Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:32:50 GMT

همه چیز درباره در مورد ارسال مدارک باشگاه‌ها به AFC

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۵۷۹۲۶

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ توضیحاتی در مورد ارسال مدارک باشگاه ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: سهیل مهدی گفت: هر ساله باشگاه های متقاضی اخذ مجوزحرفه ای لازم است مدارک مرتبط با این امر را آماده و از طریق سامانه تعیین شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.

مسئول صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران ‏ ‏ افزود: در رابطه با بحث حرفه ای سازی و اشاره به باشگاه هایی که خصوصی نیستند طبق تصمیم اخیر دولت، همه سازمان های دولتی حق کمک به باشگاه های حرفه ای فوتبال را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فوتبال ایران اعلام کرد: با توجه به فرصت اعطایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه های ایرانی اخیرا کارشناسان و پیشکسوتان محترم فوتبال کشور در این خصوص اظهار نظرات مختلفی انجام داده اند که در این خصوص برای تنویر افکار عمومی باید به نکات مهمی در این رابطه اشاره کنیم.

مهدی تاکید کرد: صحت و سقم همه مدارک را مدیرعامل باشگاه از لحاظ حقوقی و قانونی تضمین کرده و ارائه هرگونه اطلاع خلاف واقعیت در مسئولیت خود باشگاه است.

وی تاکید کرد: دوستان و کارشناسان بزرگوار فوتبال کشور، فرصت یک ماهه اعطا شده به فوتبال ایران که به گواه رای های صادره در AFC تا به حال برای هیچ کشوری اتفاق نیفتاده و تنها با جلسات مکرر و پافشاری مسئولین رده بالای فدراسیون میسر شده، تنها فرصتی است که باشگاه های ما بتوانند هرچه بهتر کیفت مدارک اعطایی را به AFC ارتقا بخشیده و در زمینه ساختارسازی ، پرسنلی ، آکادمی ، مالی و ... مقدمات سازوکار حضور در آسیا را هرچه بهتر فراهم نمایند و فی الواقع تعبیر ما از حرفه ای شدن تنها ساختن ورزشگاه و سالن های تمرین و تزریق پول فراوان برای قراردادهای نجومی و دستمزدهای بالا نیست.

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ افزود: در روز های اخیر یکی از موضوعات پیش آمده که خلاف واقعیت است و در رسانه های نوشتاری بسیار به آن پرداخته شده موضوع سندسازی است. در این رابطه لازم به توضیح است، مسئولیت همه مدارک ارسالی برعهده باشگاه است و کمیته صدورمجوز وظیفه نظارت و ارزیابی مدارک صادر شده از سوی باشگاه ها را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: این بحث در شرایطی اعلام شد که منطقی ترین روش های درآمد زایی باشگاه ها را که در دنیا به عنوان حقوق یک باشگاه حرفه ای است از آنان دریغ کرده ایم. پس بهتر است بدانیم تجاری سازی اولویت بر خصوصی سازی دارد و چه بسا باشگاهای تحت پوشش شرکت های سهامی عام از جمله فولاد مبارکه سپاهان، فولاد اهواز، ایران خودرو و سایپا در صورتی که فرصت تجاری سازی را در فوتبال پیدا کنند با ظرفیت نیروی کارشناسی که در صنعت خود دارند تبدیل به غول های فوتبال آسیا می شوند.

مهدی تاکید کرد: این امر می تواند رسالت مدیریت فوتبال کشور باشد تا در آینده ای نزدیک بتوانیم در سیستم رو به رشد فوتبال آسیا پیشرو بوده و استعدادهای درخشان فوتبال کشور را سرمایه رشد و توسعه ساختار حرفه ای فوتبال در کشورمان کنیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما در کسب مجوز حرفه‌ای داشتیم حل شد و پس از مکاتبه با AFC دیگر حرف و حدیثی باقی نمانده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مصطفی زارعی در مراسم واگذاری مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: امیدواریم که در آینده اتفاقات خوبی برای دو باشگاه رقم بخورد. شأن برگزاری این جلسه در وزارت اقتصاد این است که قرار است یک اتفاقات بزرگی در ورزش ما بیفتد و ورزش را به عنوان یک صنعت نگاه کنیم. در جهان، ورزش چیزی حدود 2 درصد تولید ناخالص کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و در کشورهای همسایه ما هدف‌گذاری‌شان برای 3 سال آینده 3 درصد است. صنعت ورزش به عنوان یک صنعت پولساز و اقتصادی جایگاه خودش را در دنیا پیدا کرده است و کشور ما هم نیاز هست که به این سمت حرکت کند و فکر می‌کنم نقطه آغاز این کار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها

 

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که ما همیشه در کسب مجوز حرفه‌ای داشتیم، حل شد. با کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چک کردیم و این مشکل برطرف شد. اسنادی که داشتیم را برای AFC ارسال کردیم و دیگر حرف و حدیثی باقی نماند. ان‌شاءالله دو باشگاه هم تلاش کنند که بقیه نواقص هم برطرف شود و بتوانند مجوز بگیرند. اینکه هر دو باشگاه  الان در این مقطع واگذار شدند نشان‌دهنده عزم جدی است که نه تنها حل مشکل مجوز بوده بلکه نگاه روبه جلویی وجود داشته است. خوشبختانه این اتفاق مبارک رخ داد و هر دو باشگاه همزمان واگذار شدند که اتفاق بسیار خوبی است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای خاطر نشان کرد: امیدواریم که این اتفاق، ایستگاه آغازی باشد و سرعت پیشرفت فوتبال و ورزش‌مان را بیشتر کند و شاهد پیشرفت ورزش و فوتبال باشیم. جا دارد که از همه همکاران‌مان در فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، آقایان تاج و نبی تشکر کنم. بسیار بسیار پیگیری صورت گرفت تا این اتفاق افتاد. فکر می‌کنم در دو سال اخیر که من مسئولیت گرفته‌ام، هر مدیری که از سوی سازمان خصوصی‌سازی می‌آمد یکی از اولین جلساتش را با فدراسیون فوتبال برگزار می‌کند. همین الان تا به امروز که این مراسم برگزار می‌شود وزارت ورزش به دنبال حل مشکلات دیگر است. روز گذشته یک جلسه چهار ساعته با مسئولان شرکت توسعه داشتیم که استادیوم آزادی هم یک تکان اساسی بخورد. همه این مسائل حاصل این است که همه دوستان در بدنه ورزش متوجه اهمیت فوتبال و اثرات اقتصادی و اجتماعی فوتبال در نزد مردم شده‌اند، ما هم خوشحال هستیم که در این راه یک نقش کوچک داشتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان