Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به مناسبت هفته‌ ملی کودک و همزمانی آن با روزهای محرم، اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری می‌توانند دل‌ سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) خود را به راهیان کربلا تقدیم کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضا قمرزاده این حرکت فرهنگی را خوانش کودکانه‌ «کربلا» دانست و آن را خوانشی تازه، زیبا و شگفت‌انگیز خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: با هدف تعمیق آموزه‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان، پرورش شور و شعور حسینی در ایام محرم و صفر در مراکز فرهنگی ‌هنری کانون و مشارکت و نقش‌آفرینی اعضا با دست ‌سازه‌ها و دل نوشته‌های خود که قرار است به راهیان کربلا تقدیم شود؛ هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، اعضای کانون سراسر کشور می‌توانند به خلق آثاری با موضوع عاشورا دست بزنند.
به گفته‌ قمرزاده کمیته‌ای متشکل از کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده و برنا‌مه‌ریزی مناسبی برای برگزاری برنامه دل ‌سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) صورت گرفته است بر این اساس مخاطبان می‌توانند آثار فرهنگی، هنری و ادبی خود را به مربیان مراکز تحویل دهند.
وی اظهار داشت: گردآوری دست‌ سازه‌ها در دفتر استان تا تاریخ 30 مهر 1396 انجام می‌شود و دست‌سازه‌ها از استان مبدا تا پنجم آبان 1396 به استان خوزستان خواهد رسید.
قمرزاده درباره‌ شیوه‌ خلق این آثار گفت: با بهره‌گیری از روش‌ها و فعالیت‌های مرسوم در کانون، آثار و دست‌سازه‌های اعضا با دو شاخص کاربردی بودن و سبک بودن با استفاده از پارچه، فوتر، نمد، مهره و نگین برای ساخت انواع صنایع دستی تزیینی و محلی استان‌ها، دستمال و کیف‌های دستی برای اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان تهیه می‌شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری به‌ کارگیری وسایل و ابزار رایج در مراکز را مهم خواند و ادامه داد: مربیان کانون باید توجه داشته باشند که از بسته‌بندی مناسب، کم حجم، قابل مشاهده و سبک استفاده شود، تکنیک‌های به کار رفته، با دو جنسیت دختر و پسر از نظر شکل و رنگ و گروه سنی 6 تا 18 سال تناسب داشته باشدو ضمن آنکه هر عضو دل‌نوشته، آرزو، پیام، نقاشی و کارت پستال خود را برای راهیان کوی حسینی روی کاغذ بنویسد.

** برگزاری 6 نشست‌ تخصصی در هفته ملی کودک
در روزهای برگزاری هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر حضور در بخش نمایشگاهی، 6 نشست تخصصی را میزبانی می‌کند.
علاقه‌مندان همه روزه می‌توانند از ساعت 10 تا 12 مهمان این نشست‌ها در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری باشند.
در نخستین روز از هفته ملی کودک - 15 مهر - نشست «فرزند پروری خردمندانه» با سخنرانی غلامعلی افروز و محمد علی شامانی برگزار می‌شود.
عنوان نشست‌های 16 و 17 مهر به ترتیب «لزوم آشنایی کودکان با ارزش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی» و «کودک سالم، جامعه سالم» با سخنرانی فرهاد نظری و اسماعیل عالی ‌زاده است.
«جایگاه فناوری‌های نوین در رشد و تربیت کودکان» عنوان نشست دیگری با سخنرانی محمدحسین نخ‌چی، استاد دانشگاه است که 18 مهر میزبان علاقه‌مندان است.
همچنین چهارشنبه 19 مهر محمدعلی شامانی، اعظم ترابی و صدیقه اطهری سخنرانان نشست «اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از محصولات فرهنگی ایرانی» هستند.
آخرین نشست تخصصی این روزها پنج‌شنبه 20 مهر برگزار می‌شود. عبدالعظیم کریمی در این روز با مخاطبان درباره‌ «مفهوم کودکی در عصر حاضر، سیر تاریخی تغییر فرهنگی ایران» سخن می‌گوید.
علاوه بر این، پیشتر نیز دو نشست با عنوان‌های «آموزه‌های عاشورایی» و «کودک و قهرمانان دینی» از همین مجموعه نشست‌ها برگزار شده است.

** مشارکت 40 نهاد، سازمان و تشکل‌های مردم نهاد در نمایشگاه هفته‌ ملی کودک
نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد همزمان با هفته‌ ملی کودک از 15 تا 21 مهر در سالن‌های نمایشگاهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ کودک همه روزه از ساعت 9 تا 18 می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
سالن 2 هزار متری قرار است میزبان بخش‌های مختلف کانون با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی باشد، اما در سالن 3 هزار متری علاوه بر موسسه‌های دولتی، تشکل‌های مختلف نیز حضور خواهند داشت تا به ارائه آخرین دستاوردها و برنامه‌های خود در حوزه‌ کودک و نوجوان بپردازند.
حضور چند ناشر حوزه‌ کودک، نشریات کودک و ارائه برنامه‌های حوزه کودک از سوی سازمان‌ها در این نمایشگاه فرصتی را برای خانواده‌ها، معلمان و مربیان فراهم خواهد آورد تا بتوانند در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی زمینه‌های موجود را شناسایی و از آن‌ها بهره ببرند.
علاقه‌مندان برای آشنایی با فعالیت‌های این نهادها همه روزه می‌توانند به نشانی خیابان فاطمی، خیابان حجاب، ‌مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند.
فراهنگ ** 1883 ** دریافت: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان