Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از برنامه های استعمارگران برای نفوذ نظامی و امنیتی به کشورها، بحث فروش سلاح های تجاری به کشورهای جهان سوم است..

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهید ستاری، در طول تاریخ کشورهای سلطه گر در جهان برای استعمار کشورهای جهان سوم برنامه های از قبل طراحی شده و منظم داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در کشور ما نیز سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز ارتش از کشورهای گوناگون به‌ویژه بلوک غرب و آمریکا تأمین می‌شد و تحقیقات دفاعی به‌معنای واقعی جایگاهی نداشت.

پس از پیروزی انقلاب، نیروهای مسلح کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران که از سویی درگیر مسائل رخ داده در کشور بودند و از پشتیبانی‌های آمادی و فنی کشورهای سازنده تجهیزات موجود نیز محروم شده بودند، با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز ارتش صدام مواجه شدند.

نفوذ امنیتی و نظامی چیست؟

برای آشنایی بیشتر با نقشه های رژیم سلطه و آمادگی برای مقابله با این برنامه ها باید تئوری های «نفوذ نظامی» را تحلیل و بررسی کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال های دور تاکید بسیاری بر هوشیاری در برابر «نفوذ» دشمنان ایران اسلامی داشته اند.

از دیدگاه آیت الله العظمی خامنه ای، دشمنان نظام اسلامی میلیاردها دلار هزینه می کنند تا در کشور ما اقدام به نفوذ نمایند. این اقدام نه فقط در عرصه و زمینه ای خاص بلکه در عرصه های متعدد صورت می پذیرد. آنها در هر عرصه اهداف مشخص خود را دارند. مقام معظم رهبری در تعدادی از بیانات شان، انواع نفوذ را به چند گونه تقسیم می کنند که عبارتند از: 1- نفوذ موردی «فردی» 2- نفوذ اقتصادی 3- نفوذ امنیتی و نظامی 4- نفوذ سایبری 5- نفوذ سیاسی6- نفوذ فکری و فرهنگی 7- نفوذ جریانی

در این گزارش بحث ما بر روی نوع سوم نفوذ یعنی نفوذ نظامی و امنیتی از منظر رهبری معظم انقلاب اسلامی است. در این حوزه ، نفوذ بیشتر جنبه سخت افزاری دارد و در این عرصه نهادهای نظامی و انتظامی کشور (نیروهای مسلح) باید هوشیار باشند. دشمن سعی می کند از طرق مختلف از توانایی های نظامی کشور و نیز ضعف های آن کسب اطلاعات نماید تا در زمان لازم امنیت کشور را مورد خطر قرار دهد.

نفوذ سلطه گران با فروش سلاح های تجاری به کشورهای جهان سوم

در این باره با «حمیدیان» از همرزمان و دوستان شهید ستاری درباره وابستگی نیروهای نظامی ایران در طول دوران پیش از انقلاب اسلامی نکاتی را مطرح کرده است.

حمیدیان با تشریح اوضاع نظامی آن روز و تاکتیک های کشورهای استعمار گر اوضاع را اینگونه تحلیل می کند و می گوید: "ما دو نوع سلاح داریم. یک نوع سلاح های تاکتیکی است و دیگری سلاح های تجاری. معمولا سلاح هایی که کشورهای بلوک غرب به کشورهای دیگر مخصوصا جهان سومی می فروشند از نوع سلاح های تجاری است. بر اساس این نوع فروش وابستگی به آن کشور پدید خواهد آمد. فرض کنید همین توپ های اسکای گارد. به نام یک جویستیک داخل رادار است. این اگر خراب می شد این را کلا با جعبه اش می فرستادند به ایتالیا تا درست کنند و بعد برای شما یکی تازه می فرستادند. ما خودمان رفتیم تو یکی از جزایر همین سیستم جویستیک رو درست کردیم دیدیم هیچ خرجی نداره و هیچ قطعه جزئی نمی خواهد".

وی در ادامه با اشاره به اینکه از خصلت های مستعمران این است که دیگران را به خود وابسته می کنند و نمی گذارند که کشورها استقلال یابند، می افزاید: "رفتم جزیره کیش و رادارهای ما هم خراب شده بود. دو ایتالیایی آنجا در حال تعمیر رادارها بودند. ما رفتیم ایستادیم پای رادارها که ببینیم چه کار می کنند. می خواستیم یاد بگیریم که اگر مشکلی پیش آمد بدانیم از کجا است و از آن به بعد مثلا خودمان مشکلاتمان را حل کنیم. بعد از آن دیدم که آن دو ایتالیایی در حال پچ پچ کردن با یکدیگر هستند. بعد از مدتی یکی از آن دو نفر آچار را محکم به زمین زد و ماشین را روشن کرد و آن یکی هم سوار شد. بعد از یک ساعت اداره ضداطلاعات ما را خواست. یک نفر افسر را به موضع ما فرستادند... گفتند: آقا شما چرا با خارجی ها ارتباط برقرار می کنید؟ من گفتم: چه ارتباطی؟ در موضع ما داشتند دستگاه را درست می کردند و من رفتم بالای سرشان. گفت که شما اصلا نباید می رفتید بالای سر دستگاه و آن را ببینید. آنها نمی خواستند ما یاد بگیریم. اینها می خواهند همیشه ما را وابسته کنند".

دانش بالای ستاری

این همرزم شهید ستاری با اشاره به دانش بالای آن شهید در بحث های نظامی و خصوصا کنترلی که سبب خنثی‌سازی نفوذ امنیتی و نظامی سلطه‌گران شده است، اظهار می کند: "تخصص شهید ستاری افسر کنترل و فایتر کنترل بود. او دانش بالایی داشت. ستاری در اواخر عمر خود پرواز می کرد و خلبان شده بود. اوایل که شهید ستاری فرمانده نیرو شده بود یک سری از دوستان که تخصص دیگری داشتند، روی ستاری زیاد حساب نمی کردند. بعد از آنکه دیدند دانش او بالاست و پرواز می کند مجبور شدند که او را باور کنند".

تیمسار منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی که بیشترین همت خود را در راه خودکفایی، قطع وابستگی به خارج و ارتقاء توان نهاجا با تکیه بر دانش بومی گذاشت، در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید: «ما خود باید با تلاش پیگیر، کارهای خود را انجام دهیم و نتیجه کارهایمان را هم به آیندگانی که بعد از ما می آیند منعکس کنیم تا راه را اشتباه نروند.»

او اگرچه قدرت نظامی کشورهای غربی را از نزدیک دیده بود و خود در آنجا تحصیل دوره های آموزشی مختلفی گذرانده بود، اما هرگز تحت تاثیر قدرت آن کشورها قرار نگرفت. ستاری در یکی از سخنرانی های خود در جمع کادر نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران می گوید: «ما باید این واقعیت را بپذیریم که در یک مرحله ای قرار گرفته ایم که دیگر امریکایی و انگلیسی نمی آید برای ما کار کند، پس به امید چه کسی نشسته ایم؟»

امیرسرلشگر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در 15 دی ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)

امام صادق علیه‌السلام ضمن آنکه بحث و درس‌هایی در زمینه‌های مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانه‌ای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنه‌ای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیه‌السلام یکی از پر تنش‌ترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب می‌شود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنش‌های سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.

در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنه‌ای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیت‌‌بخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین می‌رسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی می‎کرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.

افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سال‌های پایانی حکومت بنی‌امیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنی‌امیه دست به قیام‎های متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژه‌‏ای برخوردار بود؛ از مهم‌ترین این قیام‌ها می‌‏توان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.

تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)

در چنین شرایطی است که امام صادق علیه‌السلام ضمن آنکه بحث و درس‌هایی در زمینه‌های مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانه‌ای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌پرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره می‌کردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان می‌پرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دسته‌ای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنه‌های آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.

عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولت‌ها فرصت حکومت می‌دهد؟

در ادامه سه نمونه از این احادیث را می‌خوانیم:

امام صادق علیه السلام درباره خصوصیت‌های ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینه‌ای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»

همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ‏ آدَمُ‏ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ‏ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آن‌کسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج‏1، ص221)

یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ‏ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِی‏ءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس‏»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا می‌رسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏2، ص645)

تمام این دست از احادیث تنها گوشه‌ای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کم‌ترین آسیب سپری کنند.

یادداشت: سعید شیری

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه