیم نگذاریم کارمان نوش دارو پس از مرگ سهراب شود که در این راستا از مسئولان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر جهت تامین شبکه بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی شهرستان خوسف اقدام کنند.

فرماندار شهرستان خوسف در پی این حادثه بازدیدی سرزده از شبکه بهداشت درمان مرکز شهرستان داشت که در جریان این بازدید پرستاران، نیروهای خدماتی و تکنسین‌های اورژانس خوسف از کمبود نیرو گلایه کردند.

کمبود نیرو در اورژانس خوسف

یکی از تکنسین‌های اورژانس خوسف از کمبود نیرو به شدت گلایه کرد و افزود: شهرستان خوسف بیشترین محدوده جغرافیایی تحت پوشش اورژانس را دارد و مرکز اورژانس این شهرستان با داشتن 4 دستگاه آمبولانس کمبود نیرو دارد.

قاسمی افزود: در صورت تامین نیرو در کوتاهترین زمان می‌توانیم به مصدومان و همشهریان خدمات رسانی کنیم اما روز گذشته بیش از 13 مأموریت در شهرستان داشتیم که بیشتر آن مربوط به بخش جلگه ماژان بود بنابراین راه‌اندازی اورژانس ماژان که وسیع‌ترین بخش استان است از اهمیت خاصی بر خوردار است.

وی اظهار داشت: خاکی بودن محوطه، خیابان‌ها و پیاده‌روهای اطراف اورژانس از مهم‌ترین مشکلات است و با توجه به تجهیزاتی که در داخل آمبولانس‌ها وجود دارد گرد و خاک راندمان کاری دستگاه‌ها را کم می‌کند.

قاسمی افزود: هزینه‌های زیادی برایکالیبره کردن آنها تحمیل می‌شود که آسفالت از اولویت‌های مهم است.

فرماندار خوسف ضمن قدردانی از خدمات شبکه بهداشت درمان و اورژانس شهرستان برای آسفالت شدن محوطه اورژانس و معابر اطراف قول مساعد داد و افزود: با توجه به اینکه قیر برای شهرداری خوسف خریداری شده است به محض تحویل به شهرستان عملیات آسفالت معابر و محوطه اورژانس انجام خواهد شد.

راه‌اندازی اورژانس در ماژان ضروری است

محمد شفیعی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش جلگه ماژان بزرگترین بخش در استان است راه‌اندازی پایگاه اورژانس ضروری است که زمین تحویل شده و با توجه به اینکه روند ساخت آن زمان‌بر خواهد بود می‌توان از ساختمان قدیمی مرکز بهداشت ماژان تا زمان ساخت و تجهیز پایگاه اورژانس استفاده کرد که در این مورد با مسئول فوریت‌های پزشکی استان رایزنی خواهیم کرد.

شفیعی تصریح کرد: عوض کردن اسامی توقعات مردم را بالا می‌برد و این عوض شدن نام‌ها بزرگترین ظلم به شهرستان‌های تازه تاسیس است که تابلوهای اداره‌ها عوض می‌شود اما اختیارات تفویض نمی‌شود و نیرو تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

R41348/P1361/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تکریم از معلم باید به عنوان یک فرهنگ و روش در جامعه نهادینه شود.

وی از معلم به عنوان یک فرد تاثیرگذار و اثربخش در جامعه یاد کرد و گفت: رعایت معلم و اهمیت کار وی را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت نهادها دولت و مجموعه دستگاه‌ها دارد.

وی با اظهار اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور ایران قوی در گرو مدرسه قوی است به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان مازندران اشاره و اضافه کرد: تکریم معلم مختص مدرسه نیست همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

کمالی با بیان اینکه آزمون نهایی همانند کنکور است، درباره آزمون‌های استخدامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی ورت گرفت و ردیف استخدامی‌هایی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال رفع و جبران است گفت: اکنون با چالش و کمبود نیروی انسانی روبرو نیستیم و امسال کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را نداریم.

تراز نیروی انسانی با کلاس ها برابر است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان اینکه تراز نیروی انسانی با کلاس‌های استان برابر است گفت: امسال با مسئله کمبود معلم روبرو نیستیم.

وی از جذب نهایی دو هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر سهمیه مازندران برای جذب نیروهای خدماتی است ه با برگزاری آزمون نسبت به جذب آنان اقدام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به مسئله آموزش را مسئله مهم بیان کرد و گفت: باید تلاش شود تا میانگین نمرات دروس مختلف در استان ارتقا بخشیده شود.

وی با اظهار اینکه فضای مجازی بر کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است گفت: در حال حاضر به سمت رشد کیفیت آموزشی با ارتقای میانگین نمرات در حرکت هستیم و مازندران جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کیفیت آموزشی است و در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار داریم.

کمالی با اظهار اینکه مازندران در زمینه پذیرش در دانشگاه‌ها رتبه دوم را در کشور دارد تصریح کرد: این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است و این مسئله نوعی فرصت تهدید محسوب می‌شود از این رو برای کاهش تهدید به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

وی با عنوان اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان مازندران رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این رقم تا پایان برنامه هفتم باید به ۵۶ درصد افزایش یابد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای افزایش یابد یزان بیکاری کاهش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد طی دو سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان رای تجهیز هنرستان‌های استان از سوی دولت تخصیص داده شده است.

کد خبر 6093400

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • ببینید | جنون صهیونیست‌ها صدای کارگردان آمریکایی را هم درآورد