Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم درس تربیت‌بدنی در کنار تمام وظایف خود نیز ارمغان‌آور شادابی، نشاط و سلامت در مدرسه است که نباید از آن فراموش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش، افزود: هسته اصلی استراتژی‌ها و فعالیت‌های ما، درس تربیت‌بدنی است و فوق‌ برنامه در بحث تربیت‌بدنی، مکمل برنامه است، نه مزاحم برنامه‌ها که ما باید این موضوع را به درستی تفسیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید بدنبال افزایش سهم تربیت‌بدنی در نظام تعلیم و تربیت باشیم تا بتوانیم نسلی سالم داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مشارکت محوری، اخلاق‌مداری، برنامه‌محوری، کیفیت‌بخشی، مدرسه ‌محوری، تعمیم و همگانی کردن و علمی و تخصصی کردن برنامه‌ها را سیاست‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت خواند، گفت: کلیه سیاست‌ها، استراتژی‌ها و فعالیت‌های معاونت برگرفته از سند تحول بنیادین، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکردهای وزیر آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای نخواهیم داشت مگر اینکه ابتدا ورزش تربیتی شکل گیرد. ضمن اینکه معلم درس تربیت‌بدنی در کنار تمام وظایف خود نیز ارمغان‌آور شادابی، نشاط و سلامت در مدرسه است که نباید از آن فراموش کرد.

حمیدی به نقش روسای ادارات تربیت‌بدنی در ایجاد ارتباط نزدیک میان صف و ستاد اشاره کرد و گفت: باید نیازهای ورزش دانش‌آموزی به حوزه ستادی به نحو احسنت انتقال پیدا کرده و مسئولان در معاونت تربیت‌بدنی در پی حل مسائل و مشکلات باشند و در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان به وسیله تجهیز وسایل ورزشی مدارس، توانمندسازی نیروی انسانی و کیفیت بخشی به درس تربیت‌بدنی کوشش نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین وظیفه‌ای که در کنار ساماندهی و نظارت وجود دارد این است که روسای ادارات تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی بازخوردهای مدرسه‌ای را به ستاد برسانید و بازخوردهای ستادی را نیز دوباره به مدرسه انتقال دهید و در این صورت است که در حرفه خود سربلند خواهید شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه احترام‌آمیز به تربیت‌بدنی به عملکرد ما بستگی دارد، تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم تا اولیاء دانش‌آموزان نیز پا به پای مسئولان ذیربط در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و همچنین توجه به ارتقای مسئله آمادگی و سلامت جسمانی نیز در میان خانواده‌ها افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد