Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:01:46 GMT

عدم توجه جدی به پسماند شهر یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۲۴۴۵

عدم توجه جدی به پسماند شهر یاسوج

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد کاظم نظری در نشست بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص وضعیت سایت دفع پسماند دوپشته دشتروم یاسوج با حضور جمعی از مردم روستاهای دشتروم گفت : ساماندهی وضعیت دفع زباله در مرکز استان از سالهای قبل بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فارغ از درست یا غلط بودن مکان یابی اولیه سایت و با توجه به انباشت زباله در دوپشته دشتروم، شاید بتوان گفت برای هزاران سال این مکان به زباله آلوده شده و چاره ای جز ساماندهی و مدیریت صحیح این فضا نداشته باشیم .

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساماندهی پروژه دفع زباله یاسوج اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف تا کنون از آن اعتبار به خوبی استفاده نشده است .

نظری تصریح کرد: بحث پسماند شهر یاسوج و سایت دوپشته دشتروم مبحث تازه و جدیدی نیست که کسی از آن خبر نداشته باشد و باوجود جلسات متعدد و مصوبات مختلفی که در این زمینه وجود دارد هنوز راه به جایی نبرده است و مغفول مانده است.

وی راه اندازی کارخانه کمپوست را تنها راه برون رفت از این وضعیت عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر تغییر وضعیت دفع زباله به روش مدرن و صنعتی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی از دیگر مزایای آن خواهد بود .

رئیس کارگروه پسماند شهرستان بویراحمد از شهرداری یاسوج خواست تا هرچه سریعتر نسبت به درج آگهی و تحویل زمین به سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه کمپوست اقدام کند .

نظری اضافه کرد: با توجه به همکاری خوب و مشارکت مردم منطقه دشتروم برای احداث سایت و کارخانه دفع زباله، همچنین جبران خسارات احتمالی به مردم آن منطقه، تلاش می شود تمام نیروهای کار مورد نیاز کارخانه از مردم و جوانان جویای کار در منطقه ی دشتروم بکارگیری شوند .

مکان یابی و محل سایت دفع زباله دشتروم در سال ۱۳۷۲ صورت گرفته که تاکنون بصورت سنتی حجم زیادی از زباله های شهرستان بویراحمد در این مکان جمع آوری و دفع شده است . سایت دوپشته دشتروم تنها مرکز دفع زباله در شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران می باشد که مشکلات زیادی را برای محیط زیست، مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید