Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز به نقل از یک بانکدار ارشد ایرانی گزارش داد : شمار بانک ها در ایران باید ظرف شش سال آینده دست کم نصف شود وبرای مدرن کردن صنعت بانکداری ایران که با چالش وام های سمی دست و پنجه نرم می کنند، تعطیلی و ادغام بانک ها مسئله ای لازم می باشد.

به گزارش روزچهارشنبه رویترز، 'پرویز عقیلی' مدیر بانک خاورمیانه درکنفرانسی در زوریخ افزود: سازماندهی مجدد کامل ترازنامه 700 میلیارد دلاری بخش بانکداری ایران بین 180 تا 200 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما استطاعت این هزینه مالی را نداریم.
رویترز ادامه داد: به جای این، این بانکدار سابق بانک چند ملیتی اچ اس بی سی انگلیس حامی برنامه چند گامی برای قرار دادن صنعت بانکداری ایران در مسیر استانداردهای جهانی طرح جدید ' بازل 3' است.
وی عنوان کرد که مدیریت بانک ها سه سال فرصت دارند تا ترازنامه خود را بهبود دهند. پس از آن بانک هایی که دارایی های تجاری شان همچنان کمتر از شش درصد دارایی های همراه با ریسک باشد، به طور کامل تعطیل می شوند.برعکس بانک هایی که سهم شان بین شش تا 10 درصد باشد می توانند ادغام شوند و به دنبال سرمایه برای بقاء باشند.
عقیلی درمجمع اروپا- ایران با هدف ارتقاء روابط اقتصادی نزدیک تر میان دو طرف خاطرنشان کرد: طی یک دوره زمانی شش ساله، دست کم از 35 بانک بین13 تا نیمی از انها در جایگاه بقاء قرار می گیرند. چه ما دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم، دولت باید طوفانی عمل کند و برخی از این بانک ها را تعطیل کند. این بانک ها در واقع در شکل و جایگاه قابل قبولی نیستند.
این خبرگزاری نوشت: دردوران تحریم ها علیه ایران، بانک های ایرانی با چالش هایی مواجه بودند. تقویت جایگاه بانک های ایران که همچنان با چالش بدست آوردن سرمایه بین المللی درگیر است، مسئله ای سرنوشت ساز و مهمی است.
'یون فردزگارد سورنسن'ازآژانس اعتبار صادرات EKF دانمارک که به شرکت های دانمارکی برای تجارت با ایران کمک می کند،گفت:یک صنعت با ساختار و سازماندهی بازسازی شده که از سقوط آشفته بانکی جلوگیری کند برای تضمین اینکه شرکای بین المللی اعتمادشان را نسبت به این صنعت از دست ندهند، امری ضروری و حیاتی است.
چهارمین نشست مجمع ایران و اروپا از روز گذشته (سه شنبه) در دولدر گراند هتل زوریخ آغاز شده است .
اروپام**9234**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!