Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوازهای تأسیس صنعتی صادر شده در چهار ماهه امسال از لحاظ تعدادی 8.9 درصد و از لحاظ اشتغال 6.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 رشد داشت. رشد 31.5 درصدی تعداد پروانه‌های اکتشاف در 4 ماهه 96 نیز قابل توجه بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از شاتا، بر اساس گزارش دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه ابتدای امسال پنج هزار و 366 جواز تاسیس صنعتی صادر شد که با توجه به صدور چهار هزار و 929 جواز در مدت مشابه سال 95، تعداد جواز تأسیس صنعتی در چهار ماهه امسال رشد 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصدی داشت.
رشد 6.3 درصدی اشتغال جواز تأسیس در 4 ماهه96
همچنین اشتغال جوازهای تأسیس صادره در 4 ماهه اول 96 حدود 120 هزار و 728 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.3 درصد رشد داشت.
میزان اشتغال جوازهای تأسیس صادره در چهار ماهه اول سال 95 حدود 113 هزار و 569 نفر بود.
رشد 31.5 درصدی تعداد پروانه‌های اکتشاف در 4 ماهه 96
از سوی دیگر در بخش معدن نیز تعداد پروانه‌های اکتشاف صادر شده در چهار ماهه اول امسال با رشد 31.5 درصدی روبه رو بود.
در چهار ماهه اول امسال 284 پروانه اکتشاف صادر شد و در چهار ماهه سال گذشته 216 پروانه اکتشاف صادر شده بود.
رشد 4.8 درصدی مجوزهای صنفی صادره در چهار ماهه 96
در بخش مجوزهای صنفی صادر شده نیز در چهار ماهه ابتدای امسال رشد 4.8 درصدی داشتیم. در این بخش در چهار ماهه ابتدای امسال برای 85 هزار و 894 واحد صنفی مجوز صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 81 هزار و 955 فقره بود.
رشد 22.6 درصدی صدور مجوز نمایندگی های خارجی در چهار ماهه 96
همچنین در چهار ماهه اول امسال 152 مجوز نمایندگی های خارجی صادر شد که با توجه به صدور 124 مجوز صادر شده در مدت مشابه سال 95، رشد 22.6 درصدی داشت.
صدور کارت بازرگانی نیز در چهار ماهه اول امسال با 7.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 95 مواجه بود.
در چهار ماهه اول امسال دو هزار و 531 کارت بازرگانی صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و 354 فقره بود.
رشد 8.3 درصدی تعداد و 6.8 درصدی ارزش معافیت‌های گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه 96
از سوی دیگر تعداد معافیت های گمرکی ماشین آلات و ماشین آلات مستعمل نیز در چهار ماهه ابتدای 96 به ترتیب رشدهای مثبت 8.3 درصدی و 43.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 95 داشت.
تعداد معافیتهای گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه امسال یک هزار و 617 فقره و در چهار ماهه سال گذشته هزار و 493 فقره بود.
همچنین تعداد معافیتهای گمرکی ماشین آلات مستعمل در چهار ماهه اول امسال 202 فقره بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 141 فقره شده بود.
از سوی دیگر ارزش معافیت های گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه اول 96 حدود یک هزار و 454 میلیون دلار بود که با توجه به حدود هزار و 361 میلیون دلار معافیت گمرکی ماشین آلات در مدت مشابه سال گذشته، رشدی 6.8 درصدی داشت.
ارزش معافیتهای گمرکی ماشین آلات مستعمل نیز در چهار ماهه اول 96 رشدی 2.9 درصدی داشت. ارزش معافیتهای گمرکی ماشین آلات مستعمل در چهار ماهه اول 96 بیش از 72 میلیون دلار و در چهار ماهه اول 95 بیش از 70 میلیون دلار بود. افزایش 5.9 درصدی تعداد و 3.2 درصدی سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده

در چهارماهه ابتدای امسال، هزار و 658 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 5.9 درصدی درتعداد و 3.2 درصدی در سرمایه و هم چنین افزایش 13.4 درصدی در اشتغال را نشان می دهد.
بر اساس گزارش دفتر آمار و فراوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد پروانه بهره برداری صادرشده در چهار ماهه اول امسال، هزار و 658 فقره با سرمایه گذاری به میزان حدود 99 هزار و 60 میلیارد ریال بود که این رقم برای 27 هزار و 676 نفر شغل ایجاد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعدادی 5.9 درصد و از لحاظ سرمایه مجوز 3.2 درصد رشد داشت.
همچنین میزان اشتغال به وجود آمده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال 95 به میزان 13.4 درصد افزایش پیدا کرد.
که در چهار ماهه ابتدای سال 95 هزار و 566 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 95 هزار و 975 میلیارد ریال و اشتغالزایی 24 هزار و 400 نفر صادر شده بود.
بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان‌های کشور مربوط به استان تهران با 157 فقره بود.این تعداد پروانه بهره برداری با سرمایه پنج هزار و 400 میلیارد ریال زمینه اشتغال برای دو هزار و 253 نفر اشتغال به وجود آورد.
همچنین کمترین تعداد پروانه بهره برداری با 7 فقره مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد بود.
از سوی دیگر بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه‌های بهره برداری صادره را استان خراسان رضوی به میزان حدود 15 هزار و 610 میلیارد ریال با سهم 16 درصدی به خود اختصاص داد و بالاترین اشتغال ایجاد شده مربوط به استان اصفهان با سه هزار و 171 نفر بود.
در این استان 151 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه مجوزی نزدیک به پنج هزار و 320 میلیارد ریال صادر شد.
تعداد پروانه های بهره برداری صادرشده در خراسان رضوی 65 فقره بود که برای هزار و 792 نفر اشتغال زایی ایجاد کرد.
متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد در این دوره 60 میلیارد ریال بود.
پروانه‌های بهره‌برداری صادره در چهار ماهه اول امسال، شامل 910 فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با سرمایه مجوز حدود 62 هزار و 958 میلیارد ریال و 748 فقره پروانه بهره‌برداری توسعه ای با سرمایه گذاری حدود 36 میلیارد و 102 میلیارد ریال بود.
همچنین میزان اشتغال مجوز پروانه های بهره برداری توسعه ای ده هزار و 922 نفر و اشتغال زایی پروانه های ایجادی 16 هزار و 754 نفر بود.
پروانه بهره برداری توسعه ای شامل پروانه های بهره برداری صادره برای توسعه واحد های فعال است که از لحاظ تعدادی در چهار ماه اول 96 نسبت به مدت مشابه سال 95 به میزان 20.1 درصد رشد داشت.
همچنین پروانه بهره برداری توسعه ای در چهار ماهه 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه و اشتغال به ترتیب به میزان 58.3 درصد و 66 درصد با رشد مواجه بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود