Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:26:58 GMT

اظهارات مهدی چمران درباره انتخابات شورایاری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۰۳۳۹

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای برگزاری انتخابات شورایاری ها نیاز به همکاری وزارت کشور و شهرداری است و در این زمینه محدویتی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران با اشاره به اینکه تا به حال لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارسال نشده است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیازی به مصوبه مجلس نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران، هماهنگی‌های با وزارت کشور انجام و نهایتاً انتخابات برگزار شده است.

چمران ادامه داد: در دولت یازدهم وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها طرحی را در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها به تصویب رسانند که همین طرح می‌تواند مبنای برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: انتخابات شورایاری‌ها یک انتخاب محلی و غیرسیاسی است و هر شهری می‌تواند این انتخابات را با هماهنگی فرمانداری برگزار کند.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: تاکنون، در برگزاری این انتخابات، دولت ورود مستقیمی نداشته است، چون تکلیف قانونی وجود ندارد، لذا عدم ورود به این مسأله، تخلفی برای وزارت کشور محسوب نمی‌شود. وزارت کشور تنها بستر و زمینه‌های لازمی را که توسط شورا درخواست شده است را فراهم می‌کند.

قطعاً برای دوره پنجم باید لایحه‌ای توسط دولت و یا خود شورای عالی استان‌ها که این ظرفیت را دارد به مجلس داده شود تا موضوع تعیین تکلیف شود. امیدواریم تا در دستور کار شورای عالی استان‌ها قرار بگیرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات در واکنش به مصاحبه مهدی نصیری مدیر مسئول اسبق روزنامه کیهان با بی بی سی درباره اصلاح طلبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

از "شاهزاده" تا "تاجزاده"، فاصله‌ای به وسعت و عظمت مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر وجود دارد.

ولو آنکه تحقق اهداف بلند انسانی و آرمانی آن انقلاب، دستخوش دست‌اندازی "نااهلان" و "نامحرمان" قرار گرفته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901226

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده