Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: در یک مقطعی که شهرداری امکانات و پول و درآمدهای کلان داشت شاهد وضعیت آلودگی هوا بودیم که در پاییز و زمستان چقدر حاد می شد و الان آن منابع را در دسترس نداریم و کار ما بسیار سخت تر است .

او در ادامه گفت: بحث آلودگی هوا در پاییز داغ و جدی می شود و همه رسانه ها روی این بحث زوم می کنند، آلودگی هوا و بحث ترافیک زنجیره هایی هستند که به هم ارتباط دارند ، بخشی از اقدامات نیاز به هزینه ندارد یعنی ما یکسری کارهای عمرانی داریم که بگوییم پول نداریم انجام دهیم اما یکسری کارها است که اصلا هزینه چندانی نداشته باشد مثل توسعه خدمات الکترونیکی است که به وسیله آن بتوانیم سفرها را کاهش دهیم و این نیازمند افزایش پهنای باند اینترنت است که قرار است در آینده تفاهم نامه ای بین شهرداری و وزارت ارتباطات بشود و طی آن هم شهرداری و هم وزارت ارتباطات بتوانند در زیرساخت ها در جهت توسعه خدمات الکترونیک در شهر و هوشمندی سازی کمک کنند و باید با برنامه ریزی و بازدهی بالا پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی در ادامه گفت: مورد بعدی توسعه حمل و نقل عمومی است که جزو برنامه های ما است، خرید واگن پول می خواهد، زیرساخت ها را آماده داریم اما 3000 هزار واگن کم داریم ولی حداقل اگر 2000 واگن الان افزایش دهیم به مترو،با همین زیرساخت فعلی می توانیم ظرفیت مسافرگیری را بالا ببریم و زمانی که می گوییم جلوی وسیله شخصی را بگیریم اگر امکانات عمومی نداشته باشیم این تلاش بیهوده ای است و باید این طرف این بخش را ایجاد کنیم و از آن استقبال شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه گفت:اتوبوس های ما یا فرسوده هستند یا در آستانه فرسودگی هستند یعنی ما حدود 8 الی 9 هزار اتوبوس نیاز داریم که در بهترین حالت با این محدودیت ها بتوانیم 2000 هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

علیخانی در ادامه گفت:در بحث موتورسیکلت ها که هم یک نابسامانی وجود دارد، آلودگی که موتورسیکلت ها ایجاد می کنند شاید به مراتب از خودروها بیشتر باشد بنابراین حمایت از برقی شدن موتورها و ورود شرکت های بخش خصوصی که بتوانند با سرمایه گذاری در این بخش و ورود سرمایه گذاری خارجی در این بخش زمینه ها را ایجاد کنند که ما به مرور بتوانیم موتورهایی که آلودگی ایجاد می کنند کاهش دهیم و سمت برقی کردن برویم که این کار در دستور کار است و حمایت از این نوع ورود شرکت های خصوصی و مواردی که شهرداری می تواند در حیطه مسئولیت خودش ورود کند همین موارد است.

علیخانی در پایان در مورد احتمال تغییراتی در بحث طرح ترافیک گفت: ما باید ساعات ارایه خدمات به شهروندان را بازنگری کنیم فرض کنید الان مثلا می گوییم 10 شب مراکز تجاری باید تعطیل شود و شهروندان در ساعات پایانی شب نمی توانند از هیچگونه خدماتی استفاده کنند ، شناور کردن ساعت ها تاثیر مثبتی روی ترافیک دارد، ما معتقدیم که می توانیم بعضی از خدمات را در شهر تهران در نیمه های شب ارایه دهیم، اگر کسی احتیاج به دارو داشته باشد تعداد 20 و 30 داروخانه شبانه روزی در سطح شهر تهران وجود دارد و خیلی از خدمات است که می شود این را ایجاد کرد که آنها این خدمات را در شب ها ارایه دهند و ما به وسیله آن ساعت پیک ترافیک که اول صبح و عصرها اوج آن است ترافیک را در ساعات مختلف تقسیم کنیم ، حتی در شب ها می توانیم 10 الی 20 منطقه را مانند برخی نقاط خاص مثل تجریش را که بحث گردشگری و ایجاد اشتغال و رضایتمندی شهروندان است در شب برای زندگی آماده کنیم، مردم باید در شهر تفریح کنند و این ساعات پایانی شب که آرامشی در شب برقرار است و سروصداها می خوابد و آرام می شود مردم تمایل دارند که مکان هایی باشد که بتوانند استفاده کنند، ضمن اینکه اگر این مکان ها و خدمات ایجاد شود هم اشتغال را می توانیم داشته باشیم و رضایتمندی شهروندان و کاهش ترافیک را داشته باشیم و هم با تقسیم شدن ترافیک شاید خیلی ها بتوانند کارشان را در شب انجام دهند و اوج ترافیک بیرون نروند و این در دستور کار است و در کمیسیون داریم بررسی می کنیم تا بتوانیم راهکارهایی داشته باشیم.

خبرنگار: دارا نثاری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران

تین نیوز

ترافیک تهران گلوگاه هایی دارد که در  صورت رفع شدن می توان به کاهش قابل توجه راه بندان ها امیدوار بود؛ از جمله احدث یک اتوبان با هزینه 5 هزار میلیارد تومان که 3 میدان و دو بزرگراه را به هم متصل می کند.

شهرداری تهران در راستای برطرف کردن مشکل ترافیک ، پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اجرای این پروژه‌ها کاهش محسوس ترافیک را در معابر بزرگراهی  خصوصا در غرب پایتخت شاهد خواهیم بود.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره این پروژه‌ها توضیح داد: بزرگراه یادگار امام(ره) از شمال غرب تهران آغاز و پس از گذر از محله‌هایی نظیر سعادت آباد، شهرک قدس، مرزداران و خیابان آزادی به میدان جی منتهی می‌شود. پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)، آن را به بزرگراه آزادگان وصل می‌کند تا سیر کاملی در غرب پایتخت برای تخلیه بار ترافیکی صورت گیرد و به همین علت در میدان جی، پروژه شاخه بزرگراه یادگار امام(ره) پس از یک دوره توقف عملیات عمرانی، در دوره ششم مدیریت شهری از سر گرفته شده است.

حق‌بین با بیان اینکه پروژه مذکور، میدان جی، میدان فتح، بزرگراه فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید را دربرمی‌گیرد، افزود: هزینه انجام عملیات عمرانی کلان‌پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان است. البته وجود معارضان متعدد تأسیساتی، نهادی و ملکی از دلایل پیچیدگی و توقف پروژه بوده است.

به گفته او، تلاش‌ها برای اتصال بزرگراه یادگار امام به آزادگان از دو جبهه در حال انجام است و بر همین اساس، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در جنوب این پروژه، محدوده بزرگراه آزادگان افتتاح شده و فاز بعدی هم در حال عملیات عمرانی است تا به آزادگان وصل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد پلیس راهور پایتخت، کاهش محسوس ترافیک در غرب تهران بویژه محدوده میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) و تا حدودی بار ترافیکی کنونی بزرگراه شهید چمران و نواب، از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه است.

اتصال میدان جی به میدان فتح با تونل

حق‌بین با تأکید بر این نکته که برای حدفاصل میدان جی تا میدان فتح، تونلی به طول ۳۵۰ متر طراحی شده و در دستور ساخت است، گفت: پروژه اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان از اولویت‌های عمرانی دوره ششم مدیریت شهری است و نظارت‌ها بر استمرار عملیات عمرانی و رفع چالش‌های اجرایی آن ادامه دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برای تکمیل این پروژه، شهرداری تهران با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش توافق‌های مهم و اثرگذاری داشته و بر این اساس، گشایش‌های مهمی برای اجرای عملیات عمرانی در محدوده میدان جی و میدان فتح ایجاد شده است. حق‌بین گفت: پروژه تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی غرب تهران در این دوره مدیریت شهری است و شامل روگذرها و زیرگذرهای متعددی است. به‌عنوان مثال در منطقه میدان فتح یک تقاطع سه سطحی شامل پل، میدان و زیرگذر پیش‌بینی شده و در حال احداث است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تکمیل بزرگراه شهید بروجردی نیز توضیح داد: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر فاز دو آن از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در دست اقدام است. کمربندی جنوب شرق و شرق تهران پس از سال‌ها شکل می‌گیرد

حق‌بین افتتاح فاز نخست آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران را در سال‌جاری یکی دیگر از کلان‌پروژه‌های شهرداری تهران در جنوب شرق تهران عنوان کرد که با کاهش محسوس بار ترافیکی بزرگراه بسیج، به نوعی کمربندی جنوب شرق و شرق تهران را پس از سال‌ها شکل خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • شهر شلوغ پلوغ
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق