Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنان اخير دبير کل حزب الله لبنان و هشدار شديد اللحن به نتانياهو و کابينه وي درباره جنگ افروزي، محافل صهيونيست را سرگردان و مبهوت کرد.
خبرگزاري مهر، گروه بين الملل- فرزاد فرهادي: سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان از مناسبت عاشورا استفاده کرد و آمادگي کامل مقاومت لبنان براي هر رويارويي احتمالي با رژيم صهيونيستي را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي در راستاي بازدارندگي در مقابل تل آويو شديدا به دشمن صهيونيست هشدار داد که اگر کوچکترين حماقتي در جنگ مرتکب شود بهاي سنگيني را خواهد پرداخت.
نصرالله اعلام کرد: «نتانياهو و کابينه وي ارزيابي درستي از جنگ پيشرو ندارند و از مساحت و ميادين جنگ اطلاعي ندارند. آنها نمي دانند که اگر جنگي را شروع کنند پايان آنرا نمي توانند رقم بزنند».
در واقع تهديد دبير کل حزب الله به مثابه اعلان تثبيت معادلات و موازين جديد در نتيجه پيروزي محور مقاومت است. مراکز مطالعاتي و راهبردي رژيم صهيونيستي و غربي به افزايش قدرت حزب الله در نتيجه جنگ ضد داعش در سوريه و منطقه اذعان دارند. سيد حسن نصرالله اين بار يهوديان را از صهيونيست ها جدا کرد و به آنها هشدار داد که هيزم جنگ احمقانه نتانياهو نشوند.
اين موضع گيري دبير کل حزب الله چندي پس از مانورهاي رژيم صهيونيستي با مشارکت هزاران نظامي اين رژيم برگزار شد که در آن راههاي اشغال کردن لبنان تمرين شده بود.
در اين ميان محافل صهيونيست دچار تشتت و اختلاف درباره برخورد با حزب الله شده اند محافل صهيونيست دچار تشتت و اختلاف درباره برخورد با حزب الله شده انددر حالي که برخي بر لزوم جنگ فراگير ضد لبنان اصرار دارند و اينکه حملات به حزب الله در سوريه بي اثر بوده است. برخي ديگر بر لزوم حمله به حزب الله قبل از بازگشت از سوريه اصرار دارند اما ژنرالهاي اسرائيلي هرگز اين طرح هاي غيرقابل اجرا را نمي پسندند و آنرا شبيه پناه بردن به آتش براي در امان ماندن از گرما مي دانند.
اين هشدار دبير کل حزب الله لبنان نگاه تحليلگران را مجددا به خود مشغول کرد.
سرکيس ابوزيد تحليلگر سياسي لبناني به النشره گفت: نصرالله با علم و آگاهي از تناقضات موجود در اسرائيل بر روي نقطه ضعف آنها دست گذاشت. سيد به خوبي مي داند که در داخل اسرائيل افرادي منتظر مواضع وي هستند و حرفهاي وي را قبول مي کنند و از همين رو يهوديان داخل اسرائيل را مورد خطاب قرار داد.
وي افزود: نصرالله از يهوديان غير صهيونيست خواست که حساب خود را صهيونيستها جدا کند و فلسطين اشغالي را ترک کنند و به کشورهايي که آمده اند بازگردند تا هيزم جنگ کابينه نتانياهو احمق نشوند. اين حرف حساب شده اي بود و به مثابه بازدارندگي معنوي بود تا دست به ماجراجويي و جنگ نزنند. دشمن مي داند که موشک هاي حزب الله به هر نقطه اي از فلسطين اشغالي مي رسد.
عبدالباري عطوان تحليلگر بارز جهان عرب در راي اليوم نوشت: «وقتي سيد حسن نصرالله به يهودي ها توصيه مي کند که فورا فلسطين اشغالي را ترک کنند، آيا بايد بگوييم که جنگ در شرف وقوع است؟ رهبر حزب الله چه اسراري را مي داند که ديگران از آن مطلع نيستند؟ آيا جنگي که از آن سخن مي گويد قرار است در پاسخ به تلاش براي تقسيم عراق و تجزيه منطقه صورت بگيرد يا اينکه در پي خروج ترامپ از توافق هسته اي با ايران؟
عطوان با اشاره به هشدارها، موضوع، پيش بيني ها، مواضع صريح و آشکار در خصوص آينده منطقه عربي و تغييراتي که ممکن است در نقشه کشورها و مرزهاي آن و جنگ هايي که ممکن است ايجاد شود که در سخنان دبيرکل حزب الله لبنان گنجانده شده بود تأکيد کرده که سخنراني اخير سيد حسن نصر الله مانند سخنراني هاي پيشين او نبوده است.
عطوان مي نويسد: سيد حسن براي اولين بار ميان صهيونيسم و يهوديان تفاوت قائل شده و مي گويد که اولي يک جريان اشغالگر نژاد پرستانه است سيد حسن براي اولين بار ميان صهيونيسم و يهوديان تفاوت قائل شده و مي گويد که اولي يک جريان اشغالگر نژاد پرستانه است و دومي از اديان آسماني که لايق و شايسته احترام است. تأکيد او بر اين بود که نبرد حزب الله با صهيونيسم است نه يهوديان اما به يهوديان هم هشدار داد که وارد طرح و برنامه هاي آمريکايي ها نشوند زيرا مي خواهند از آنها (يهوديان) به عنوان آتش جنگ بعدي در منطقه استفاده کنند.
تحليلگر برجسته فلسطيني مي نويسد که سيد حسن نصرالله با اشاره به طرح نتانياهو براي گرفتار کردن منطقه در جنگي ديگر که نه مي دانند به کجا ختم مي شود و چه مناطقي را شامل مي شود، به گونه اي از جنگ پيش رو سخن مي گويد که گويي قرار است اين جنگ فردا آغاز شود.
وي افزود: جنبش مقاومت حزب الله يک جنبش نهاد محور، با بانک هاي استراتژيست هاي برتر، يک مرکز تحقيق و بررسي و بيش از اينکه يک حزب باشد شبيه به يک دولت است. روابط ائتلافي مستحکمي با قدرت هاي منطقه اي از جمله ايران دارد و بدون شک اطلاعات و تحقيقات گسترده اي دارد که باعث شده استراتژي و راهبرد دفاعي خود را بر اساس آن تنظيم کند و وقتي سيد حسن از يهودي ها مي خواهد که فلسطين را ترک کنند و به آنها هشدار مي دهد که آتش جنگ احمقانه نتانياهو نباشند و تأکيد مي کند که شايد حالا وقتي براي خروج از فلسطين براي آنها باقي مانده باشد و آنها در اراضي اشغالي امنيت نخواهند داشت، اين سخنان را در چارچوب جنگ رواني مطرح نمي کند بلکه اين اظهارات از سوي کسي بيان مي شود که قرار است وارد جنگي قريب الوقوع شود.
عطوان نوشته هشدار هاي سيد حسن را بايد در چارچوب تصميمي که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي خروج از برجام قرار است بگيرد، بررسي کرد. ترامپ مي خواهد به بهانه عدم پايبندي ايران به توافق هسته اي در نيمه اکتبر از اين توافق خارج شود. خروج آمريکا از توافق هسته اي به معناي اعلام جنگ است زيرا بار ديگر مي خواهند تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران اعمال کند و در پاسخ ايران هم غني سازي اورانيوم را از سر خواهد گرفت و با توجه به پايان جنگ عليه تروريسم، اين مسأله احتمال درگيري نظامي را از هر زمان ديگري بيشتر مي کند.

در ادامه اين گزارش آمده: بررسي هاي اسرائيلي ها نشان مي دهد که حزب الله بيش از صدهزار موشک و ده ها هزار عرابه توپ دارد، هشدار سيد حسن نصرالله به يهوديان در خصوص همين مسأله بود زيرا او به خوبي از توانايي و قدرت اين موشک ها اطلاع دارد.
وي افزود: هيچ بحثي در اين نيست که بر اساس آنچه دبيرکل حزب الله لبنان اعلام کرد طرح استقلال کردستان توطئه اي آمريکايي براي تجزيه عراق و شکاف در خاورميانه است، اين تجزيه هم به عراق محدود نخواهد شد و کشورهاي عربي و خاورميانه اي ديگري را هم شامل خواهد شد اما جنگ پيش رو که سيد حسن درباره آن سخن گفت در سرزمين فلسطين رخ خواهد داد، تا اين توطئه براي تقسيم منطقه در منبع و مرکز اصلي آن يعني دولت اشغالگر اسرائيل از بين برود.
سخنراني سيد حسن نصرالله از اهميت بالايي برخوردار است زيرا از سوي مردي بيان شده که هرچه گفته را عملي کرده و تا کنون وارد هيچ جنگي نشده مگر اينکه پيروز از آن خارج شودسخنراني سيد حسن نصرالله از اهميت بالايي برخوردار است زيرا از سوي مردي بيان شده که هرچه گفته را عملي کرده و تا کنون وارد هيچ جنگي نشده مگر اينکه پيروز از آن خارج شود، از جنگ آزادسازي جنوب لبنان در سال 2000 گرفته تا جنگ 33 روزه در سال 2006 که ارتش رژيم صهيونيستي و رهبران سياسي و نظامي آن را تحقير کرد.
عطوان مي نويسد: اسرائيل آمريکا را براي ورود به جنگ ديگري تحريک مي کند و از استقلال کردستان و توافق هسته اي ايران به عنوان بهانه هاي اين جنگ استفاده مي کند، اسرائيل بزرگترين اشتباه عمرش را مرتکب مي شود و به هر حال عمر کوتاهي هم خواهد داشت. جنگ پيش رو اگر شعله ور شود خاموش نخواهد شد و از همه جنگ هاي گذشته خطرناک تر خواهد بود. هرکسي جاي يهودي هاي سرزمين هاي اشغالي باشد بايد با دقت به پيام هاي موجود در سخنراني اخير سيد حسن نصرالله توجه کند».
به هر حال سيد حسن نصرالله بر آمادگي حزب الله تاکيد کرد. وي به خوبي بنيان سست رژيم صهيونيستي که بر اساس مهاجرت يهوديان ديگر کشورها شکل گرفته را نشانه گرفت و به خوبي مانور اخير صهيونيستها و چنگ و دندان نشان دادن آنها را خنثي کرد. مواضع نصرالله علاوه بر اينکه جنگ رواني محسوب مي شد در واقع نوعي محاسبات دقيق نيز است.
حزب الله به خوبي نحوه اداره نبرد با تل آويو را مي داند و ارزيابي دقيقي از اوضاع دارد بر خلاف صهيونيستها که در سرگرداني به سر مي برند. محافل صهيونيست نمي دانند که سخنان دبير کل حزب الله لبنان در راستاي جنگ رواني است يا آماده شدن براي نبرد قريب الوقوع است.
سيد حسن نصرالله قدرت تحليل و ارزيابي نظامي و امنيتي دقيقي دارد و اين را تجربه ثابت کرده است. رژيم صهيونيستي تلاش زيادي کرده است که از نقطه ضعف حزب الله بهره گيرد اما تاکنون نتوانسته است و با توجه به قدرت بالاي حزب الله در اداره اوضاع و تبديل کردن تهديد به فرصت هرگز نخواهد توانست. تل آويو هيچگاه نتوانسته است که اقدامات حزب الله با پيش بيني و ارزيابي کند و همواره برداشت غلطي داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.   به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.   براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.   از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.   به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها