Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:07:40 GMT

آخرين خبرها از تيراندازي مرگبار آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۷۴۴۴

آخرين خبرها از تيراندازي مرگبار آمريکا

خبرگزاري آريا-تيراندازي در لاس وگاس آمريکا که مرگبار ترين تيراندازي جمعي در تاريخ اين کشور به حساب مي آيد، دست کم پنجاه و هشت کشته و بيش از پانصد زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، تيراندازي در لاس وگاس آمريکا که مرگبار ترين تيراندازي جمعي در تاريخ آمريکا به حساب مي آيد، دهها کشته و بيش از پانصد زخمي برجاي گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کشته شدن عامل تيراندازي در لاس وگاس پليس هيچ اطلاعي از انگيزه ي فرد مهاجم ندارد. پليس لاس وگاس آمريکا از افزايش شمار تلفات تيراندازي به طرف کنسرت موسيقي در اين شهر به 60 کشته و 515 زخمي خبر داد.
استفان پادوک (Stephen Paddock) شصت و چهار ساله عامل تيراندازي در طبقه 32 هتل روبروي محل برگزاري کنسرت به سوي مردم تيراندازي کرد.
منابع نزديک به کارآگاهان پرونده تيراندازي لاس وگاس اعلام کردند در اتاق محل استقرار مهاجم اين حادثه تعداد 23 قبضه سلاح گرم کشف شده است. از محل زندگي عامل تيراندازي لاس وگاس نوزده قبضه سلاح و مقاديري مواد منفجره کشف شده است. از درون خودروي متعلق به عامل تيراندازي هم مقاديري نيترات آمونيوم کشف شده است.
يکي از علل کثرت قربانيان حادثه کشتار در لاس وگاس آمريکا اين بود که عامل تيراندازي توانسته بود طي چند روز چندين قبضه اسلحه و هزاران گلوله با خود به داخل اتاق هتلي که از آنجا به مردم شليک کرد، انتقال دهد.
گزارشگر سي ان ان درباره اينکه چه چيزي موجب شد پادوک بتواند اين تعداد کثير از مردم را در يک کنسرت موسيقي به قتل برساند گفت
پادوک از اتاق هتلي که در آن اقامت داشت به کل محل برگزاري کنسرت موسيقي اشراف داشت. فاصله او از محل برگزاري کنسرت چهارصد يارد (حدود 366 متر) بود اما چيزي که به وي کمک کرد بتواند اين تعداد از مردم را به قتل برساند اين بود که ازدحام جمعيت در محل برگزاري کنسرت بسيار زياد بود و او بدون هيچ گونه نشانه گيري دقيق و به صورت رگبار مي توانست به طرف جمعيت شليک کند. نکته ديگر اين بود که براي خروج شرکت کنندگان در کنسرت خروجي هايي وجود داشت اما به گفته بسياري از شاهدان، مردم براي فرار از تيراندازي به طرف بلواري که در نزديکي هتل واقع بود مي گريختند -- زيرا بسياري از آنها از همين بلوار خود را به کنسرت رسانده بودند -- و در واقع خود را به عامل تيراندازي نزديکتر مي کردند. نکته ديگر اين بود که بسياري از مردم از آنجا که نمي دانستند تيراندازي از کجا انجام مي گيرد، صرفا در وسط محل تيراندازي مانده بودند تا به زخمي ها کمک کنند و اين مسئله موجب شد آنها در معرض تيراندازي قرار بگيرند.
پادوک کاملا خود را براي اين حمله آماده کرده بود. مقامات آمريکايي مي گويند زماني که نيروهاي امنيتي سرانجام وارد اتاق او شدند، او خودکشي کرده بود. مقامات آمريکايي مي گويند او هزاران گلوله از خانه اش به اتاق هتل انتقال داده بود. همچنين گفته مي شود او در خانه اش چندين قبضه اسلحه داشت که چندين قبضه از آنها را طي چند روز با حدود 10 چمدان به اتاق هتل انتقال داده بود. او همچنين چکشي داشت که با آن شيشه پنجره را شکسته بود. در داخل خودرو او نيترات آمونيوم نيز کشف شده است که شايد قصد داشته است با آن بمب بسازد. همه اينها نشان مي دهد که پادوک خود را از قبل کاملا براي اين کشتار آماده کرده بود.
ژوزف لومباردو JOSEPH LOMBARDO کلانتر ناحيه کلارک کانتيCLARK COUNTY در شهر لاس وگاس از توابع ايالت نوادا در کنفرانس خبري اعلام کرد: ما به دنبال به نتيجه رساندن دو موضوع بوده ايم.يکي پايان عمليات در محل تيراندازي بوده است.ما بر روي سه مکان در محل تيراندازي کار کرده ايم.در حال حاضر تعداد اين اماکن به چهار محل رسيده است.ما يک ساختمان سي و دو طبقه داشته ايم.ما همچنين هم به خانه اي در شمال نوادا حمله و آنجا را بازرسي کرده ايم.در کنفرانس خبري پيشين من قادر نبودم که بگويم که از خانه اي که بازرسي کرديم چه به دست آورده ايم.ما هجده سلاح در آنجا کشف کرده ايم.ما مقاديري مواد منفجره و چندين هزار فشنگ کشف کرده ايم.ما همچنين تجهيزات الکترونيکي کشف کرده ايم که در حال بررسي آنها هستيم.در حال حاضر بر اساس آخرين آمار در اين تيراندازي پانصد و بيست و هفت نفر زخمي شده اند و پنجاه و نه نفر کشته شده اند.
کارولين گودمن CAROLYN GOODMAN شهردار لاس وگاس هم گفت: اوضاع بسيار دشواري است.در حالي که خورشيد در لاس وگاس مي درخشد، امروز روزي تاريک و سياه است.من مطمئنم که اول اکتبر دو هزار و هفده يکي از تاريکترين روزها در اينجا بوده است.اميدوارم که اين موضوع بار ديگر روي ندهد.
پليس آمريکا تيراندازي در لاس وگاس را مرگبارترين تيراندازي دسته جمعي در تاريخ اين کشور توصيف کرد.
پليس لاس وگاس اعلام کرد بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد فرد مهاجم اسلحه مورد استفاده در حادثه لاس وگاس را بصورت قانوني خريده است. اين در حالي است که تصاوير مربوط به اين تيراندازي نشان مي دهد اسلحه فرد مهاجم از نوع خودکار بوده است.
پليس لاس و گاس اعلام کرد يافته هاي ما نشان مي دهد فرد مهاجم با استفاده از ابزاري مانند چکش شيشه هاي هتل محل وقوع حادثه را شکسته است.
رئيس جمهور آمريکا در پيامي به مردم اين کشور ، حادثه تيراندازي در کنسرت موسيقي در لاس وگاس را محکوم و با خانواده هاي قر بانيان اين حادثه ابراز همدردي کرد.
رئيس جمهور آمريکا تيراندازي در لاس وگاس را « فاجعه اي وحشتناک » دانست.
دونالد ترامپ در کنفرانس خبري درباره تيراندازي در شهر لاس وگاس گفت: آنچه در لاس وگاس روي داد يک اقدام کاملا شرورانه بود.از اداره ي پليس لاس وگاس و همه کساني که در نخستين دقايق پس از اين حادثه واکنش نشان دادند قدرداني مي کنم. اقدام آنان شجاعانه بود و جان بسياري از افراد را نجات داد.آنها با سرعتي معجزه آسا واکنش دادند و از افزايش شمار جان باختگان جلوگيري کردند(!).
وي افزود يافتن فردي مسلح با اين سرعت، پس از شليک نخستين گلوله ها، بسيار جاي قدرداني دارد.چنين واکنشي نشان دهنده ميزان حرفه اي بودن آنهاست.(ادعاي ترامپ در حالي است که عامل حادثه پس از تيراندازي گسترده و پيش از رسيدن پليس، خودکشي کرده بود).
ترامپ پس از تيراندازي لاس وگاس دستور داد، پرچم هاي آمريکا به حالت نيمه افراشته درآيند.
نانسي پلوسي رئيس اقليت دمکرات در مجلس نمايندگان آمريکا در واکنش به تيراندازي لاس وگاس در نامه اي به پل رايان رئيس اين مجلس از وي خواست فوري کميته اي درباره خشونت ناشي از حمل سلاح تشکيل دهد.
پلوسي در اين نامه تشکيل فوري کميته منتخب براي بررسي خشونت سلاح در آمريکا و تصويب قانون بررسي سوابق افراد براي دريافت سلاح موسوم به قانون کينگ - تامپسون را خواستار شد.
دو مقام بلندپايه آمريکا گفتند در حال حاضر هيچ مدرکي وجود ندارد که نشان دهد عامل تيراندازي لاس وگاس با يک گروه تروريستي بين المللي در ارتباط بوده باشد.
از سوي ديگر، يک مقام بلندپايه آمريکا تاکيد کرد، سازمان هاي امنيتي اين کشور در حال بررسي اعلاميه داعش در برعهده گرفتن مسئوليت حمله لاس وگاس هستند.
جان کري در ادامه به تيراندازي هاي جمعي مشهور ديگر در آمريکا از جمله اورلاندو، چارلستون، دانشکده فني ويرجينيا،سن برناردينو و غيره اشاره کرد و گفت: متاسفانه اين تيراندازي ها همچنان ادامه دارند.اين تيراندازي ها يک هنجار و رويدادي عادي نيستند و ما به عنوان آمريکايي ها بايد با اين حقيقت را بپذيريم که در اينجا در آمريکا اين تيراندازي ها آنچنان تکرار مي شوند که تصورش براي دنياي مدرن امروزي ممکن نيست. اين درحالي است که بحث هاي سياسي ما درباره اين موضوع، بيشتر دچار اختلاف شده است. ما بايد عملکرد بهتري داشته باشيم که نه در حرف بلکه در عمل باشد.
وزير امور خارجه دولت اوباما در واکنش به تيراندازي مرگبار در لاس وگاس آمريکا، اقدام براي پايان دادن به اين تيراندازي ها در آمريکا را خواستار شد.جان کري در پيامي که در صفحه توئيتر وي منتشر شد اعلام کرد همه بايد از خود بپرسيم که چرا از وقوع يک کلمباين ديگر جلوگيري نکرديم ؟ چرا از وقوع سندي هوک جلوگيري نکرديم؟
فرماندار نواداي آمريکا در واکنش به تيراندازي مرگبار در لاس وگاس گفت: ما عصباني، عزادار و سردرگم هستيم، مردم دارند آسيب مي بينند.
شهردار سانفرانسيسکو در پي حادثه تيراندازي لاس وگاس خواستار استفاده از خرد جمعي در قوانين حمل سلاح شد.
اد لي افزود، در خلال وقوع اينگونه حوادث ما صرفا با قربانيان همدردي مي کنيم اما بايد از خودمان بپرسيم چرا اينگونه وقايع وحشتناک همچنان ادامه دارد؟
شهردار سانفرانسيسکو با بيان اينکه نمي توان شاهد ادامه بازي سياست با جان شهروندان آمريکايي بود بر نقش خرد جمعي در قوانين حمل سلاح در اين کشور تاکيد کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد

کنسرت‌های موسیقی که تاریخ برگزاری آنها با نمایشگاه ایران اکسپو همزمان و محل برگزاری آنها در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و هتل اسپیناس پالاس باشد، لغو شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امسال ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برگزاری این رویداد، برخی از کنسرت‌های موسیقی در تهران را به تعطیلی کشانده است.

نمایشگاه ایران اکسپو از 8 تا 12 اردیبهشت برگزار می‌شود و به همین دلیل کنسرت‌هایی که قرار بوده از 6 تا 12 اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و هتل اسپیناس پالاس برگزار شوند، به زمان دیگری موکول شده‌اند.

شاید مهمترین علت برای این تصمیم‌گیری، ترافیک سنگین در بازه زمانی بازدید از نمایشگاهِ ایران اکسپو است. از آنجایی که سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و محل دائمیِ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در یک مجموعه قرار دارد، این بار ترافیکی موجب اختلال‌های بسیاری خواهد شد. همچنین هتل اسپیناس پالاس هم در مسیرِ نمایشگاه بین‌المللی قرار دارد و از سوی دیگر شاید این هتل محلِ اقامت مهمانان خارجی باشد؛ از این رو کنسرت‌های سالنِ رویال هال اسپیناس پالاس هم که همزمان با نمایشگاه اکسپو باشند، لغو و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مخاطبان کنسرت‌های پاپ در ایران به خوبی می‌دانند که در زمان برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ورودی‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران و خیابان‌های اطرافِ هتل اسپیناس پالاس، به شدت شلوغ و پر از ترافیک می‌شود.


کنسرت گرشا رضایی قرار بود 12 اردیبهشت برگزار شود که این اجرا لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.


کنسرت فرزاد فرزین هم که قرار بود 7 اردیبهشت برگزار شود، به دلیل برگزاری اکسپو به تاریخ دیگری موکول شده است.
برگزاری کنندگان این کنسرت، 21 اردیبهشت را به عنوان تاریخ جایگزین اعلام کرده‌اند.


کنسرت معین زندی قرار بود به تاریخ 10 اردیبهشت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود.
بلیت‌فروشی این کنسرت در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.


نکته جالب اینکه بلیت فروشی کنسرت ناصر زینلی هنوز متوقف نشده است.
تاریخ این اجرا چهارشنبه 12 اردیبهشت و محل برگزاری آن در هتل اسپیناس پالاس اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!